|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektrody do zgrzewarki li-ion jakie? |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016 elektrody do zgrzewarki li-ion jakie?
|
|
|
Witajcie. Poszukuję elektrod do zgrzewarki i nie wiem z jakiego materiału wykonać.
Wrzuciłem dzisiaj na tokarkę pręty miedziane fi 4mm i porobiłem sporo elektrod z zaostrzonym końcem, ale widzę, że część stożka zostaje w zgrzewie, ten się tempi i zwieksza się jego powierzchnia już po kilkunastu zgrzewach.
Wpadłem na trop elektrod węglowych, tylko pytanie, czy one dadzą radę, bo ponoć są najlepsze. Używał ktoś:
http://allegro.pl/elektro...6091222690.html
Myślę, aby wziąć ze 100 sztuk od razu i puścić to na tokarkę, to od razu ponacinam gwinty do mocowania i potnę na odpowiednie kawałki i przydały by się jakieś fajne drewniane rękojeści do tych elektrod, które pewnie też wytoczę. (dzisiaj pierwsza bateryjka zgrzana od podstaw, 117 ogniw 13S9P 26Ah 48V) niedługo pojawi się w dziale sprzedaży, jeszcze tylko testy ichargerem, czy każde ogniwo jest odpowiednio dogrzane i czy wszystkie cele na pewno są idealnie równe |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
midi
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
Za wiele nie zgrzewałem ale zauważyłem że dość kluczowe jest zaostrzenie na elektrodach, jak są za ostre to szybko dochodzi do tego że się wypalają, pokombinuj z ich końcówkami, spróbuj troszkę je " zatępić " tak by większą powierzchnią przylegały do blaszki w czasie zgrzewania ( oczywiście wtedy będziesz musiał skorygować czas zgrzewu). Ja mam ten problem kompletnie z głowy bo używam do łączenia blaszek miedzianych i stosuję " luto - zgrzewanie ( pod blaszkę idzie pasta do lutowania smd ołowiowa) i elektrody w ogóle się nie zużywają , straty na łączeniach są pomijalne a co za tym idzie wydajność akumulatora bardzo dobra, koszt blachy miedzianej 0,2mm jest zdecydowanie mniejszy niż taśmy z niklu a nawet zwykłej niklowanej.
Pozdrawiam serdecznie.
ps. nie wiem czy te elektrody węglowe nadają się do dalszej obróbki, coś mi się wydaje że jest to dość podobne do elektrod z baterii np. R6 , jak się taki paluszek rozbierze to daje się wyciągnąć taką elektrodę i jest ona dość krucha jednak nie mam pewności bo w ręku tego nigdy nie miałem |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
zamówię 10 tych elektrod, zobaczymy co z tego wyjdzie. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Rakieta
początkujący
Wiek: 77 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
Witam,tych elektrod węglowych nie radze stosować do zgrzewania gdyż się nie nadają po prostu są to rurki węglowe w osłonce miedzianej które służą do usuwania starych uszkodzonych spoin za pomocą sprężonego powietrza |
_________________ Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian |
|
|
|
|
Napiecie2
początkujący
Dołączył: 12 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Kraków/Dęblin
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Mam podobny problem i mma go zamiar rozwiązać kupując pręt miedziany 10mm i ostrząc go na tokarce. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
ja mam pręt 6mm 4mm i też toczyłem stożek na tokarce. Problem w tym, że stożek często zostaje w zgrzewie, a jego powierzchnia się szybko zwiększa wiadomo, że jak stożek zrobi się dłuższy to wiecej zgrzewów się wykona przed kolejnym ostrzeniem.
Generalnie słyszałem coś o miedzi z domieszką cobaltu, ale jak na razie nikt kto zgrzewa nie dał znać co do elektrod. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
midi
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Może warto popróbować z jakimiś smarowidłami które spowolnią proces wypalania elektrod. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
tu jest temat ze zgrzewarką i elektrodami: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13187
Do zgrzewarek stosuje sie specjalistyczne stopy miedzi i aluminium, zmniejsza to korozję elektrod podczas pracy, Link dałem w temacie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Istnieje coś ciekawego, mianowicie stop (a raczej nibystop) wolfram-miedź, WCu.
