ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kontroler 500A 144V opensource
Autor Wiadomość
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Ale Kolega "kotleta" odgrzał :mrgreen:
Jak potrzeba kontrolera BLDC do większych prądów to może "uderzyć" do Szanownych Kolegów po fachu z Extreme BLDC ?
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Sterownik potrzebny do poczciwego bułgara, a nie widzi mi się wydawać 2000 złotych na sterownik CURTISA czy ALLTRAXA
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Coś nie mogę wyczuć, o jaki Ci sterownik chodzi, bo napisałeś "ten sterownik".
Sprecyzuj.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Panie Zbyszku, jak w temacie "Kontroler 500A 144V opensource"
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011   

Do BUŁGARA ma chyba zbyt duże napięcie, a wysokość napięcia wpływa na cenę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

Mam dla Panów inną propozycję.
Kupić Chińską podrobkę Curtisa - Stars SK2330 (dałem 200$ z wysyłką do Polski), i przerobić do silnika Lemco (koszt części poniżej 100zł).
Przejechałem na nim kilkadziesiąt kilometrów jazd próbnych, jak narazie wszystko działa bez zarzutu i nic się nie grzeje.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany, to podam szczegóły.
_________________
GARBUS EV
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

po wygooglowaniu wyskakuje Series Motor Controller 12-48V 150-200A, na czym dokładnie polega przeróbka ?
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

Kontroler Stars SK2330 nie jest dokładną kopią Curtisa, lecz dokładnym zamiennikiem funkcjonalnym modelu 1204 w wersji 36V 300A, patrz: http://starstw.en.ec21.co...31_3324332.html
Różnice są przede wszystkim w schemacie samego kontrolera.
Zamieszczam rozrysowaną część mocy (procesorowego modułu sterowania nie dałem rady rozrysować - SMD, druk 4 warstwowy), sterowaną przez układ buforów.
By przypadkiem nie uszkodzić układu sterowania, zmiany wprowadziłem wyłącznie w module mocy.
Układ sterowania zasilam z odczepu na akumulatorach, który służy także do ładowania (mam instalacje 72V - akumulatory ładuję dwoma przetwonicami 40-60V po 2kW każda).

Co wymienić widać dokładnie na schemacie, na czerwono opisane są oryginalne elementy, a na niebiesko wstawione przeze mnie zamienniki.

SKmod.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 392 raz(y) 1,52 MB

_________________
GARBUS EV
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011   

Te mosfety powinny być na ponad 150V, a najlepiej na 200V, wówczas układ chyba powinien dobrze służyć. 100V jest za mało, krótko będzie chodził.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

Niestety nie znalazłem w katalogach tranzystorów dopasowanych parametrami o wyższym napięciu, sam producent stosuje tranzystory o napięciu tylko 24V wyższym.
Wiem z praktyki elektronika, że napięcie 10-20% wyższe z reguły wystarczy.
Bardziej wrażliwe są elektrolity, szczegulnie zamknięte w gorącej puszce, ale tu jest problem z brakiem miejsca, tutaj producent stosuje elektrolity o napięciu tylko 14V wyższym.
_________________
GARBUS EV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group