|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pytanie o BMS |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Eryk1000, te BMSy z Green Time sa raczej polecane na forum. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Nie mówię że jest zły po prostu nie można powiedzieć że każdy bms się grzeje lub nie. Kwestia jak go zaprojektowano i na jakich elementach złożono. Możesz sobie sprawdzić na stole jak pracuje i zachowuję się za nim włożysz do ebajka. Z chińskimi wynalazkami różnie bywa, na własnej skórze nie jeden raz się przekonałem. Niby wszystko wygląda podobnie a w środku loteria. Twój pomysł założenia jest ok nie montować bezpośrednio do baterii. Będzie dobrze. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Umieść bmsa odwrotnie. Wtedy będziesz widział diody balansera podczas rozładowania. Rezystory obok diod są największym generatorem ciepła w tym bmsie. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2016
|
|
|
Przy okazji wątku. Instrukcja podłączenia BMS wygląda tak:
Prawidłowa kolejność podłączania BMSa:
1. Podłącz przewód od akumulatorów (MINUS) do odpowiedniego pola w BMSie
2. Podłacz przewód od sterownika (MINUS) do odpowiedniego pola
3. Podłącz przewód od ładowarki (MINUS) do odpowiedniego pola
4. Połącz przewody PLUS sterownika, akumulatora i od ładowarki (moż delikatnie zaiskrzyć - to normalne)
5. Na końcu podłącz przewody balansujące od poszczególnych cel (upewnij się, że są dobrze polutowane)
6. Po zakończonym montażu podłącz na chwilę ładowarkę celem akywowania i odblokowania BMSa przy jego pierwszym uruchomieniu.
Jeśli nie mam jeszcze podłączonego sterownika, rower nie jest złożony, czy mogę podłączyć przewody balansera dopiero jak bateria , sterownik, ładowarka będą połączone ? Chciałbym wcześniej zakończyć budowę ogniwa, zalutować wtyczki do gniazda ładowarki oraz sterownika. Oznacza to, że nie moge na niepodłączonej baterii podpinać balansera ? Też planuje po drodze puścić przewody do watomierza. Wpina sie go za bateria , przed sterownikiem. Jak to wpływa na podłączenie balansera ? Jeszcze nie dotarła ładowarka, więc nie mam czym go "aktywować" ;-( |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Jeśli nie mam jeszcze podłączonego sterownika, rower nie jest złożony, czy mogę podłączyć przewody balansera dopiero jak bateria , sterownik, ładowarka będą połączone ? Chciałbym wcześniej zakończyć budowę ogniwa, zalutować wtyczki do gniazda ładowarki oraz sterownika. Oznacza to, że nie moge na niepodłączonej baterii podpinać balansera ? Też planuje po drodze puścić przewody do watomierza. Wpina sie go za bateria , przed sterownikiem. Jak to wpływa na podłączenie balansera ? Jeszcze nie dotarła ładowarka, więc nie mam czym go "aktywować" ;-( |
Złożyłem kilka baterii odłączalnych (wyjmowanych) i nie stosowałem się do tej instrukcji, która chyba dotyczy tylko przypadku, kiedy kontroler jest stale podłączony do baterii.
Moje zasady: ogniwa nie powinny być w pełni naładowane (mają ok 3,7V), lutujesz wtyk balansera do poszczególnych segmentów, następnie lutujesz wyprowadzenia BMSa do gniazd obciążenia i ładowarki oraz do plusa i minusa baterii, na końcu podłączasz wtyk balansera do BMSa. Taką kompletną baterię ładujesz kontrolując napięcia na poszczególnych segmentach. Jak wszystko gra dopiero po skończeniu ładowania podłączasz sterownik. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Dziekuję za info, już tak zrobiłem. Nic nie wybuchło Tylko czekam aż przyjdzie ładowarka z Chin Dlaczego warto sprawdzić poszczególne cele po naładowaniu ? Nie wystarczy napięcie całej baterii ?
Pozdrawiam Jelenia Góra to moje miasto rodzinne |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Dlaczego warto sprawdzić poszczególne cele po naładowaniu ? Nie wystarczy napięcie całej baterii ?
) |
Bo tylko ten pomiar jest wiarygodny i potwierdza ze działa BMS.
Coz Ci z ogniw, BMS, które sie naladują np tak
4,10; 4,30; 4,15; 4,25; 4,12; 4,28 itd czyli srednio mają 4,20, ladowarka sie wyłączy-zapali sie zielona lampka ale pakiet jest zdegradowany, szybko sie uszkodzi i podczas rozladowywania napięcia będą jeszcze bardziej sie różniły. A te najslabsze będą dawaly sygnal na odcięcie BMS podczas jazdy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Pozdrawiam Jelenia Góra to moje miasto rodzinne |
A moje to Warszawa, pozdrawiam |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
OK. Przekonałeś mnie WojtekErnest. Tylko taka procedura jest jednorazowa,po zbudowaniu baterii , czy częściej sprawdzać cele ? By sprawdzić działanie balansera najpierw naładować na maxa baterię, czy już teraz BMS bez podpiętej ładowarki coś próbuje balansować ? Ogniwa przed montażem miały 3.66V, więc nie wiem czy ma co balansować. Test przeprowadzić odpinając złącze balansera, sprawdzając każdą celę czy ma po naladowaniu 4.2 V ?
Aktualnie woltomierz , watomierz i miernik pokazują inne napięcia całego pakietu ;-(
pomiar.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 209 raz(y) 366,71 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
W trakcie ładowania z podpietym BMS możesz woltomierzem sprawdzać napięcie każdego segmentu. W tym celu jeśli nie ma prostego dostępu, zalecam instalacje drugiego gniazda balansera aby w przyszłości pomiar kontrolny (raz na kilka tyg/mies) nie wiazal się z demontażem.
Oczywiscie do ok 4,15-4,17 BMS jeszcze nie dziala ale zanim osiągnie te napięcie, sprawdzasz czy w procesie ladowania napięcia wszystkich segmentów przyrastaja rownomiernie.
To pozwala stwierdzic ze kazda gałąź rownolegla zostala poprawnie zgrzana lub zlutowana.
Gdyby były odstepstwa o wiecej niz 50 mV to trzeba sprawdzic czy przypadkiem nie jest brak kontaktuogniwa/ogniw. A z cchwilą dojścia do progów 4,17-4,20 ewewntualne roznice powinny malec bo balanser zbija te wyzsze napięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
OK, to przeprowadzę ten test i zmodyfikuje baterie by dostęp do gniazda balancera był bezproblemowy. |
|
|
|
|
zik
początkujący zik
Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: zik
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016 zik
|
|
|
Może dać radiator |
_________________ zik |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 29 Paź, 2016
|
|
|
Kupując BMS muszę kupić na dokładną ilość pakietów ?
Czyli:
-czy na 18S muszę mieć BMS 18S?
-czy mogę podłączyć 18S do BMS'a 20S zostawiając 2 pola wolne? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 29 Paź, 2016
|
|
|
Ledo, możesz podłączyć 18s pod BMS 20s jedynie ładowarka musi być na takie napięcie jak bateria (chociaż niektóre też mają minimalną regulację) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2016
|
|
|
Dzięki za odpowiedź,
dla pewności się dopytam
czy przez brak tych dwóch pakietów BMS nie zgłupieje i będzie chciał 18 cel naładowanych zbalansować z dwoma wolnymi miejscami (puste bo puste czyli 0V)?
Czyli w efekcie koncowym rozładować do końca? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|