ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o pomoc w złożeniu ebike. ABC-informacje dla początk.
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016   

W kwestii baterii - czy autor tematu zajrzał do któregoś z podanych przeze mnie kalkulatorów? Rozumiem, że nie - bo one dają jednoznaczną odpowiedź na pytanie, jaką powinna być bateria. Jedyne pytanie teraz powinno być o ilość ogniw połączonych równolegle dla zadanego wydatku prądowego, bo przecież ani nie o pojemność, ani o napięcie pakietu :roll:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016   

:) Ogólnie masz rację z kalkulatorami ale powinna być gwiazdka, że nie zawsze się to sprawdza... (no bo tak czasem jest;)) Pozdro:).
 
 
oloby 
początkujący


Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Zajrzałem do kalkulatorów i nie wiem, czy wszystko dobrze wpisywałem, ale wychodziło, że na baterii 54V23Ah, silniku 90Nm,wadze, prędkości max 45km/h, wychodziło wszystko tak, że byłoby dla mnie b.satysfakcjonujące.
P.S.
Koledzy tak jak pisałem max prędkość jest tu najmniejszym/najmniej istotnym czynnikiem jaki mnie interesuje. Może z tym 60km/h mocno przesadziłem. Powinienem napisać 40-50km/h prędkość maksymalna( może 20% mojej jazdy),więc 50km/h będzie sporadycznie. Rower nie będzie mi służył do dojazdów do pracy tylko do jazdy rekreacyjnej. Najważniejszym elementem jest silnik, bateria piszecie, że w razie czego jest do rozbudowy jak nie będzie spełniać moich oczekiwań. Uświadomcie mnie, bo może się mylę i będę musiał zmienić koncepcję budowy roweru np. jeśli wydajesz 3500 zł to lepiej dozbierać i rower zrobić za rok, ale o takich i takich parametrach, albo lepiej wydaj 1000 zł mniej bo i tak nie osiągniesz zamierzonego efektu, a za rok sobie rower rozbudujesz.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Do rekraacyjnej jazdy w stylu rowerowym - tylko, że szybciej, dalej, bez wysiłku, wystarczy Ci silnik przekładniowy 24V zasilony większym napięciem 36V-48V. Do tego sterownik 15-20A i będziesz się cieszył.
Do bardziej niż rekraacyjnej jazdy, czyli żeby trochę "poszaleć" po lesie - odkręcić gazu, pocisnąć na prostej, wjechać pod jakąś górkę (na którą normalnie rowerem byś nie wjeżdżał) powinien Cię zadowolić jakiś mocniejszy silnik typu Nine Continent i sterownik 35-45A, zasilanie 12-16S. W każdym przypadku - moim zdaniem - powinieneś zmieścić się w budżecie 3500 zł. Myślę, że bez problemu. Kwestia tylko, ile rzeczy zrobisz i zaimportujesz sam :wink:

Aha - ta bateria 54V (15S jeśli dobrze liczę?) to raczej nietypowa. Już raczej kombinuj 13S albo 16S, w zależności od wybranego silnika.

Jeszcze do tego dodam, że w pierwszym wymienionym przeze mnie przypadku (silnik przekładniowy) być może nawet nie będziesz inwestował w rower, bo może hamulce masz dobre i jakiś amortyzator z przodu. Wszystko zależy od tego, jak bardzo będzie rower eksploatował. Im szybciej i więcej będziesz jeździł, tym bardziej warto poprawić (wymienić na lepsze) takie komponenty jak: zawieszenie, hamulce, piasty kół, obręcze, opony, szprychy. To też kosztuje.
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Pon 25 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Ja uważam, że rower jest głównie po to żeby nim jeździć, a nie składać w nieskończoność.
Jeśli założysz docelowy silnik i sterownik to będziesz zadowolony.

Nie wiem skąd wziąłeś te 54V, to ma być bateria 13s? Do silnika 7x9 rób minimum 16s, a jeszcze lepiej 20s.
Rozważ też zamiast sterownika blokowego jakiś FOC, chociażby ten od Barmala, jest trochę droższy od chińskiego, ale komfort użytkowania i możliwości konfiguracji są dużo większe.

Różnica w zużyciu prądu przy 50 km/h i 45 km/h jest duża, jadąc nawet kilka km/h wolniej, znacznie zwiększasz zasięg. Bardzo dużo zależy od wiatru, z mocniejszym wiatrem w plecy dojedziesz 2x dalej niż pod wiatr.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

wookie napisał/a:
Różnica w zużyciu prądu przy 50 km/h i 45 km/h jest duża, jadąc nawet kilka km/h wolniej, znacznie zwiększasz zasięg.

