ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o BMS
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Eryk1000, te BMSy z Green Time sa raczej polecane na forum.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Nie mówię że jest zły :) po prostu nie można powiedzieć że każdy bms się grzeje lub nie. Kwestia jak go zaprojektowano i na jakich elementach złożono. Możesz sobie sprawdzić na stole jak pracuje i zachowuję się za nim włożysz do ebajka. Z chińskimi wynalazkami różnie bywa, na własnej skórze nie jeden raz się przekonałem. Niby wszystko wygląda podobnie a w środku loteria. Twój pomysł założenia jest ok nie montować bezpośrednio do baterii. Będzie dobrze.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016   

Umieść bmsa odwrotnie. Wtedy będziesz widział diody balansera podczas rozładowania. Rezystory obok diod są największym generatorem ciepła w tym bmsie.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2016   

Przy okazji wątku. Instrukcja podłączenia BMS wygląda tak:

Prawidłowa kolejność podłączania BMSa:
1. Podłącz przewód od akumulatorów (MINUS) do odpowiedniego pola w BMSie
2. Podłacz przewód od sterownika (MINUS) do odpowiedniego pola
3. Podłącz przewód od ładowarki (MINUS) do odpowiedniego pola
4. Połącz przewody PLUS sterownika, akumulatora i od ładowarki (moż delikatnie zaiskrzyć - to normalne)
5. Na końcu podłącz przewody balansujące od poszczególnych cel (upewnij się, że są dobrze polutowane)
6. Po zakończonym montażu podłącz na chwilę ładowarkę celem akywowania i odblokowania BMSa przy jego pierwszym uruchomieniu.



Jeśli nie mam jeszcze podłączonego sterownika, rower nie jest złożony, czy mogę podłączyć przewody balansera dopiero jak bateria , sterownik, ładowarka będą połączone ? Chciałbym wcześniej zakończyć budowę ogniwa, zalutować wtyczki do gniazda ładowarki oraz sterownika. Oznacza to, że nie moge na niepodłączonej baterii podpinać balansera ? Też planuje po drodze puścić przewody do watomierza. Wpina sie go za bateria , przed sterownikiem. Jak to wpływa na podłączenie balansera ? Jeszcze nie dotarła ładowarka, więc nie mam czym go "aktywować" ;-(
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Elektrotonus napisał/a:

Jeśli nie mam jeszcze podłączonego sterownika, rower nie jest złożony, czy mogę podłączyć przewody balansera dopiero jak bateria , sterownik, ładowarka będą połączone ? Chciałbym wcześniej zakończyć budowę ogniwa, zalutować wtyczki do gniazda ładowarki oraz sterownika. Oznacza to, że nie moge na niepodłączonej baterii podpinać balansera ? Też planuje po drodze puścić przewody do watomierza. Wpina sie go za bateria , przed sterownikiem. Jak to wpływa na podłączenie balansera ? Jeszcze nie dotarła ładowarka, więc nie mam czym go "aktywować" ;-(

Złożyłem kilka baterii odłączalnych (wyjmowanych) i nie stosowałem się do tej instrukcji, która chyba dotyczy tylko przypadku, kiedy kontroler jest stale podłączony do baterii.
Moje zasady: ogniwa nie powinny być w pełni naładowane (mają ok 3,7V), lutujesz wtyk balansera do poszczególnych segmentów, następnie lutujesz wyprowadzenia BMSa do gniazd obciążenia i ładowarki oraz do plusa i minusa baterii, na końcu podłączasz wtyk balansera do BMSa. Taką kompletną baterię ładujesz kontrolując napięcia na poszczególnych segmentach. Jak wszystko gra dopiero po skończeniu ładowania podłączasz sterownik.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Dziekuję za info, już tak zrobiłem. Nic nie wybuchło ;-) Tylko czekam aż przyjdzie ładowarka z Chin ;-) Dlaczego warto sprawdzić poszczególne cele po naładowaniu ? Nie wystarczy napięcie całej baterii ?

Pozdrawiam ;-) Jelenia Góra to moje miasto rodzinne ;-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Dlaczego warto sprawdzić poszczególne cele po naładowaniu ? Nie wystarczy napięcie całej baterii ?
)

Bo tylko ten pomiar jest wiarygodny i potwierdza ze działa BMS.
Coz Ci z ogniw, BMS, które sie naladują np tak
4,10; 4,30; 4,15; 4,25; 4,12; 4,28 itd czyli srednio mają 4,20, ladowarka sie wyłączy-zapali sie zielona lampka ale pakiet jest zdegradowany, szybko sie uszkodzi i podczas rozladowywania napięcia będą jeszcze bardziej sie różniły. A te najslabsze będą dawaly sygnal na odcięcie BMS podczas jazdy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Elektrotonus napisał/a:

Pozdrawiam ;-) Jelenia Góra to moje miasto rodzinne ;-)

A moje to Warszawa, pozdrawiam :smile:
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

OK. Przekonałeś mnie WojtekErnest. Tylko taka procedura jest jednorazowa,po zbudowaniu baterii , czy częściej sprawdzać cele ? By sprawdzić działanie balansera najpierw naładować na maxa baterię, czy już teraz BMS bez podpiętej ładowarki coś próbuje balansować ? Ogniwa przed montażem miały 3.66V, więc nie wiem czy ma co balansować. Test przeprowadzić odpinając złącze balansera, sprawdzając każdą celę czy ma po naladowaniu 4.2 V ?

Aktualnie woltomierz , watomierz i miernik pokazują inne napięcia całego pakietu ;-(

pomiar.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 209 raz(y) 366,71 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

W trakcie ładowania z podpietym BMS możesz woltomierzem sprawdzać napięcie każdego segmentu. W tym celu jeśli nie ma prostego dostępu, zalecam instalacje drugiego gniazda balansera aby w przyszłości pomiar kontrolny (raz na kilka tyg/mies) nie wiazal się z demontażem.
Oczywiscie do ok 4,15-4,17 BMS jeszcze nie dziala ale zanim osiągnie te napięcie, sprawdzasz czy w procesie ladowania napięcia wszystkich segmentów przyrastaja rownomiernie.
To pozwala stwierdzic ze kazda gałąź rownolegla zostala poprawnie zgrzana lub zlutowana.
Gdyby były odstepstwa o wiecej niz 50 mV to trzeba sprawdzic czy przypadkiem nie jest brak kontaktuogniwa/ogniw. A z cchwilą dojścia do progów 4,17-4,20 ewewntualne roznice powinny malec bo balanser zbija te wyzsze napięcia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

OK, to przeprowadzę ten test i zmodyfikuje baterie by dostęp do gniazda balancera był bezproblemowy.
 
 
zik 
początkujący
zik


Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: zik
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016   zik

Może dać radiator
_________________
zik
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 29 Paź, 2016   

Kupując BMS muszę kupić na dokładną ilość pakietów ?
Czyli:
-czy na 18S muszę mieć BMS 18S?
-czy mogę podłączyć 18S do BMS'a 20S zostawiając 2 pola wolne?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 29 Paź, 2016   

Ledo, możesz podłączyć 18s pod BMS 20s :wink: jedynie ładowarka musi być na takie napięcie jak bateria (chociaż niektóre też mają minimalną regulację)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 30 Paź, 2016   

Dzięki za odpowiedź,
dla pewności się dopytam
czy przez brak tych dwóch pakietów BMS nie zgłupieje i będzie chciał 18 cel naładowanych zbalansować z dwoma wolnymi miejscami (puste bo puste czyli 0V)?
Czyli w efekcie koncowym rozładować do końca?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group