ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt e-Merida
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Witam ponownie z Meridą ;-)

Zakupiłem opony szwalbe sam smart. Niestety, mimo przejechania możne ok 100 km już widać znaczne zużycie kolcków bieżnika na tylnej osi. Zastanawiam sie, czy pozwolić zużyć sie do końca tej oponie i zamienić ja na polecana przez Tasa CST , chyba że macie inne propozycję oponek. Ewentualnie mogę zamienić przód-tył i zjechac obie.


Drugi temat do tarcze hamulcowe. Kupiłem całkiem fajne pływające tarcze 185 mm na przód i tył. Hamulce avid BB7. Zestaw fajnie hamuje ale zastanawiam się czy nie wsadzić na przód czegoś 205 mm. W ostateczności obie wymienić na 180 mm.





CST C1388




Schwalbe Sam Smart

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Zastanawiam się nad tym silnikiem 7x9.z mojej konstrukcji. Moja instalacja z 13s6p dająca 30 A, czyli tyle ile można bezpiecznie pchać w ten silnik daje określone przyspieszenie do prędkości ok 40 km /h. Gdyby zasilać ten silnik z np 20s6p ale z zachowaniem bezpieczeństwa 30A zyskamy większą prędkość max, ale czy przyspieszenie do 40 km h się nie zmieni. Moc będzie większa w zakresie od 0 do 40 km/h dzięki wyższemu napięciu? Czy wzrost w stosunku do 13s pójdzie jedynie w v max?
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Witam ponownie z Meridą ;-)

Zakupiłem opony szwalbe sam smart. Niestety, mimo przejechania możne ok 100 km już widać znaczne zużycie kolcków bieżnika na tylnej osi.


Jest kilka wersji smart samów - nie jest to czasami wersja mini (Active).
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Wersja sam smart bez plus. O innych nic mi nie wiadomo. Aktualnie testuje ebike po drogach szutrowo kamienistych. Przy prędkości ok 30 km/h rower zaczyna myszkować tyłem,jest niestabilność w prowadzeniu. Nie wiem,czy to wina opon, ciśnienia czy brakuje tylnego zawieszenia.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1738
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Zastanawiam się nad tym silnikiem 7x9.z mojej konstrukcji. Moja instalacja z 13s6p dająca 30 A, czyli tyle ile można bezpiecznie pchać w ten silnik daje określone przyspieszenie do prędkości ok 40 km /h. Gdyby zasilać ten silnik z np 20s6p ale z zachowaniem bezpieczeństwa 30A zyskamy większą prędkość max, ale czy przyspieszenie do 40 km h się nie zmieni. Moc będzie większa w zakresie od 0 do 40 km/h dzięki wyższemu napięciu? Czy wzrost w stosunku do 13s pójdzie jedynie w v max?


Wzrośnie przyspieszenie, prędkość maksymalna, zużycie prądu i szybkość grzania się silnika. Zwiększeniem napięcia zwiększasz moc roweru
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Kolejna upierdiwa awaria. Nie wiem czemu ale sterownik przeszedł w tryb bez hallotronowy, silnik lekko drga i poszarpuje przy ruszaniu z miejsca. Jak się rusza "nogami" to nie ma problemu ale zanim nie nabierze prędkości to wariuje. Na blogu Tasa jest opis testu halli. Będę testował ;-(

http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/

film:

https://www.youtube.com/watch?v=IpO2gGsxokA


Czy wyjaśniło się co było problemem?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017   

To było 4 miesiące temu :grin:
Wywaliło jednego halla, wymienione w międzyczasie dwa razy
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017   

Michał już wszystko wyjaśnił :) Ja dodam, że mój ebike przeszedł test ekstremalny w Beskidzie Niskim. Na cześć podjazdów mimo silnika 7x9 nie udało mi się wjechać. Może zawiodły umiejętności, może za mało odwagi bądź siły w nogach. W upale 30 stopni włączyły się zabezpieczenia termiczne sterownika. Silnik dotykowo badany bardzo ciepły wręcz gorący. Brakowało tylnej amortyzacji i czasem skoku przedniego amorka. Mocy też by się przydało ciut więcej :)
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Wersja sam smart bez plus. O innych nic mi nie wiadomo. Aktualnie testuje ebike po drogach szutrowo kamienistych. Przy prędkości ok 30 km/h rower zaczyna myszkować tyłem,jest niestabilność w prowadzeniu. Nie wiem,czy to wina opon, ciśnienia czy brakuje tylnego zawieszenia.


Jak myszkuje to sprawdź czy nie założyłeś opony tył to przodu.
Jest jeszcze kompatybilność opon do szerokości obręczy - ale nie masz wąskiej obręczy
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Opony dobrze założone.

OPONA SCHWALBE SMART SAM 26x2.10 HS 367

http://www.dobrerowery.co...be/smartsam.pdf

Obręcz DARTMOOR Fortress 26", 36 otworów, zielona anodowana DART-9144

https://www.rowertour.com...elona-anodowana
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Te smart samy się nie nadają do elektryka, inwestycja w nie to kiepska inwestycja, są chyba najczęściej sprzedawanymi oponkami z drugiej ręki, łatwo je dostać za 50-60 zł komplet z nowych rowerków, choć ty masz wersję jeszcze bardziej delikatną z tego co piszesz bo zwijaną.
Szerokość obręczy masz dobrą i wszystkie oponki ci będą pasować od 1,7cala do 2,6-2,7cala, problem to sama opona, jeśli masz komplet to zostaw tylko tą na przodzie a na tył kup cst c1338 do dostania za jakieś 40-50zł i zobaczysz różnicę, tą druga smart sam zostaw na wymiankę jak zajedziesz tą na przodzie lub sprzedaj póki jeszcze jest w dobrym stanie.

Moja dziewczyna ma tą oponkę smart sam na przodzie tyle, że w rozmiarze 27,5 i powiem ci, że bardzo fajnie rowerek jeździ, oponka łatwo się toczy i ma bardzo małe opory więc rowerek zajebiście jeździ na luzie ale za to jest delikatna a sam bieżnik dość miękki i mały, po pierwszych dwóch przejażdżakach i najechaniu kilku szkiełek już była rozcięta na bieżniku ale dalej się nic nie dzieje i jeszcze się nic nie stało a już jakieś 200km przejechała, dodam, że rowerek jeszcze bez elektryfikacji i tu sprawdza się opona bardzo dobrze ale jak będzie elektryk to będzie do zajechania a potem będzie mocniejsza opona.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Jak będę wymieniał tarcze na 200 mm wtedy kupię te CST i wymienię od razu. W smart sam zjada mi bieżnik ekstremalnie, choć ładnie się toczy po asfalcie. Nie wiedziałem kupując te opony, że do ciężkiego e-bikie nie będą odpowiednie. Ew wrzucę obie do żony lekkiego elektryka 250W
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group