ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Peel 50 (minicar) elektryczny ? Pomóżcie w budowie.

Czy to dobry pomysł??
Bardzo dobry
25%
 25%  [ 2 ]
Dobry
37%
 37%  [ 3 ]
W miarę
0%
 0%  [ 0 ]
Taki sobię
12%
 12%  [ 1 ]
Nie zbyt
12%
 12%  [ 1 ]
Beznadziejny
12%
 12%  [ 1 ]
Głosowań: 8
Wszystkich Głosów: 8

Autor Wiadomość
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Co do akumulatorów to doradźcie mi jakieś zasięg chciałbym mieć około 20-25km.
Co do tej strony to to mi się podoba pedał gazu sprytne ale drogie: http://www.kellycontrolle...&id=79&place=0.
A co do silników Etek to są one po 450$ a ten ze strony goldenmotor.com ten silnik co ma od 2-7kW w zależności od zasilania od 24v-72v. Więc myślę, że ten silnik mi wystarczy spokojnie przy zasilaniu 36v albo 48v.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

A co powiecie o tych akumulatorach 12v 24Ah 105zł
http://allegro.pl/item676...4ah_promoc.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację.

Nic z tego nie rozumiem po kolei Pan pisał o silniku ET czyli Etek tak??
ale DC no to co a normalny etek nie jest prądu stałego."On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację" On czyli Etek czy ten silnik 2-7kW ze strony goldenmotor.com ??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Skoro masz zamiar to budować za rok, to może wstrzymaj się z tymi pytaniami. Przez rok wiele się może zmienić w technologii i te dzisiejsze pytania zdadzą się psu na budę ;)
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania.
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Silnik chyba już wybrałem to ten za 300$ o mocy 2-7kW ze strony goldenmotor.com.
Obliczyłem ,że do jazdy przez 1 godzinę potrzebuję akumulatorów o pojemności 100Ah . A do pół godziny jazdy aku o pojemności 60Ah.
Na kupno silnika poczekam dotąd aż cena $ spadnie. Ale ,że akumulatory chcę kupić w polsce więc poczekam aż ceny na allegro spadną albo poszukam jakiś używanych.

Ale teraz jaki do tego sterownik kupić??
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).

Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

rafx205 napisał/a:
Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania.

Podwozie można robić już. A zakup osprzętu dopiero przed montażem. Kwestia przewidzenia miejsca na akumulatory i mniej więcej wielkość silnika. Zbuduj podwozie, a w międzyczasie może się wiele zmienić ;)
Co innego, gdybyś chciał wszystko zmontować już teraz. Nie bądź taki w gorącej wodzie kąpany :)
Tym bardziej, że to są spore sumy.
A z kursem dolara może być różnie, gorzej, jak zaczną przeliczać na euro :D

kuras999 napisał/a:
...jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej

Z tym zatrzymywaniem, to bym polemizował, jeśli chodzi o wyczerpanie akku :P
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

kuras999 napisał/a:
na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej

No to jakie akumulatory musiałbym użyć żeby pojeździć 1 godzinę 48v 600Ah??
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).

Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy.

No tak ale ETEK i tak będzie za mocny i droższy od tego z goldenmotor.com.
Ten z goldenmotor.com jest BLDC czyli z tego co kiedys ktos albo Pan mówił jest na nich większy zasięg.
Ale tego zdania dalej nie rozumiem czy nie mógłby Pan pisać bardziej czytelnie i zrozumiale.
"Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy" czyli??

A tak wo gule to Pan poleca mi silnik ETEK czy ten z goldenmotor.com bo nic nie rozumiem z tego co Pan napisał??
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Nie bądź bardziej leniwy niż przeciętna i nie zmuszaj tylko innych do roboty.
Wpisujesz w GOOGLE:
etek motor DC 48
i czytasz wszystko, a znajdziesz (charakterystyki też); wiele jest o tym na tym FORUM.
Na FORUM jest też wiele o trzebnych akumulatorach, które musisz sam sobie wybrać.

Jazdę nie przelicza się tylko na godziny. Wyczytałem niedawno na stronach jakiejś zachodniej uczelni, że praktyczny zasięg jest zazwyczaj do 3 razy większy niż wyliczenia wstępne z potrzeb energetycznych i to już dawno też stwierdziłem (zgodne z moją praktyką.
Częste starty skracają zasięg, to oczywiste i zgodne z praktyką.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lip, 2009   

Witam, ja w dwu kwestiach:

po 1sze namawiam do niemarnowania wysiłku, czasu i pieniędzy na pojeżdziki będące karykaturą samochodu. Optymalnym kierunkiem są takie wielkości smarta i jednocześnie wykorzystujące części popularnych modeli. Aktualnie pojawiła się mozliwość realizacji takiego projektu ("rozkręcam" pracownię budowy prototypów w Bytomiu ) więc wszystkich zainteresowanych ta koncepcją zachęcam do współpracy.

po 2gie, w kwestii napędu: pobór mocy takiego autka miejskiego przy V=50km/h nie przekraczałby 2,5 kW i pod tą wielkość należy dobierać maszynę elektryczną, a także pod masę całkowitą ok pół tony co wymagałoby max siły na kołach ok 2kN, przy czym należy dążyć do optymalnego rozwiązania w pojazdach miejskich czyli stałego przełożenia- ewentualnie skrzyni przerobionej na 2biegową ( z dwójką przerobioną, zoptymalizowaną do ekonomicznej jazdy )
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lip, 2009   

Dobrym rozwiązaniem by było stworzenie jakiejś podstawy do budowy małych samochodów. Myślę tu o jakimś typowym, lekkim podwoziu i karoserii z laminatu.
Wyposażenie wnętrza (siedzenia, silniki, akku itp) można by już pozostawić do decyzji właściciela. Większość forumowiczów szuka właśnie jakieś podstawy do przeróbek. Przerabianie gotowych autek jest jednak kosztowne, bo taki Smart też swoje kosztuje.
Chętnie zanabył bym jakiś gotowy szkielet, z kołami, ramą, kierownicą i karoserią z drzwiami i oknami do dalszej budowy według własnego uznania.
Podwozie może być jakieś typowe, a nadwozia można by robić w różnych wersjach.
Podejmie się ktoś takiej produkcji?
Myślę, że kupujących było by sporo, pod warunkiem rozsądnej ceny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group