ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS 10S 4LED+Spalona ładowarka BSC42002000
Autor Wiadomość
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   Połączenia elektryczne w Baterii

Narysowałem to co widzę w środku.



Najpierw musisz odtworzyć połączenia, to znaczy jakie są połączenia tej płytki z otoczeniem. Czyli :
- minusem baterii - Z PŁYTKĄ
- plusem baterii - Z PŁYTKĄ
- wej ladujacym minus - Z PŁYTKĄ
- wej ladujacym plus - Z PŁYTKĄ
- wyjscie minus do sterownika silnika - Z PŁYTKI do zewnętrznego gniazd w bagażniku
- wyjscie plus do sterownika - Z PŁYTKI do zewnętrznego gniazd w bagażniku
- inne kable np do displaya - DISPLAY NIE MA połączenia z Baterią
- wylaczik glowny zasilania - jesli jest - przy DISPLAY nie połączony z baterią
- bezpiecznik ladowania - jeeli jest - NIE MA
- bezpiecznik zasilania prądowego - jesli jest - NIE WIDZĘ chyba że wpłytce zalanej czarnym mazidłem
- polaczenie do wskaznika diodowego LED. JEST 8 Pinowe.

Nowa Ładowarka (podpiąłem ją na moment jeszcze raz) i chwilowe napięcie miała 29V ale później skokowo do zera tak ma być, że nie obciążona napięcie ma zero?
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Schemat dobry :-)
Wątpliwości :
To raczej nie jest tylko BMS. Złącze 8 pin do wskaznika LED oraz te termistory dostepne w złączu 15-to pinowym świadczą że jest tam cos więcej, co chyba utrudni prostą podmiane.
Spojrz dokladnie na wskaznik led czy to jest np 8 kabelkow do 4 diod czy jednak jakaś elektronika.
Czy rozlaczales plus i minus baterii od plytki BMS ?
Dziwne, ze nie ma bezpiecznika ani na ladowaniu ani sterowaniu prądowym.
Rozumiem ze uruchamianie roweru jest tylko na panelu LCD a obecnie jest on nieaktywny no bo wykazuje napiecie baterii ponizej minimum ?
Jesli jest bezpośrednie polaczenie ladowania z wej BMS i Wej sterownika, to skoro uszkodzily sie zasilacze lub sa zwierane, to być może problem jest rowniez/lub w wejsciu sterownika silnika.
Moze gdyby odpiac kable sterownika ruszy ładowanie, ale to tylko gdybanie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Spójrz dokładnie na wskaźnik led czy to jest np 8 kabelkow do 4 diod czy jednak jakaś elektronika.
Odp: na 100% jest jakaś elektronika na SMD

Czy rozłączałeś plus i minus baterii od płytki BMS ?
Odp: wielokrotnie.

Dziwne, ze nie ma bezpiecznika ani na lądowaniu ani sterowaniu prądowym.
Odp: I tu jest zagwozdka bo nigdzie go nie ma, dla mnie to mega dziwne, ani w starej ładowarce, ani w sterowaniu baterii, kluczyk to tylko zamek zabezpieczający przed wyjęciem baterii.

Rozumiem ze uruchamianie roweru jest tylko na panelu LCD a obecnie jest on nieaktywny no bo wykazuje napięcie baterii poniżej minimum ?
Odp: Jest aktywny, sterowanie z Panelu systemami, czyli walk, przełączanie między poziomami 1-5, światła, czyli wszytko działa bez problemu. ponieważ poziom naładowania baterii poniżej min. nie uruchamia silnika, ale na 100% do końca bateria jeszcze przez tydzień po uszkodzeniu ładowarki i tego wyświetlacza led na baterii działała. Wniosek z tego płynie że BMS w drugą stronę, w stronę kontrolera działa poprawnie, nie działa i uszkadza ładowanie

Jeśli jest bezpośrednie połączenie lądowania z wej BMS i Wej sterownika, to skoro uszkodziły się zasilacze lub są zwierane, to być może problem jest również/lub w wejściu sterownika silnika.
Odp: Mam kontroler, był schowany w obudowie montowanej na bagażniku w którą wkładamy baterię, nie w obudowie baterii). 36V, maksimum 14A, low V protection 31,5V, trottle adjustment voltage: 1.2V-4.4V, symbol LSW1088-1F. A więc Wojtku w baterii to chyba tylko BMS + mała funkcjonalność do wyświetlania LED. Kontrorel ma wyjście na oświetlenie (przez jakiś układ+box z kolejnym zalanym elementem), dodatkowo jest wtyczka kilkunastopinowa okrągła + wtyczka 4 pinowa jak USB ale to piny okrągłe.