Wczoraj przejechałem ze wspomaganiem 55 km, ze średnią prędkością chyba 18 km/h - zużycie wyszło mi 6,6Wh/k (trasa płaska, głównie asfalt, ale było parę kilometrów po łące i lesie).
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

oloby, na silniku 9C 7x9 nie uzyskasz prędkości 45km/h przy baterii 54V. Ja na 84V na tym samym silniku rozpędzam się do około 50km/h z małym hakiem. Jeśli chcesz jeździć z takimi prędkościami to albo bateria 20s czyli 84V albo inny nawój silnika. Jeśli chodzi o zasięgi to tak na prawdę bardzo dużo zależy też czy chcesz pedałować i z jaką intensywnością. Przy optymalnie dobranych wartościach prędkości i siły pedałowania na prawdę można daleko pojechać bez nadmiernego wysiłku. Pamiętaj też, że przy baterii 54V jeśli chciałbyś pojechać szybciej będziesz musiał manetkę rozkręcić na maksa a to może dość mocno wpłynąć na zużycie energii. Sam silnik jest bardzo fajny i ma duuuży zapas mocy, ostatnio jeździłem trochę po mazurskich górkach czyli niezbyt stromo ale bez silnika trzeba się nieźle napocić na najwolniejszym przełożeniu a silnik dawał radę bez problemu i to z mocno ograniczoną mocą na sterowniku. Tak, że polecam ten silnik ale jak wspomniałem, nie licz na jazdę bez pedałowania z dużymi prędkościami przy baterii 54V. Nie licz też na to, że prędkość 30km/h Ci wystarczy :-) Z doświadczenia wiem, że ciężko się odpuszcza manetkę, szczególnie jak jest prosta i ładna droga. Jeśli natomiast rozważasz inny silnik to poczytaj posty kolegi Szwagra, on w swoim wątku w dziale konstrukcje własne sporo pisał o różnicach między 7x9 i 10x6.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Arczi76 napisał/a:
musiał manetkę rozkręcić na maksa a to może dość mocno wpłynąć na zużycie energi

no to akurat chyba nie bardzo zależy od silnika - tzn. jaki by on nie był, jak się "odkręci" to moc jest potrzebna. Czy to będzie silnik taki czy siaki, jeśli potrzebuje 1500W to tyle tej energii jej weźmie. Kwestia tylko sprawności, ale te 1 czy 2% różnicy to raczej - imho - pomijalna sprawa.
Arczi76 napisał/a:
on w swoim wątku w dziale konstrukcje własne sporo pisał o różnicach między 7x9 i 10x6

Z 7x9 na 20S jestem bardziej zadowolony niż z 10x6 na 16S, ale 10x6 na 16S jest moim daniem bardzo fajnym rozwiązaniem, jeśli ktoś jeździ po płaskim i nie katuje roweru w terenie, albo nie używa go do jakiejś technicznej jazdy (typu trial) (odnoszę to wszystko do koła 26"). 10x6 na 26" będzie tak samo fajny na leśne i polne drogi. Można go wspomagać nogami, można dać ognia i pościgać się ze skuterami. Byłem naprawdę zadowolony.
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Arczi na jakim sterowniku masz te predkosci?
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

irrs, na sterowniku X2 kolegi Bramala
 
 
oloby 
początkujący


Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

możesz podesłać link do tego sterownika?
 
 
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

oloby,http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3286
Jeśli chodzi o szczegóły musisz kontaktować się z Bramalem. Ale obawiam się, że z tym sterownikiem możesz przekroczyć budżet bo jest sporo droższy od GT
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Nie jeździłem nigdy na wektorowym, ale gt1500 mam i jestem zadowolony a kosztuje ok 1/3 wektorowego :wink: Ale nie wykluczone, że się kiedyś skuszę na ten Barmala :mrgreen:
 
 
oloby 
początkujący


Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Jednak zostanę przy GT
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016   

Ja z kolei mam GT1500 i jestem średnio zadowolony.
Przewaga wektorowego jest taka, że masz sterowanie momentem, czyli prądem, podczas gdy w blokowym masz sterowanie napięciem, czyli prędkością.
W praktyce oznacza to że na blokowym trudno jest precyzyjnie dozować moc, przyspiesza on z niemal pełną mocą do zadanej prędkości. Wektorowy jest dużo cichszy, praktycznie go nie słychać, i jest nieco bardziej ekonomiczny, szczególnie przy niskich prędkościach.
Blokowy jest za to tańszy.
Na początku pewnie będziesz z blokowego zadowolony, ale z czasem zaczniesz myśleć o bardziej kulturalnym sterowaniu, zwłaszcza że chcesz jeździć po górach.
Sterownik obok silnika to najważniejszy komponent ebike'a.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group