Używany rower elektryczny reanimacja |
Autor |
Wiadomość |
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
A co z LCD ? jak jest rozwalony to nie reaguje chyba wcale ? on załącza cały sterownik widzę po schemacie .
Dopasuj który dokładnie masz ekranik http://www.szktdz.com/en/news.php?type=343
Ale wszystkie mają takie same wtyki sterownik-LCD http://www.szktdz.com/en/...?article_id=344
Zmierz czy jest duże napięcie (napięcie baterii) pomiędzy 1 i 2 pinem wtyki do LCD (czerwony i niebieski).
Jak tak to dla bezpieczeństwa przez opornik 100-500 om je zewrzyj razem i zmierz czy jest 5V na manetce / halotronach .
Czasami na halotronach jest zasilanie 12v zamiast 5v.
Tutaj inny sterownik z LCD który też trzeba załączać zwierając piny w wtyczce LCD
http://maxev.pl/p161,kont...-bestmotor.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Zapodaj zdjęcie kontrolera ze wszystkimi końcówkami, może uda się w prosty sposób pominąć ten uszkodzony panel.
O ile to jest coś takiego, to jest tam wejście na manetkę.
Musisz zewrzeć niebieski z czerwonym od strony wtyczki do panela i powinno pojawić się 5V na hallach, manetce, lub PAS. Podpinasz manetkę do wtyczki manetki kontrolera i koło powinno ruszyć, o ile nie są uwalone halle a kontroler jest sprawny. |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
OK zaraz będę badał to.
Wrzucam zdjecie mojego sterownika
10min później :p
OK koledzy jest światełko w tunelu. Prąd dochodzi z baterii do złączki panelu LCD. Podkresle ze nie jestem jakims super znawca tematu... i pytanie gdzie znajde taki opornik w domu bo nie chce jechac specjalnie do sklepu tym bardziej że mieszkam w UK i jest cholerny problem znaleźć coś na miejscu ( wszystko trzeba zamawiać ). Dla przykładu wczoraj bylem po halle, nawet na kartce popisałem jakie mają być, to babka w sklepie pyta mnie czy to kody ze strony web żeby mogła łatwiej znaleźć w bazie :O rece mi opadły... oczywiście takowych nie mieli na stanie... na zamówienie jak najbardziej.
20161127_110715.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 273 raz(y) 3,5 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Nie musisz mieć żadnego opornika. Zewrzyj po prostu niebieski z czerwonym.
To samo robi panel po włączeniu. |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Na zdjęciu to jest trzecia biała wtyczka od prawej , w połowie długości kabla odizoluj trochę i
do czerwonego i niebieskiego doczep 2 cienkie kabelki z małym wyłącznikiem na końcu - to będzie stacyjka.
Zaizoluj dobrze wszystko . Bez wyłącznika będziesz musiał wtykę z baterii wyciągać co trochę. |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Trochę śmiać mi się chce rozkręciłem wszystko i wszystko sprawdziłem ale przy tym dużo się dowiedziałem dzięki Wam. A tu taka błahostka...
Mój ebike ożył !
Filmik z szybkiego podłączenia w linku.
https://youtu.be/NmeCFPI-wpM |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Fajnie że ruszył , ważne że na ślepo nic nie podpinałeś i nic się nie usmażyło dodatkowo.
Jest guzik załączający na baterii , nie musisz dawać dodatkowego wyłącznika . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
I OK, ale nadal dziwią mnie te napięcia na hallach.
Ten guzik na baterii nie służy tylko do sprawdzenia poziomu napięcia na pakiecie? |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | I OK, ale nadal dziwią mnie te napięcia na hallach.
Ten guzik na baterii nie służy tylko do sprawdzenia poziomu napięcia na pakiecie? |
Z tego co mi wiadomo to tylko do tego. Wciskałem kilka razy żeby pokazać że prąd idzie z baterii a dwa czy coś się zmieniło w położeniu skali ponieważ baterię też rozbierałem i jest tam tylko jedna dioda wiec nie wiem po co te paski skali skoro wszystkie oświetla jedna dioda ale to szczegół...
Mam jeszcze pytanko czy na takim podłączeniu moge sobie jeździć normalnie ? Oczywiscie zwarcie wtyczki jest zaizolowane. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Możesz |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Możesz |
To sie ciesze
lcd i pas na na półkę poszly |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Miałem dziwne przeczucie że tak pięknie nie może być. Rower nadal działa i jeździ ale po paru dniach jazdy jakby osłabł...
Rower wziąłem na warsztat i po oględzinach zauważyłem że po przekreceniu manetki do końca koło się kręci lecz nie z pełną mocą tak jakby kontroler ustalał max prędkość. Tak jak na poczatku mogłem się rozpędzić do 40km/h to teraz jest 8x mniejsza prędkość. Czym to może być spowodowane ?
Zauważyłem jeszcze dwie rzeczy. Gdy rower jest na podnóżkach centralnych koło wisi w powietrzu czyli nie ma obciążenia to po przekreceniu manetki słychać kiedy silnik pracuje i po paru sekundach się wyłącza. Jak spadnie prędkość to znowu go załącza tak jakby kontroler dawkował przepływ prądu. Natomiast w terenie wygląda to tak że z miejsca rusza do powiedzmy 5km/h i go razłącza gdy spadnie prędkość to znowu czuć prace silnika. Czy jest to możliwe żeby bez sterownika LCD kontroler zmienił funkcje pracy ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Raczej nie powinien. W panelu miałeś przycisk prędkości spacerowej do prowadzenia roweru pieszo?
Pierwsza sprawa sprawdź napięcie na manetce.
Dalej, będziemy szukać. |
|
|
|
|
Barron
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 22 Skąd: LINCOLN
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Wyjście na manetke pokazuje napięcie 4.5V natomiast zasilanie z baterii do kontrolera 37V. Z tego co czytałem powinno być 5V na manetke. |
|
|
|
|
|