Może gdyby odpiąć kable sterownika ruszy ładowanie, ale to tylko gdybanie.
Odp. Nie do końca rozumiem, bo moją baterię można ładować po wyjęciu z roweru i próbuję to robić w domu i bezskutecznie. Czyli kontroler zostaje na rowerze. U mnie te same kable są od wtyczki do ładowania i do gniazda baterii w ramie roweru. A nową ładowarkę uszkodziłem na rozebranej wyjętej z roweru baterii. Z podłączonym Voltomierzem do głónych pinów.

Jak sprawdzić BMS, można za pomocą prostych testów elektronicznych.

Jak sprawdzić te czujniki temperatury? mają wykazywać określoną rezystancję, przy określonych temperaturach?

edit: zedytowałem narrację i zostawiając suche fakty.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
Ostatnio zmieniony przez Witt Czw 22 Wrz, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Nie wszystko jest jasne ale zrobilbym tak :
Calkowicie odlaczyc baterie od BMS.
Calkowicie odlaczyc kable gniazda zasilania.
Do minusa bateri minus nowego zasilacza,
plus przez amperomierz z ustawionym zakresem10A.
Moze zasilacz tak obciazony ruszy i rozpocznie ladowanie.
Jesli nie, należy na boku, bez BMS, podladowac aku ladowarka modelarska w trybie 5S pierwsza czesc a potem 5S druga czesc lub zasilaczem do ogniw lion 4,2 V i ladowac pojedynczo kazdy z 10 -ciu segmentów.
Jesli uda sie naladowac, przywrocic poprzedni uklad polaczen i sprawdzic czy dziala sterowanie z panela.
To nie jest zwykly BMS i jesli jest uszkodzony wymiana na inny typowy winna byc zrobiona przez elektronika.
Zdalna diagnoza i sugerowanie zmian na odleglosc jest zbyt ryzykowne.
Trzeba mieć zasilacz laboratoryjny, wiedzę i w 100 % odtworzyc obecny schrmat.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

ok, tak zrobię, dodatkowo dolutuję nowe NTC bo jeden wiem że wystrzelił.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Zrobiłem test prądowy, z obiema łądowarkami. Nie ładują. Więc szukam elektronika może się uda dobrać odpowiedni BMS, Wojtku dziękuję za dotychczasową pomoc. Może trafi się forumowicz z takim BMS'owym problemem w Fischerach:)

Mam ochotę pozdejmować te wszystkie plastiki którymi oblane są wszystkie elementy by zobaczyć co siadło w tym BMS, ale najpierw spróbuję dać je do elektroników.

coś w kościach czuję że przyjdzie mi zbudować sobie od zera cały układ:( - dosłownie cały.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   

Masz co najmniej 3 problemy :
-Skoro żadna ladowarka nie laduje akumulatora bez BMS to obie są uszkodzone i trzeba je naprawic lub kupic trzeci
- BMS typowy sprawy nie zalatwia bo nie będzie działać z firmowym displayem
- nie wiadomo czy nie jest uszkodzone wejscie sterownika, ktore rowniez zwiera.
bo uszkodzenie drugiej ladowarki zastanawia.
Domyslam się ze Twoja awaria miala zwiazek z burzą, przepieciem w sieci itp
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   To może być po prostu zmęczenie materialu

Rower kupiony w 10.2014. Przejechane na wspomaganiu 14.000 km. Jeżdżę 365 dni w roku. wytrzymał 2 zimy, padł podczas zwykłego ładowania. Ale była burza, w garażu nie ma listew przepięciowych, więc to mogło być przepięcie z burzy lub najzwyczajniej w świecie zmęczenie BMS , może któraś z cel wykazuje nietypowe zachowanie, może cały układ się nagrzał. Jedno jest pewne że w ostatnich 2 tygodniach grzała się bardzo mocno ładowarka (stara). Jak ją otworzyłem to miała 3 zimne luty (raczej z przegrzania), jedn SMD sfajczony lub nadpalony i pin od 240V w ścieżce tak przepalony, że aż wypalił część ścieżki. To mogło być zmęczenie materiału (ciągłe zaginanie tego kabla - zabierałem ładowarkę też w trasy). I może ta szpila z iskrzącej ładowarki poszła do BMS i dalej na pozostałe układy. Przelutowałem łącznie 8 połączeń które wykazywały korozję, ale nie mam wiedzy do testowania układów elektronicznych, więc nie dotykam się dalej. Niestety jak piszesz to nietypowy BMS bo od 2 tygodni siedzę w necie i ani jednej wzmianki. Napisałem do FISCHER serwis o przysłanie schematów elektrycznych wszystkich podzespołów, zobaczymy może przyślą.

