ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Używany rower elektryczny reanimacja
Autor Wiadomość
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   Używany rower elektryczny reanimacja

Witam Wszystkich,
Zarejestrowałem się na tym forum ponieważ poszukuję pomocy przy reanimacji mojej czarnej bestii. Kupiłem rower na giełdzie w takim stanie jak na zdjęciu. Niestety sprzedawca nic więcej do tego roweru nie miał. Udało mi się dokupić przez internet odpowiednią ładowarkę do aqu - na szczęście po podłączeniu aqu ożyło. Silnik w tylnej piaście o mocy 36V500W. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem że poprzedni właściciel nie umiał chyba jeździć. Musiał zaliczyć kilka gleb. Parę części nadaje się do wymiany jak np. pęknięty monitor. Zastanawiam się czy jest sens inwestować w taki monitor ? myślałem nad instalacja bluetooth aby zastąpić ten wyswietlacz aplikacją w moim smartfonie ale nie znalazłem niczego takiego na rynku. Niestety rower nie działa po włożeniu aqu. Nie jestem specem w tym temacie ale działać nie będzie jeśli nie wymienie monitora :/
Na co zwrócić jeszcze uwagę ? Aaa i czy obracając tylnie koło z silnikiem powinno się kręcić płynnie czy z lekkim oporem ?
Z góry dzięki za pomoc.

1479904780127-2019721459.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 427 raz(y) 1,61 MB

20160925_190816.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 403 raz(y) 2,24 MB

 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

Mam dwa pytania jak można sprawdzić domowym sposobem sam kontroler czy działa jak i silnik ele. ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2196
 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

Przeczytałem wszystko z podanego linku i sprawdzałem tak jak podano. Niestety lub stety z pośród 3 kroków ostatni jest negatywny...
Cytuje:
"Czy wszystkie czujniki działają podobnie i zgodnie z powyższym opisem?

NIE - nie działają tak, jak opisano powyżej
- nie ma w ogóle napięcia 4V
- napiecie nie spada do 0V, tylko do np 3V
- tylko 1 lub 2 czujniki działają, jeden nie działa tak jak te pozostałe"
Sprawa ma się tak - żaden z halli nie pokazuje 4V, każdy co ciekawe pokazuje 2.54V. Czyli wszystkie do wymiany :/ Teraz pytanie jak to zrobić ? Silnik mam rozebrany. Czy szarpać się z wirnikiem żeby wyszedł ze stojana ?
Co do przyczyny ich uszkodzenia wykluczam zalanie. Złącza fazowe oryginalnie posiadają zielono-przezroczyste koszulki na których zauważyłem stopienie się ich na dwóch przewodach. Czy zwarcie przewodów fazowych mogło uszkodzić wszystkie halle ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

mogło, wszystkie halle zasilane są z tego samego przewodu czerwony + czarny

aby wymienić halle nie trzeba wyjmować stojana, przesuń go tylko trochę, aby krawędź się wysunęła na 5mm, będziesz mieć dostęp do czujników. Wykrusz je, jeśli nie bedą chcieć wyjść, wklej nowe, napraw przewody i powinno ruszyć
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

W podanym przez kol. zeeltom linku kol.tas napisał
Cytuję : Podłącz plus do czerwonego przewodu, minus do czarnego przewodu
Dokonaj pomiaru napięcia między czerwonym przewodem PLUS oraz każdym z kolorowych przewodów sygnałowych czujnika - niebieskim, żółtym, zielonym.
Podczas pomiaru BARDZO POWOLI ręką obracaj silnikiem obserwując wskazanie woltomierza (multimetru)
W prawidłowo działającym czujniku napięcie powinno skakać z około 4V <-> 0V skokowo.
Koniec cytatu

Sądzę, że miał na myśli pomiar pomiędzy "czarnym" czyli minusem a nie plusem i każdym z kolorowych przewodów sygnałowych halli. Taki pomiar powinien dać wynik dla każdego czujnika halla od ok.1.2V do 4.2V. Mam nadzieję, że kol.tas zgodzi się z tym.
 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

Czyli do kupienia takie typy A3144, SS40, SS41. I wystarczy je przylutować jak stare. Czy jest ważne gdzie jaki typ idzie i na jaki klej je tam wpuścić ?

