ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS od Gazelle Gold i pakiet 10s10p
Autor Wiadomość
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016   BMS od Gazelle Gold i pakiet 10s10p

Witam,

Zestawiłem razem BMS od Gazelle Gold i pakiet własnej roboty 10s10p (18650).
BMS nie startuje, tj nie podaje napięcia na wyjście do sterownika.
Podłączanie ładowarki i zwieranie pinów 1 i 4 w gniazdku lampki też nic nie daje.

Czy BMS mogł się uszkodzić, czy może zobaczył zbyt mocny pakiet baterii ?

Napięcia na gnieździe wyrównującym cele są poprawne.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016   

Te BMSy (od Gazelle) są "mądrzejsze" od człowieka a na pewno bardziej precyzyjne (bez obrazy). Nie wiem w jakim stanie jest podłączona bateria (czy naładowana lub nie?) ale jeśli na full naładowana to należy przypuszczać (tak sądzę), że BMS "czuje" się zmianą baterii i ogniw trochę "oszukany" bo co innego ma zapisane w pamięci a co innego "widzi". Spróbuj nieco rozładować baterię bez BMSa a następnie podłącz go i próbuj ładowania.Tylko w takim trybie BMS będzie w stanie zapisać do swojej pamięci dane tej baterii, jeśli oczywiście nie jest uszkodzony.Proces "uczenia" się przez BMS jest bardzo ciekawy i opisałem go w którymś wątku wcześniej,generalnie polega na tym, że BMS w trakcie ładowania wyłączał się kilkakrotnie i ponownie włączał po kilku minutach gdy ładowarka była bez przerwy włączona.
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Rozładowałem pakiet do połowy (ok 38.7V) i podłączyłem ładowarkę i nic. Zwieranie 1-4 też nic nie dało. Zauważyłem, że podczas próby ładowania grzeje się elektronika BMs-a.
Jest on zalany masą zalewową, więc aby dostać się do elementów trzeba byłoby ją zdjąć.
Czy ktoś ma doświadczenie z czymś takim ?
Może rozpuszczalniki typu DMF, DMSO pomogą, byle tylko nie rozpuściły właściwych elementów ...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Niestety najbardziej skuteczną metodą naprawy tego BMS-a jest ... jego zastąpienie innym nowym, może mniej 'mądrym' ale działającym...
Wcześniej pisałeś "BMS nie startuje, tj nie podaje napięcia na wyjście do sterownika."
Czy to oznacza że BMS ładuje, balansuje ogniwa ale 'tylko' nie puszcza napięcia na sterownik ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016   

Niestety,kol.WojtekErnest ma 100% racji szczególnie gdy BMS grzeje się przy próbie ładowania a to wskazywało by na jego uszkodzenie, gdyż normalnie taka sytuacja się nie zdarza a BMS ogranicza prąd ładowania do max.2A.Uszkodzić BMS jest b.łatwo podłączając niewłaściwe piny ładowarki,pobierając z baterii prąd większy niż 30A względnie usuwając właśnie tą czarną "zalewę". Ja próbowałem ją usuwać podgrzewając HotAirem (wówczas zalewa staje się krucha i można ją delikatnie nożem lub śrubokrętem podważać) ale i tak mi się nie udało bez mechanicznego uszkodzenia.
Zdjęcia płytki (bez zalewy) znajdują się na tym forum gdzie wyraźnie widać jaka ona elektronicznie skomplikowana. Tranzystory (mosfety) będące na wejściu i wyjściu BMSa są przystosowane do prądów nawet 110A każdy, ale reszta elektroniki na takie extrema nie a tranzystory przenoszące 110A zastosowane są jak sądzę ze względu bezpieczeństwa aby nie uległy przebiciu i zwarciu baterii co mogło by być tragiczne dla nabywcy Gazelle i tym samym i firmy.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

oleka napisał/a:
Jest on zalany masą zalewową, więc aby dostać się do elementów trzeba byłoby ją zdjąć.

Jeśli ta masa jest gumiasta to pewnie jest zalewą silikonową. Pomaga moczenie w benzynie ekstrakcyjnej. Puchnie wtedy i można ją wykruszyć. Elementy się nie uszkodzą od niej. Jak masa jest twarda to zwykle jakaś żywica i wtedy nic z tego.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

To nie jest gumiaste, to jest zywiczne. Bez szans na naprawę, nawet w okolicy gniazd czy przejścia przewodów. Nawet trudno wiercić na wylot aby przeprowadzić swoje przewody..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

Więc rezygnuję z naprawy.
A zatem gdzie kupię jakiś dobry, serwisowalny i niezawodny BMS ?
W dobrej cenie oczywiście !
Najlepiej jakby miał możliwość pracy przy 10s i też do 14s (jak kiedyś powiększę woltaż baterii).
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016   

Przejrzyj dział sprzedaży na forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group