Drugą Ładowarkę rozwaliłem już na rozebranym całym układzie. Najpierw rozebrałem wszystko, dosłoniłem sobie wszystkie połączenia. Bateria odpięta od wszystkich układów (kontrolera, sterownika w display, czysta bateria) Podłączyłem woltomierz do pinów ładowania i podłączyłem ładowarkę. Nic kompletnie się nie zadziało, tylko ładowarka (nowa) weszła w tryb migania diody czerwonej i miga nawet po wyjęciu z sieci, więc poszedł jakiś układ (może dioda) bo miga coraz wolniej, do czasu aż zgaśnie czasem nawet 2 minuty.

Jak uratuję układ oczywiście podzielę się z Tobą co to za BMS i jak został naprawiony, ale czuję w kościach że przyjdzie mi zbudować (poza silnikiem) kompletnie nowy układ Bateria+kontroler + display.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   Re: To może być po prostu zmęczenie materialu

Witt napisał/a:
.. ale czuję w kościach że przyjdzie mi zbudować (poza silnikiem) kompletnie nowy układ Bateria+kontroler + display.

Niestety to Cię może czekać.
Jedynie co teraz możesz zrobić to awaryjnie PODładowac ten pakiet inną ładowarką, nawet pojedynczym zasilaczem 4,2 V. Ale musisz kontrolowac prąd ładowania i napięcie na ładowanym ogniwie. Czyli poczytaj trochę o ładowaniu li-ion.
Myślę o podładowaniu, bo być może gdy pakiet będzie miał > 37 V to jednak ładowarka ruszy ale skoro widziałes w niej uszkodzenia a nawet próbowałeś naprawiać, no to cóż, trzeba mieć pewne żródło zasilania, bo tak to za wiele niewiadomych.
Oczywiście informuj o postępach.
Powodzenia
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Gdybyś miał dostęp do innego pakietu 37-40 V (nawet z 3 zelowych) to mozna spróbować na czas próby zastapić ten oryginalny pakiet i sprawdzić czy rower ruszy, dziala sterownik itp. Oczywiscie wtyk BMS pozostaje niewykorzystany.
Jesli będziemy robić kolejne spotkanie na Mokotowie, to wtedy moze coś Ci poradzimy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Przeczytałem (dość późno) cały ten temat i mam takie przypuszczenia. Po pierwsze wszystko jest sprawne (ładowarki,BMS i bateria) a cały problem dotyczy zabezpieczenia termicznego (NTC? "wystrzelił"? pierwsze słyszę bo to nie możliwy chyba, że został "zasilony" napięciem 40V). BMS w tym przypadku jest oparty na jakimś procesorze-kontrolerze i przy uszkodzonym zabezpieczeniu termicznym NIE RUSZY!!! Należy najpierw wymienić to zabezpieczenie na sprawne a dopiero później próbować ładowania. Uszkodzenie zabezpieczenia mogło nastąpić w dwóch przypadkach albo z powodu wilgoci nastąpił przepływ prądu "obok" zabezpieczenia i zablokował BMS albo dodatkowa "manipulacja" przy BMSie spowodowała spalenie tego zabezpieczenia.Piszę "zabezpieczenie gdyż nie zawsze jest to NTC-termistor,może być np.dioda lub tranzystor wykorzystany jako dioda lub jeszcze coś innego.
W ostatnim poście kol.Witt pisze, że podłaczył ładowarkę i miga dioda,to prawidłowe działanie i należy ładowanie kontynuować,gdy bateria trochę się podładuje dioda przestanie migać i zacznie normalnie ładować. Inne uwagi kol. WojtekErnest słuszne ale trochę na wyrost,zakładając, że coś "padło", uważam jak na wstępie, że wszystko jest dobre tylko podejście i kolejność działań kol Witt trochę "zbyt pochopna".
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Śro 21 Wrz, 2016   Itd.

Wojtku nie mam takiego pakietu, bo jestem outsiderem i "innym" wszyscy jeżdżą na ostrym, runerach . Tylko ja jeżdżę na e-bike. Więc jeśli tylko będziecie mieć zlot zaraz piszcie na pw na 100% się stawię:). Również na 100% działa SW-LCD+KONTROLER+BATERIA. Bo do ostatniej minuty jeździłem na oparach baterii. Również po tym jak kontroler odciął wspomaganie sterowanie na SW-LCD działało.

