ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory LiFePo4 rozmiar 38120
Autor Wiadomość
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

jeśli chodzi o masę i objętość to najlepsze są li-ion i li-pol ale lifepo4 niewiele od nich odbiegają a mają kilkakrotnie więcej cykli
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Zgadza się, ale nie znalazłem jeszcze nigdzie li-ion-pol w taki niskiej cenie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Poczekaj parę lat, to znajdziesz ;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Lipole przy wiekszej ilosci połaczonych cel szeregowo to bomba .W momecie rozładowania lipole mają wieksze rożnice napieć na ogniwie niż LiFepo4 i sa słabsze mechanicznie co wynika z ich budowy.Widziałem pare filmow jak wygladają lipole po złym ładowaniu lub uszkodzeniu ogniwa na przykładzie modeli latajacych zostaje garstka popiołu i nie ma co zabardzo sprzatać a z LiFepo4 nie ma takiego problemu nawet z uszkodzonym ogniwem.
Obecnie do napedów idzie sie w kierunku ogniw LiFe z innymi domieszkami
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

tomson:
Mylisz Li-Pol z Li -Jon, w tych drugich tak jest, jak piszesz, albo ci filmowcy pomylili nazwy.
Antywybuchowość i brak zamozapłonu - to cecha Li-Pol w porównaniu do litowo-jonowych (właśnie dlatego kupilem droższe Li-Pol), chociaż już teraz Chińczcy zaczynają na wszystkie litowe mówić Li-Jon, nawet na LiFePO4.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

tu są li-ion z roczną gwarancją np.
http://allegro.pl/item786..._v_wroclaw.html
wychodzą taniej niż te lifopo4

na youtubie jest baaardzo dużo filmików co się dzieje jak się przeładuje li-pol:
http://www.youtube.com/watch?v=YCWdnjLqVWw
http://www.youtube.com/watch?v=SQ0SNESIkWk
z prawej strony jest jeszcze mnóstwo innych filmików jak ktoś jest ciekawy :)
li-ion też się tak zachowują, najbezpieczniejsze są lifepo4
http://www.youtube.com/watch?v=DrUYJCdW4yw

co może się stać w przypadku urazu mechanicznego z li-po
http://www.youtube.com/watch?v=joe_TBzD49Y
Ostatnio zmieniony przez kuras999 Nie 18 Paź, 2009, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Zbyszku, jest dokładnie odwrotnie niż piszesz
Kuras: faktycznie tanio, szczerze mówiąc już dawno nie poszukiwałem tych ogniw na Allegro (nowych)

PS jednak te li-ion wychodzą ciut drożej. Poza tym tak w rozrachunku są o wiele droższe bo mają tylko 300 cylki w powównaniu do 1000-2000 Lifepo4..
Więc te z tematu są bezkonkurencyjne nadal.
Ostatnio zmieniony przez sobolu Nie 18 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Do Zbyszek Kopeć

W modelarstwie litowo jonowe sie nie przyjeły bo miały małe prądy rozładowania.
Z polimerowych to stosuje głównie marki kokam maja prady rozładowania do 30C i najwiekszą sprawdzoną ilość cykli w stosunku do duzego prądu rozładowania.Kokam robia tez akumulatory do napedów o wydłuzonej ilosci cyki ładowania ale maja prad rozładowania np 5C tylko co przy pojemnosci od 20Ah na jedna celę nie ma juz takiego znaczenia.Z tego co wiem z ogniw litowo żelazowych + 3 domieszka jest 5 podtypów które maja różne parametry pracy i ładowania.Polimerowe maja wiekszą pojemność z wagi materiału czynnego w ogniwie.A litowo żelazowo fosforanowe są bardzej odporne na głebsze rozladowania i niedokładnosci cyklu ładowania i mają wiekszy prąd ładowania w niektórych wykonaniach do 20C

Do tej pory uzywałem akumulatory litowo żelazowo fosforanowe A123 i porównujac ich charakterystyke rozładowania wtosunku do polimerowych nawet marki kokam to mają płaską karakterystyke rozładowania a w końcowej fazie nastepuje wzrost temperatury ogniwa igwałtowny spadek napiecia ale wtedy w ogniwie juz praktycznie nic nie ma a polimerówki mają krzywą cały czas opadajacą której nachylenie zalezy od pradu obciążenia .Jedyny plus tej charakterystyki to ze wiesz kiedy sie można spodziewać rozładowania akumulatora bo w litowo fosforanowo zelaowych dzieje sie to bardzo gwałtownie.akumulatory używam ze średnimi prądami w okolicy 30A
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Już kiedyś a tym FORUM pisalem, że A123 sa całkowicie inne niż te LiFePO4, o których zazwyczaj myslimy, a do tego całkiem różne ceny - inna póła.

