|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS od Gazelle Gold i pakiet 10s10p |
Autor |
Wiadomość |
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016 BMS od Gazelle Gold i pakiet 10s10p
|
|
|
Witam,
Zestawiłem razem BMS od Gazelle Gold i pakiet własnej roboty 10s10p (18650).
BMS nie startuje, tj nie podaje napięcia na wyjście do sterownika.
Podłączanie ładowarki i zwieranie pinów 1 i 4 w gniazdku lampki też nic nie daje.
Czy BMS mogł się uszkodzić, czy może zobaczył zbyt mocny pakiet baterii ?
Napięcia na gnieździe wyrównującym cele są poprawne. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016
|
|
|
Te BMSy (od Gazelle) są "mądrzejsze" od człowieka a na pewno bardziej precyzyjne (bez obrazy). Nie wiem w jakim stanie jest podłączona bateria (czy naładowana lub nie?) ale jeśli na full naładowana to należy przypuszczać (tak sądzę), że BMS "czuje" się zmianą baterii i ogniw trochę "oszukany" bo co innego ma zapisane w pamięci a co innego "widzi". Spróbuj nieco rozładować baterię bez BMSa a następnie podłącz go i próbuj ładowania.Tylko w takim trybie BMS będzie w stanie zapisać do swojej pamięci dane tej baterii, jeśli oczywiście nie jest uszkodzony.Proces "uczenia" się przez BMS jest bardzo ciekawy i opisałem go w którymś wątku wcześniej,generalnie polega na tym, że BMS w trakcie ładowania wyłączał się kilkakrotnie i ponownie włączał po kilku minutach gdy ładowarka była bez przerwy włączona. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Rozładowałem pakiet do połowy (ok 38.7V) i podłączyłem ładowarkę i nic. Zwieranie 1-4 też nic nie dało. Zauważyłem, że podczas próby ładowania grzeje się elektronika BMs-a.
Jest on zalany masą zalewową, więc aby dostać się do elementów trzeba byłoby ją zdjąć.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim ?
Może rozpuszczalniki typu DMF, DMSO pomogą, byle tylko nie rozpuściły właściwych elementów ... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Niestety najbardziej skuteczną metodą naprawy tego BMS-a jest ... jego zastąpienie innym nowym, może mniej 'mądrym' ale działającym...
Wcześniej pisałeś "BMS nie startuje, tj nie podaje napięcia na wyjście do sterownika."
Czy to oznacza że BMS ładuje, balansuje ogniwa ale 'tylko' nie puszcza napięcia na sterownik ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Niestety,kol.WojtekErnest ma 100% racji szczególnie gdy BMS grzeje się przy próbie ładowania a to wskazywało by na jego uszkodzenie, gdyż normalnie taka sytuacja się nie zdarza a BMS ogranicza prąd ładowania do max.2A.Uszkodzić BMS jest b.łatwo podłączając niewłaściwe piny ładowarki,pobierając z baterii prąd większy niż 30A względnie usuwając właśnie tą czarną "zalewę". Ja próbowałem ją usuwać podgrzewając HotAirem (wówczas zalewa staje się krucha i można ją delikatnie nożem lub śrubokrętem podważać) ale i tak mi się nie udało bez mechanicznego uszkodzenia.
Zdjęcia płytki (bez zalewy) znajdują się na tym forum gdzie wyraźnie widać jaka ona elektronicznie skomplikowana. Tranzystory (mosfety) będące na wejściu i wyjściu BMSa są przystosowane do prądów nawet 110A każdy, ale reszta elektroniki na takie extrema nie a tranzystory przenoszące 110A zastosowane są jak sądzę ze względu bezpieczeństwa aby nie uległy przebiciu i zwarciu baterii co mogło by być tragiczne dla nabywcy Gazelle i tym samym i firmy. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
oleka napisał/a: | Jest on zalany masą zalewową, więc aby dostać się do elementów trzeba byłoby ją zdjąć. |
Jeśli ta masa jest gumiasta to pewnie jest zalewą silikonową. Pomaga moczenie w benzynie ekstrakcyjnej. Puchnie wtedy i można ją wykruszyć. Elementy się nie uszkodzą od niej. Jak masa jest twarda to zwykle jakaś żywica i wtedy nic z tego. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
To nie jest gumiaste, to jest zywiczne. Bez szans na naprawę, nawet w okolicy gniazd czy przejścia przewodów. Nawet trudno wiercić na wylot aby przeprowadzić swoje przewody.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
Więc rezygnuję z naprawy.
A zatem gdzie kupię jakiś dobry, serwisowalny i niezawodny BMS ?
W dobrej cenie oczywiście !
Najlepiej jakby miał możliwość pracy przy 10s i też do 14s (jak kiedyś powiększę woltaż baterii). |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
Przejrzyj dział sprzedaży na forum. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|