Niestety i Ty i Wojtek macie 100% racji (działania pochopne i w niej tej kolejności). Podczas sprawdzania napięć między pakietami, dotknąłem do pinu NTC i ten wybuchł na baterii poszło 33,6V na NTC. ale już wlutowałem nowy który miał mieć 10k a okazuje się że ma 8,6k. Mam problem z BMS, bo jest zalany, jak w pierwszym poście czarną masą. Nie mogę nawet dojrzeć co tam jest:(

Spróbuję podłączyć jeszcze raz wszystko i jak piszesz może ruszy. podładowałem pakiety do 3,6 bo miały 3.3, wyrównam zaraz napięcie na wszystkich pakietach po czym podłączę tą nową chińską ładowarkę która nie ma napięcia na pinach tj. ma chwilowe 26V a później spada do zera po 3-5 sekundach.

wibi a na pw lub tutaj (może być elaborat) napisz jak zrobił byś to Ty, jak Wojtek pisał to nietypowy zestaw (u nas), sprzedawany na kilogramy za zachodnią granicą w kilku wariantach (silnik z przodu, z tyłu, pod korbą) ze sterowaniem na różnych wyświetlaczach. Wszystko niestety zalane czarną masą: wyświetlacz SW-LCD, i BMS. pewnie zabezpieczenie przed wilgocią, ale oprócz art.number nie ma żadnych oznaczeń:(

Wibi i jeszcze jedno pytanie: zabezpieczenie termiczne w BMS? czy w ładowarce? a może w kontrolerze?.
Z tym że moją baterię ja mogę ładować po wyjęciu z kosza na baterie.

Edit: Wibi po Twojej sugestii chodził nowy zasilacz przez 3 godziny, monitorowałem czy pobiera BMS jakiś prąd ... i zero. Chyba było widać że ładowarka coś chce wepchnąć, bo znak "-" się pojawiał z duża regularnością. Ale ani 1 mA nie poszedł do BMS.
Cały czas bateria na stole bez podłączenia do układu: Kontroler->wyświetlacz. Podłączyć wszystkie urządzenia wraz z oświetleniem?

Podładowałem do 4.03V wszystkie pakiety prawie równe, choć po 2 godzinach tak jakby balanser wyrównał pakiety do 3,99V. Z nadzieją podłączyłem ładowarkę i nic . Czekam na starą ładowarkę którą wysłałem do serwisu. 2 tygodnie już tam leży zobaczymy. Mam tylko jedno ale. wyciągnąłem wszystkie bebechy na stół, oprócz silnika, hala. Połączyłem wszystko na stole i wszystko odpaliło. Display ustawia i przełącza wszystkie parametry. Podczas wciskania wtyku baterii do wtyku kontrolera przeskakuje duża iskra. Zastanawiam się czy czasem nie ma jakiegoś zwarcia w kontrolerze, a nie w BMS. Byłoby to dziwne bo ja non stop ładowałem baterię w domu w zimę, czyli nie było połączenia z kontrolerem.

Rozebrałem nową ładowarkę. Ma spalony duży rezystor. Pięć pasków. Spróbuję więc za radą wibi'ego sam go naprawić.


Ponieważ chcę dobrać jakiś BMS siedziałem te kilka godzin by wydłubać dla Was czarną masę zerkajcie i mówcie jaki to może być BMS i na jaki zamieniamy.
.
Wg mnie wszystko jest na swoimi miejscu i nie nosi znamion spalenia, oznaczenie płytki BMS: 31025V3
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   Napięcie na celach wzrosło

Pomóżcie, naładowałem akumulatory do 4.03-4.08. po 3 dniach zrobiłem pomiary i cele mają 4.18-4.25. Jak możliwy jest wzrost napięcia?
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Trochę to dziwne ale zastanówmy się.Proces ładowania baterii to nic innego jak proces chemiczny który zazwyczaj jeszcze trochę trwa pomimo odłączenia jego "inicjatora" czyli ładowarki a po drugie to są niewielkie różnice i mogą wyniknąć z pomiaru innym miernikiem względnie warunków pomiaru np.temperatury ogniw (otoczenia) lub nawet wilgotności w miejscu pomiaru.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Same cuda,,,,
Ladowane bylo gdy bms obciazal ogniwa czy nie ?
Uzywasz tego samego miernika, dobra bateria ?
Ladowanie bylo w zimnym pomieszczeniu ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group