Z bezpiczeństwem Li-Pol jest dokładnie tak, jak pisałem.
A żadych ogniw nie można poddawać zbyt wysokim napięciom, nawet kwasowe gwałtownie puchną i ......... .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Przecież każdy wie, że li-pol to szczególnie niebezpieczne ogniwa. Wystarczy obejrzeć filmy na youtube, nie tylko te z przełarowaniem, ale również te na których ogniwo jest przebijane czy zwierane są bieguny. Ty wiesz o tym najlepiej jak sfajczyło sie pół bagażnika i to po delikatnym uderzeniu.

Nowe ogniwa na ebay A123 to góra 40zł za sztukę z przesyłką przy kupnie kilkunastu sztuk, więc historie o innych półkach cenowych są już nieaktualne.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Oj, nie czytałeś dokładnie.
Sfajczyło mi się pół bagażnika przy poważnym zdarciu izolacji z dwóch grubych kabli zasilających odchodzących z całości aku., które zdarły farbę z blachy i spawaniem wypaliły w niej wielką dziurę. Paliły się żywym ogniem plastyki (obudowy) ogniw, powypalały się w nich duże dziury, ale ogniwa te wszystkie są nadal całkowicie sprawne, mimo ogromnej temperatury.
To był prawdziwy test i pomyślny.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

umieściłem filmiki w których wyraźnie widać że do lifepo4 można nawet strzelać z pistoletu (i raczej nie są to A123) i tylko dymek pójdzie mały, a lipol wręcz wybuchają przy przebiciu...

tu jest test przeładowania dla lifepo4 i dodatkowo w ogniwa jest wkręcona śruba i nic się nie dzieje!!!
http://www.youtube.com/wa...from=PL&index=1
a najlepsze jest to:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
ogniwo lifepo4 typowo chińskie cięte na gilotynie podczas pracy!!! trzeba to koniecznie zobaczyć! pocięte na plasterki działa dalej!
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Osobiście zwierałem A123 na kilka sekund. Spadło trochę napięcie, zrobiło sie w miarę ciepłe i tyle. Dzałają po dziś dzień bez zastrzeżeń. Li-pol już by pewnie wybuchł.
Ktoś ma osobiste doświadczenia w zwieraniu li-poli?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Kwestia, kto robi takie filmy i po co.
Tnie i nie robi zwarcia ostrzami (dobre ?), a napięcie jest dość dobre, chociaż nie użyli naładowanego akumulatora.
Zewrzyj mostkiem 70mm2 na 20 minut bieguny do pełna naładowanych LiFePO4 np.: 100Ah i pokaż nam ten film, a potem inne i jeszcze zrób ich filmy, tylko nie pokazuj, że napięcie się nie zmieni i że ogniwo się nie podgrzeje (trochę realizmu).

Chwilowe zwarcie stosunkowo cienkim przewodem nie daje obrazu efektów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Paź, 2009   

Zawsze są najważniejsze pełne charakterystyki danych akumulatorów.
Wszyscy producenci LiFePO4 podają, że cykliczność mierzą: pojemność przy prądzie 0,3C (czyli wychodzi 2,8 godziny na cykl do 0,8 pojemności, zawsze wyskoczy jakaś przerwa w tak długim czasie całości), potem ładują prądem od 0,3C do 0,6C (zależy od producenta to śr. da czas 2,2 godz).
Razem na cykl wychodzi 5 godzin, teraz trzeba policzyć 2000 cykli na ile to lat pomiarów, a wynalazek jest nowy i ciągle poprawiany.
W Li- Pol jednak podają tylko ilość cykli przy prądzie 0,5C lub 1,0C i to tylko 100 procentowych rozładowań (to daje 500 cykli), a przy takich warunkach producenci LiFeO4 podają ilość cykli na 500.
Dla Li-Jon podają 300 cykli.

Ostatnio widzę spadającą wagę LiFePO4 i ich korzystniejsze z czasem niektóre parametry oraz spadającą cenę i dlatego zaczynam się przychylać w ich stronę.

Trzeba jeszcze pamiętać, żę obciążalność krotności C musi mieć powiązanie z przekrojem wyprowadzeń wewnątrz torebki ogniwa i wyprowadzeń między torebkami w obudowie ogniwa itp..
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group