PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
No oprocz silnika zalezy jeszcze od nachylenia manetki co tez widac na tych symulacjach
Silnik 7x9 ma minimalnie wiecej miedzi niz 10x6 ale to sa naprawde malo istotne zmiany. A baterii przy wysokim napieciu masz tyle samo co przy niskim bo przeciez przekladasz se np z 16s5p na 20s4p itd. Przy wolnym silniku masz mniejsze prady wiec obciazalnosc taka sama.
A co do roznicy tych dwoch zestawien to my tu na forum tez sie sami uczymy i wypisujemy swoje teorie dlatego wnioski sprzed kilku lat sa zupelnie rozne od tych z tego roku a dla przecietnego kowalskiego i tak pewnie nie maja roznicy.
Moim zdaniem bledem kiedys bylo ze ludzie porownywali dynamike silnika wolnego od szybkiego przy tym samym napieciu a to przeciez nie ma sensu |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
hmm a jak zasilę silnik napięciem 6000V i prądem 1A to będzie miał 6KW i nie będzie się grzał? |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
tomeczekokok, trafiłeś w punkt o co mi chodzi
Oczywiście to wyolbrzymienie ale pokazuje istotę.
W jakim przypadku grzanie silnika będzie mniejsze?
Czy zeby było jak najmniejsze (przy zachowaniu takiej samej mocy chwilowej) to lepiej wziac silnik wolny i zasilić go większym napięciem i mniejszym prądem, czy wziać silnik szybki i dac mu więcej Amper a mniej napięcia ? |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 24 Sie, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
spalilby sie w ulamku sekundy. Juz pomijajac ze sprawnosc bylaby na poziomie 1% to od razu zrobi sie przebicie na zwojach. Za to same przewody napewno beda zimne |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Silnik BLDC uzyskuje pełną moc na max obrotach. Moc (przy stałym prądzie zasilania) jest proporcjonalna do obrotów (tak samo jak napięcie zasilające silnik). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
A co wg. ciebie oznacza termin max obroty jak te zaleza od napiecia? |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Z tym zachowaniem optymalnych obrotów to duża prawda jest.
Miałem jakiś czas temu 500W bldc w tylnym kole. Przewoltowałem go z 48V na 80V i 60A. O dziwo nie gotował się a o wiele lepiej przyspieszał dopóki, dopóty ja na nim jeździłem, jeździec o wadze ~70kg i nie hamowałem hamulcem w miejscu, żeby zerwać, zabuksować.
Morał z tego taki:
Czy pakujesz 60V i 45A czy 80A silnik weźmie podobnie przy tym samym opciążeniu. Dlaczego?
Bo jeżeli wytrzymał przyśpieszanie przy określonej wadze z jakimś tam oporem to dalej musi go znieść w taki sam sposób tylko ma do dyspozycji więcej prądu no chyba że zaczniesz go mocniej dociążać to wtedy się spali.
Ograniczenie prądowe jest przed ludźmi którzy lubią przeciążać silnik a napięciowe przed tymi którzy lubią za szybko jechać. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
inna sprawa ze przevoltowanie to znaczy przewiniecie czyli np 7x9 jest np przevoltowanym 10x6 a to co ty zrobiles to poprostu podlaczyles wyzsze napiecie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
No, nie wiem...
Dla mnie przewoltowanie, to zwiększenie napięcia zasilania ponad zasilanie znamionowe, a przewinięcie, to przewinięcie, co tu rozumować |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Biorąc pod uwagę czystą teorię to mimo wszystko wolniejszy silnik powinien grzać się bardziej.
Zakładając że moc obu układów ma być jednakowa oraz że grzanie się przewodnika zależy od gęstości prądu i nie zależy w ogóle od napięcia, to przykładowo dla konfiguracji silnik/sterownik:
7x9 - 45A * 60V = 2,7 kW
10x6 - 60A * 45V = 2,7 kW
moc jest jednakowa, a przez proporcjonalnie cieńsze uzwojenie przepływa teoretycznie wprost proporcjonalnie mniejszy prąd (pomijając zaokrąglenia, ilość miedzi, itd.), czyli grzanie powinno być identyczne, ale...
W cieńszym uzwojeniu jest dłuższy przewód (większa liczba zwojów), przez które prąd musi płynąć, stąd będzie większe grzanie, ale też większa sprawność. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Zeltom tak kiedys sie przevoltywowalo silniki asyncgroniczne np ze 110 na 220V wlasnie przez przewijanie. Przynajmniej na pomorzu
A wiecie ze gadamy na ten sam temat juz chyba w setnym nowym watku na tym forum? |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Moim zdaniem Mxus 3T będzie się najmniej grzał . Znam to z praktyki, kupiłem i nie uwierzycie!!!, problem z grzaniem znikną
Ja doszedłem do innego wniosku jaki silnik, z jakim uzwojeniem będzie dla mnie najlepszy.
Z racji tego że dzisiejsze sterowniki i akumulatory są podatne na podnoszenie prądu najlepszą opcją jest kupić szybki silnik czy 9C800 czy Mxus czy inne pieruństwo, ponieważ o wiele prościej jest podnieść prąd w górę w instalacji niż wymienić cały pakiet aku dla podniesienia napięcia lub przelutowanie setek przewodów aby spiąć go w nową konfiguracje. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
Prawda! tylko ze podniesienie pradu w gore jest latwe tylko i wylacznie wtedy gdy baterie sa faktyczne na taki prad dedykowane (np lipo turnigy). Jesli chodzi o li-ion nicd lub zele to moze sie okazac o potrzebe dodawania kolejnych P co tez sie wiaze z przebudowa calej baterii. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
qaz33, więc poprawka.
Jeżeli ktoś nie jest pewien co do silnika w jakiej wersji uzwojeń ma kupić niech zaopatrzy się w szybki silnik i w akumulator Li-Pol Turnigy.
Dodam też że nawet jeśli maci akumulatory nisko prądowe to i tak w przyszłości będzie trzeba je wymienić jak się zużyją i wtedy można się pokusić na zestaw o większej wydajności prądowej a silnik będzie już jako baza nie wymienialna.
Ja dla mnie. Mam aktualnie 7x9 i fajnie przyspiesza ale brakuje mu prędkości 45km/h to dla Mnie trochę za mało i z chęcią bym podniósł prędkość o 15km/h ale jak skoro moje aku jest na mm w skrzynce w ramie?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Mam aktualnie 7x9 i fajnie przyspiesza ale brakuje mu prędkości 45km/h to dla Mnie trochę za mało i z chęcią bym podniósł prędkość o 15km/h |
tomeczkokok widzę że odzywa się watowica |
|
|
|
|
|