|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pakiety w obudowie LiFePO4 z wszystkimi zabezp. |
Autor |
Wiadomość |
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
A co sądzicie o tej ofercie?
Bateria, akumulator 48v 28ah LiFePO4 40A
Cena: 1 800,00 PLN
Baterie wyposażone w gniazdo diagnostyczne umożliwiające odczyt wartości poszczególnych celi. Ładowarka w cenie.
wysokość 32,5 cm
szerokość 22,5 cm
grubość 4,5 cm
7kg |
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Sob 03 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Ja tam bym zaryzykował. O ile było by dostępne. Z 2giej strony, gotowiec, w innej skrzyneczce, z ładowareczką (gorszą), od forumowego producenta baterii, wychodzi jakieś 20% drożej (na sprawdzonych ogniwach 18650...). |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Te baterie były z rok temu na allegro chyba nawet taniej. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Kiedyś były na allegro, paru użytkowników prawie dostało załamania nerwowego przez ten akumulator, jeden aku nawet wpadł mi na serwis na próbę uruchomienia (nieudanej).
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=66374 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
No i dzięki za info. Trzeba sobie odpuścić. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
Robi się oraz ciekawiej...
Tylko nie mówcie, że ten akumulator razi prądem, albo wybucha od wstrząsów, czy w ogóle nie działa?
Bateria do roweru litowo-jonowa 12 Ah 48 V
1 800,00 zł
Na ramę. W zestawie ładowarka i uchwyt montażowy i 2 kluczyki do zamykania baterii.
Sklep jest akurat w Warszawie, to bym podjechał i przymierzył (no chyba, że to jest kolejny "niewybuch"...). |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
Redaktor1966 napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)? |
Moim zdaniem nie warto inwestować w takie ogniwa. Złożyłem z nich baterię 3 lata temu i byłem mocno rozczarowany - spora rezystancja wewnętrzna, szybki spadek pojemności. Lepiej ściągnąć obudowę baterii z Chin i zastosować np. Sanyo NCR18650GA. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
borsuk napisał/a: | Redaktor1966 napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)? |
Moim zdaniem nie warto inwestować w takie ogniwa. Złożyłem z nich baterię 3 lata temu i byłem mocno rozczarowany - spora rezystancja wewnętrzna, szybki spadek pojemności. Lepiej ściągnąć obudowę baterii z Chin i zastosować np. Sanyo NCR18650GA. |
W takim razie ilu jest chętnych na taką obudowę?
Kto by sprowadził takie obudowy?
Kto zamontowałby w nich i za ile porządne ogniwa?
Gotowe obudowy do baterii Li-Ion
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5631
Rower elektryczny ze wspomaganiem do turystyki górskiej
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83552#83552
http://www.lifepo4.in
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
Uważam że spora cześć forumowiczów nie byłaby zainteresowana taką obudową. W wielu przypadkach kształt ramy decyduje o wszystkim. Szczególnie jeśli chodzi o ukrycie wszystkich przewodów których jest raczej nie mało. Taka obudowa o której piszesz jest dobra dla seryjnego produkowanego roweru dostępnego dla przeciętnego Kowalskiego gdzie litera prawa dyktuje parametry napięcia,prędkości i silnika, gdzie pojazd nie rozwija zawrotnych prędkości dzięki czemu nie zużywa zbyt dużo energii której i tak nie ma zbyt dużo w baterii bidonowej. Ta druga część forumowiczów dla których osiągi to nie wszystko może być zainteresowana
Myślę że jeśli badasz rynek i sprawdzasz co jest na "topie" - to już powinieneś wiedzieć co jest superchodliwe - zresztą już o tym napisałeś, trzeba jeszcze doprecyzować jeśli chodzi o markę która to jest niezwykle istotna, jak również cena. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016
|
|
|
obudowa dobra przy zastosowaniu silników Golden Motor, np: magic pie5 z wbudowanym sterownikiem, smart pie, itd
przy konstrukcjach z naszego forum
w wielu przypadkach nie przydatna
ps
uważam że poziom naszego forum jest jednym z najlepszych na świecie a konstrukcje które powstają niczym nie odstają np: od endless |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
co do firmy ktor pierwsze podales , jest to bteria ktora dozywa max 4 lat (mowie o totalnym padnieciu nie zmniejszeniu pojemnosci) w zaleznosci jak trafisz bms odtnie baterie na 85% deklarowanej pojemnosci lub 66%.
ladowarka jest totalna proscizna nawet plastik w niej jest z drugiego sortu. Sa tanie ciezkie toporne , ale do 1 C , rozladowania daja rade.
Ich produkty to tania alternatywa , gdzie za cena idzie ich jakosc. A z tym chinczykiem to jak sie dogadasz to bedzie dobrze jednemu gosciowi wyslal baterie 3 miesiace , a mi BMS wcale nie doslal , ktory notabene sie usmazyl. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016
|
|
|
Więc jako podsumowanie będzie powtórzenie wcześniejszego wniosku, że najlepiej zdać się na fachowca; zastosować porządne ogniwa; wydać trochę więcej na początku, ale wyjdzie to dużo taniej.
I musimy się jeszcze trochę przemęczyć, zanim nastąpi przełom (a może rewolucja) w zasilaniu pojazdów elektrycznych.
Dziękuję konstruktywnym uczestnikom za merytoryczny udział w temacie. Relaksująca nagroda |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|