|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowarka 16S |
Autor |
Wiadomość |
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017 Ładowarka 16S
|
|
|
Witam, mam pytanie-jak w temacie. Moja ładowarka nie kończy ładowania gdy osiąga próg ładowania,wentylator nie wyłącza się. Napięcie zmierzone pod sztucznym obciążeniem - żarówka 110V 60W - 67,3V.
Ładowarkę kupiłem w Nexunie jak jeszcze były w sprzedaży na 16s (teraz można sobie kupić od 15-22s) http://nexun.pl/sklep/lad...-lipoliion.html
Może mi ktoś powiedzieć jak poprawnie wyregulować tą ładowarkę? Są tam trzy potki-pewnie jeden odpowiada za napięcie końcowe, drugi za prąd a trzeci przy jakim prądzie końcowym ma się wyłączać-tylko nic tam nie jest napisane który jest który.
Dodam jeszcze że zauważyłem tę kwestię gdy na bms-ie zapalały się kolejno diody od balansera i po zapaleniu ostatniej diody ładowarka dalej chciała ładować, wentylator dalej pracował a końca ładowania nie było widać (przytrzymałem tak z 10-15 minut)
Ładowałem więc przy kolejnym ładowaniu obserwując diody-kiedy zapaliły się wszystkie-przerywałem ładowanie. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Po tym co dodałes wychodzi ze jeszcze nie zakończyła ładować, to ze zapalą sie wszystkie diody nie oznacza ze jest juz naladowany.
Moze jeszcze 5minut i by sie wyłączyła. |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Ładowarka 20S 6A wyłącza się po spadku prądu do 0.4A , mierzyłem wczoraj przy facie .
Jakie napięcie luzem daje ? może lekko przeładowuje i tryb CV bardzo się wydłuża .
Dobry miernik potrzebny i trzeba dobrze max V ustawić potencjometrem.
Mam Brymena , ma 0.05% na zakresie do 500V . |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
15 minut to za mało, jak po 2 godzinach nie skończy to będzie problem |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Szymon645 napisał/a: | Moze jeszcze 5minut i by sie wyłączyła. |
Bardzo możliwe.Tylko pytanie: Ile bezpiecznie można czekać do wyłączenia? Wydaje mi się że na początku jak ładowarka była świeższa to inaczej zachowywała się.
KrzysiekEV napisał/a: | Ładowarka 20S 6A wyłącza się po spadku prądu do 0.4A , mierzyłem wczoraj przy facie .
Jakie napięcie luzem daje ? może lekko przeładowuje i tryb CV bardzo się wydłuża .
Dobry miernik potrzebny i trzeba dobrze max V ustawić potencjometrem.
Mam Brymena , ma 0.05% na zakresie do 500V . |
Mam wrażenie że ładowarka działa trochę inaczej od tego jak była nowa.
Jak zmierzyć napięcie luzem? Bo podczas pomiarów na luzie jest jakieś niskie napięcie i pewno trza ją obciążyć-stąd mój pomysł z żarówką.
Mój miernik to Fluke 118 - pewnie dość dokładny z tym że podczas pomiaru napięcia rzędu ...dziesiąt volt wyświetla dziesiętne miejsce po przecinku. Nie pomaga ręczna zmiana wyświetlania.
Jak nie ogarnę to odezwę się do Ciebie Krzychu
atomek1000 napisał/a: | 15 minut to za mało, jak po 2 godzinach nie skończy to będzie problem | Atomek a to tak można? Trochę bałem się by nie zaszkodzić akuskom. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Mówisz że jak była świeższa to ładowała inaczej, a może po prostu pakiet się trochę rozjechał? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Długas, ale jak chcemy diagnozowac usterkę to ona musi być znana, póki co po opisie nie ma żadnej usterki |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Cytat: |
Mówisz że jak była świeższa to ładowała inaczej, a może po prostu pakiet się trochę rozjechał? | Nie rozjechał się właśnie. Różnice są dwa miejsca po przecinku
Cytat: |
Długas, ale jak chcemy diagnozowac usterkę to ona musi być znana, póki co po opisie nie ma żadnej usterki | Tas, uważasz że jest ok ?
