ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik 20 A do silnika 250 W
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Czytając te wpisy o silniku przekładniowym i jego podatności na przewoltowanie zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem pakując ciężki N9 7x9. Przy bateri 13 S 48V i licząc po cichu na osiągnięcie przyzwoitej dynamiki i prędkości 40km/h ? Pierwotny plan był silnik przekładniowy nominalnie opisany jako 48V bez przewoltowania z baterią 48V. Teraz ma on iść do roweru żony. Obawiam się, że będę oglądać jej tylne koło, skoro przekładniowe są takie żywotne. Gdybym taki nominalnie 48V przewoltował na 63 V lub więcej to powstałby potworek.



 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Najczęściej opis na silniku typu 48V 250W i nalepka "28" oznacza że przy 48V pojedzie unijne 25 km/h na kole 28. Dlatego dodatkowym, istotnym elementem jest podawana przez producenta (jeżeli jest podawana) wartość RPM. Są zresztą różne silniki różnych producentów. Przewoltowując silnik zawsze zwiększamy RPM, a co najwyżej żeby się nie zagotował dusimy amperaż za pomocą sterownika. Dlatego chcąc jeździć na przekładniówce szybko, kupujemy na niższe napięcie nominalne jeśli nie ma podanej liczby RPM, albo silnik z dużą wartością RPM (czyli przekładniówkę z małym przełożeniem). Ciężko o takie odkąd są przepisy UE ograniczające prędkość, więc raczej pozostaje przewoltowanie.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

przenikanie,
Jak dla mnie to za dużo upraszczasz bez podawania granic. Pewnie, że jakiś silnik można jakoś przeciążyć i nadal będzie jakoś działał. Ale gdzieś jest granica takiego przeciążania. No bo po co ktoś pakuje qs'a 273 jak może mieć leciutką przekładniówkę?
Z resztą jak dla mnie to borsuk wyjaśnił.
 
 
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Dziękuje Panowie za komentarze. Przenikanie daleś mi dużo do myślenia :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group