ED: http://www.oberonrd.pl/?p=main&what=131
Ma dużą odporność na wypalanie (wolfram), a jednocześnie dobrą przewodność (miedź).
Niestety nie jest to cudo tanie, i nie wiem jak zachowa się jako elektroda do zgrzewania ogniw - ale myślę, że powinno to nieźle działać.
Spotkałem się z tym materiałem w pracy zawodowej (elektrody impulsowych włączników WN, tzw. iskierników), stąd o nim wiem.
Sprawdziłem przed chwilą, jest to na aliexpressie, pręty o różnych średnicach (np. W80Cu20), wystarczy wpisać "tungsten copper electrodes".
Podkreślam, nie wiem jak to się zachowa przy zgrzewaniu (chyba powinno b. dobrze) - ale pomyślałem, że warto wspomnieć, specjalnie w tym temacie
https://www.aliexpress.co...pper+electrodes |
Ostatnio zmieniony przez Pavyan Wto 15 Lis, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016
|
|
|
Alu ciężko wchodzi w stopy (tak mi się wydaje). Można poeksperymentować z wolframowymi (od tiga). Te węglowe to są używane w chłodnictwie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
RedBack
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 51 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 26 Maj, 2017
|
|
|
CIekawy jestem, bo miedziuchy zawsze zostają w zgrzewach i trzeba często szlifować. Widziałem, że ktoś zgrzewa blachy od wirników silnikowych i mówił, że najlepsze elektrody są wolframowe, bo przetapiają nawet miedź i się nie kleją, nie tępią, zaostrzone raz na tokarce podobno wystarczają na długo. Próbował ktoś? bo moze warto kupić paczkę elektrod 4mm wolframowych takich soawalniczych, naostrzyć, oprawić odpowiednio i może to będzie lepsze? Ciekawe, czy się nie klei do stali/niklu. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 26 Maj, 2017
|
|
|
Znalazłęm takie cudo:
http://allegro.pl/elektro...6833415870.html
jest średnica 4mm, nadaje się do spawania niklu i stali... Chyba nie będzie się lepić? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Tu i tak rozpatrujemy inne zastosowanie elektrod wolframowych - MUSI być dotyk, a nawet docisk elektrody. Pytanie, czy wolfram będzie się "kleić" do niklu lub miedzi.
Ale bardzo ściśle rzecz biorąc, spawanie TIG może być "trochę" dotykowe - mianowicie przy dotykowym zapalaniu łuku, tzw. LIFT (dotknięcie przedmiotu i podniesienie elektrody).
Oczywiście potem, już prowadząc elektrodę, nie dotyka się przedmiotu - i tu racja
Obecnie z reguły każda spawarka TIG, nawet tania, ma już zapłon jonizacyjny (HF, wysokim napięciem), ale kiedyś było tylko dotykowo (LIFT).
Wprowadzono tą metodę zapłonu (bezdotykową, zresztą bardzo wygodną) by nie upalać i tym samym 1) nie tępić ostrza elektrody i 2) nie zanieczyszczać wolframem spoiny/materiału spawanego.
To drugie zapewne w 95% zastosowań nie ma znaczenia, ale w jakichś superczystych, naukowych czy przemysłowych urządzeniach - może mieć.
Glebor, 4mm elektrody TIG na pewno nie są tanie (paczka 10szt. to może być nawet 200zł) - a jak wolfram zda egzamin, to jedna sztuka wystarczy Ci pewnie na lata.
Lepiej kupić na razie jedną, dwie w jakimś sklepie spawalniczym... choć 4mm nie są rozpowszechnione, prawdę mówiąc nie spotkałem osobiście, są pewnie stosowane w potężnych przemysłowych automatach - ogólnodostępne elektrody wolframowe są do średnicy 2,4mm.
Wspomniałem w poprzednim poście o nibystopie wolfram/miedź - i uważam, że warto sprawdzić ten materiał. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|