Ładowarka nie powinna kończyć ładowania po osiągnięciu 67,2V ? A swoją drogą co sądzisz o napięciu na wtyczce ładowarki i czy to 67,3V nie będzie szkodliwie działać dla aku. Moim zdaniem powinno być 67,2V
Edit: poza tym po co ładować dalej jak cały pakiet ma już zbijane napięcie przez balancer? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Jak osiąga to napięcie to zaczyna sie faza CV i będzie ladowac az prąd spadnie do jakis 200-300mA |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
Ale w fazie CV powinno być 67,2V prawda? dopiero w tym momencie jak napisałeś Szymon645 napisał/a: | będzie ladowac az prąd spadnie do jakis 200-300mA |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017
|
|
|
To jest tylko 0,1V więcej, pewnie zanim trafi do akumulatora to wiekszy spadek bedziesz mial na przewodach. A nawet jesli to i tak by przekroczyło tylko o 0,00625V na ogniwo. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017
|
|
|
Szymon645 napisał/a: | To jest tylko 0,1V więcej, pewnie zanim trafi do akumulatora to wiekszy spadek bedziesz mial na przewodach. A nawet jesli to i tak by przekroczyło tylko o 0,00625V na ogniwo. |
Tak, to prawda że niewiele ale jednak o tyle za dużo. Biorąc pod uwagę fakt że lipole nie lubią być ładowane do "pełna" - samo przekroczenie 4,2V na cele nie wpływa na nie korzystnie. Wiadomo, można te tysięczne V na ogniwo podciągnąć pod tolerancję.
Zauważyłem że diody na moim bms-ie zapalają się gdzieś w okolicy 4,19V czyli można by powiedzieć że przy 67,04V można kończyć ładowanie. Co sądzicie o tym? I teraz jak to ustawić? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: |
Zauważyłem że diody na moim bms-ie zapalają się gdzieś w okolicy 4,19V czyli można by powiedzieć że przy 67,04V można kończyć ładowanie. Co sądzicie o tym? I teraz jak to ustawić? |
Czy te diody zapalają się wszystkie ? Powodem dla którego Twoim zdaniem za dlugo trwa ładowanie nie musi by 0,1 V bo to o nic dziwnego. Ladowarki maja nieco wyższe napięcie niz n x 4,20 V, szczególnie gdy mają tryb impulsowego ładowania, (lub ma to BMS) czyli z przerwą na zbadanie tzw delta V czyli różnicy napiecia przy ladowaniu i bez. To pozwala precyzyjniej ustalić moment pełnego naładowania. Czyli jeśli Twoj pakiet osiąga podczas ladowania 4,19 to nie znaczy ze po odłączeniu ma nadal 4,19. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Czyli jeśli Twoj pakiet osiąga podczas ladowania 4,19 to nie znaczy ze po odłączeniu ma nadal 4,19. |
Wojtek, ale jak zapali się ostatnia dioda na bms-ie i odłączę ładowarkę to diody nie gasną przez trzy-cztery godziny - co swiadczy o balansowaniu. Moment w którym zapalają się diody to 4,190V - 4,195V a kiedy gasną jest 4,185V - 4,188V. Dlatego zasugerowałem się tym by obniżyć napięcie końcowe ładowania.
Tylko że teraz zastanawiam się dlaczego podczas pierwszych ładowań nie zauważyłem tego tylko ładowałem do oporu i wtedy wentylator wyłączył się za każdym razem?
Być może dlatego że nie mierzyłem napięć tak wnikliwie i nie obserwowałem z taka pieczołowitością zachowania diod na bms-ie.
Chyba wattownica złośliwa ma różne oblicza
Ale dzięki wielkie chłopaki za podjętą dyskusję, zrobię kilka wnikliwszych pomiarów którymi podzielę się z Wami Macie wszyscy po punkcie w postaci "pomógł"
Tas dobrze napisał że pewno nie ma problemu A ja myślę że jest-....to wattownica ! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017
|
|
|
Jak dla mnie to nic szczególnego się nie dzieje. Ładowarka może mieć napięcie końcowe 67.3, a nawet 67.4 V, bo po ładowaniu i tak bms szybko zbije te napięcie. A jeśli chodzi o trwałość, to czy ogniwo będzie naładowane do 4.20 V czy 4.21 V jest tak małą różnicą, że pewnie i tak byś nie odnotował. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|