20161125_221338.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 370 raz(y) 1,83 MB

Ostatnio zmieniony przez Barron Pią 25 Lis, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016   

wibi napisał/a:
W podanym przez kol. zeeltom linku kol.tas napisał
Cytuję : Podłącz plus do czerwonego przewodu, minus do czarnego przewodu
Dokonaj pomiaru napięcia między czerwonym przewodem PLUS oraz każdym z kolorowych przewodów sygnałowych czujnika - niebieskim, żółtym, zielonym.
Podczas pomiaru BARDZO POWOLI ręką obracaj silnikiem obserwując wskazanie woltomierza (multimetru)
W prawidłowo działającym czujniku napięcie powinno skakać z około 4V <-> 0V skokowo.
Koniec cytatu

Sądzę, że miał na myśli pomiar pomiędzy "czarnym" czyli minusem a nie plusem i każdym z kolorowych przewodów sygnałowych halli. Taki pomiar powinien dać wynik dla każdego czujnika halla od ok.1.2V do 4.2V. Mam nadzieję, że kol.tas zgodzi się z tym.

Wibi to uważasz że moje halle mogą być ok ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Bardzo fajne zdjęcie tych halli i łatwy dostęp więc pomierz miernikiem jak w poprzednich postach czyli na czerwony +5V,czarny to minus a pomiar między czarnym i tymi trzema wyjściami z czujników halla lekko obracając koło z magnesami.Jeśli zmierzone napięcia na tych wyjściach będą się cokolwiek zmieniać w trakcie obrotu, to halle są dobre.Gdyby żadnej reakcji nie było na którymś to bardzo łatwo go wymienić a przy okazji odczytać symbol gdyby trzeba było dobrać zamiennik.
Co do halli to musisz pamiętać,że czujnik halla jest (zazwyczaj) kierunkowy czyli gdybyś wymieniał na inny podobnego działania to po pierwsze ważny jest rozkład nóżek (plus,minus i wyjście) oraz jego położenie w stosunku do magnesów.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Halotrony w silnikach (przełączające) nie podają na swoje wyjścia żadnego napięcia ,
dopiero podłączane pod sterownik (masa,zasilanie,wyjście) pracują bo sterownik je zasila tez na przewodzie sygnałowym - opornik podciągający do plus .
Można je też pomierzyć bez sterownika ale wtedy mierzymy pomiędzy plus i sygnałowym (zasilamy przez miernik malutkim prądem) oraz zasilamy masa , plus z 5v .
Wyjścia w halotronach silnikowych są typu OC - otwarty kolektor czyli coś jak gołe styki przekaźnika bez zasilania , max prąd 20 mA .
Co innego halotrony w manetkach - liniowe , te dają na wyjściu od 0,8 do 4,6 V miedzy masa i wyjściem.
Filmik z testerkiem na led i oporniku 1k do 4,7k będzie działać :
https://www.youtube.com/watch?v=E5eNHewAee8
 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Mierzyłem ponownie każdy jeden pokazuje taką samą wartość 2.54V. Wrzucam dwa zdjecia jak wyglądają po wyciągnięciu ze stojana. Czy jeden z nich czyli ten lewy nie jest za bardzo wysunięty ?
Nie mam pojęcia czy je wymieniać na nowe :/

20161126_151705.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 304 raz(y) 1,85 MB

20161126_151726.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 1,96 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Dopchnąć na pewno, ale zazwyczaj hallotrony w silniku pokazują zero, albo pełne napięcie, więc raczej do wymiany. Napięcia wyglądają jak w hallotronach od manetek. Bez magnesów połowa napięcia.
Chyba, że kontroler jest przystosowany do takich hallotronów i sterowanie jest sinusem, a nie prostokątem.
Być może przyczyną niedziałania silnika jest ten wysunięty hallotron. Kiedyś miałem podobną sytuację.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Na fotce słabo widać czy to jest SS41E (cyfrowy) , ale jak mają między masą a wyjściem
bez sterownika połowę z 5V to sprawdź czy to napięcie się płynnie zmienia
po zbliżeniu mocnego magnesika . Powinno się zmieniać poniżej 2.5v i powyżej 2.5v
w zależności jak się bieguny magnesika przyłoży.
Jak wszystkie trzy się podobnie zachowują to są dobre .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lis, 2016   

Wygląda na 41E i wtedy nie powinien się zmieniać płynnie, tylko przeskakiwać.
 
 
Barron 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: LINCOLN
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016   

Halla dopchnąłem na swoje miejsce. Teraz wszystkie trzy siedzą stabilnie. Na razie zostawiam te co są ponieważ z tego linku wykryłem kolejny problem ze sterownikiem :/ Okazuje się że tranzystory działają lecz sterownik po podłączeniu do zasilania nie wskazuje podanych 5V na hallach czy manetce... fuck
Co polecacie ?
Zdjęcie obecnego sterownika poniżej.

1480201373939-1311328553.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 327 raz(y) 1,9 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group