Jeep willys 1:2 |
Autor |
Wiadomość |
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Cześć. Przyszłą do mnie paczka z MAGMA i nie do końca wiem jak podłączyć silnik, manetkę pod sterownik. Sterownik yk31c.
Znaczy się podłączyłem wszystko, ale zostało sporo kabelków niepodłączonych i nie chce to działać. Czy muszę zewrzeć kabelki od stacyjki by to ruszyło? Które to kabelki od stacyjki?
Silnik podpięty prawidłowo, manetka, bateria także. Zwarłem złącze power lock( chyba stacyjka ) jednak nadal zero oznak życia... Gdy podłącze sam silnik do aku to działa bezproblemowo...
Nie do końca wiem po co jest reszta przewodów w tym ten zaznaczony w czerwonej ramce "indicator light"
Napięcia:
Na manetce 4,7V między czerwonym a czarnym/niebieskim. Na stacyjce rozwartej 3,7V ( gdy zwieram pojawia się napięcie na manetce ). Na złączach "charger port" i "indicator light" jest napięcie zasilania ~40V. Sam już nie wiem w czym problem.... nawet podłączyłem manetke kciukową zamiast tego pedału i również zero reakcji. Sterownik rozkręciłem i wydaje się, że wszystko z nim ok. Pomoże ktoś? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
"Indicator light" to chyba do wskaźnika napięcia ( w niektórych manetkach) u mnie podobne sterowniki ruszały po prodłączeniu do pradu, albo tak jak właśnie zrobiłeś po złączeniu pinów "power lock" może warto by było jszcze raz sprawdzić połączenia? Może coś nie tak z manetką? Te chińskie sterowniki maja takie zabezpieczenie, że nie zaczną działąć zanim manetka nie wróci na neutralne położenie. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Znalazłem problem . Chińczyk źle złożył manetkę tzn. zamienił przewód zasilania z sygnałowym. Zamieniłem przewód biały z czerwonym i wszystko śmiga.....
edit: kilka fotek
|
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Mam problem z doborem tylnej zębatki.... jak kupowałem silnik to w aukcji było napisane, że zębatka 9t 410 (łańcuch rowerowy). Do tylu kupiłem na allegro zębatkę 30z shimano i zębatka jest sporo cieńsza. I teraz mam problem, bo łańcuch od roweru MTB nie pasuje na zębatkę na silniku, co 2 ogniwo jest zbyt wąskie.... Jak rozwiązać ten problem?
Zębatka na silniku ma ok 3mm grubości, ta którą kupiłem na tyle koło ma 2mm grubości. Moduł zęba wydaje się identyczny. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
niestety na silniku jest zębatka pod chińskie pokety takie mini ścigacze hulajnogi itp najprościej będzie Ci zamówić łańcuch pod ta zębatkę z silnika i zębatkę na oś też do poketa no chyba że masz dojście do ślusarza i przerobi ci zębatkę rowerowa żeby pasowała na silnika ale taka zębatka jest wiele słabsza od tej chińskiej tak ze jak bym przerobił na poketa |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
A tzw łańcuch jednorzędowy? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Może sprostuje. Zębatka na silniku jest na łańcuch rowerowy, jednak ten od rowerów z "przerzutkami" nie pasuje. Sprawdziłem i myślę, że zwykły łańcuch rowerowy na 99% będzie pasował- dzięki gienek333. Jednak mam problem z tylną zębatką, która jest od wielorzędowej zębatki i nie wiem czy zwykły łańcuch od BMX/składaka podejdzie czy po prostu będzie za luźny, gdyż zębatka ma 2mm zamiast 3mm grubości....
Co myślicie o tym, by saemu wykonać odpowiednią zębatkę z blachy 3mm?
Znalazłem taki programik do robienia zębatki, jednak to kupa roboty jak mi się wydaje (mam znajomego ślusarza).
sprocket.zip program do zębatek |
Pobierz Plik ściągnięto 173 raz(y) 47,63 KB |
|
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
lobudek napisał/a: |
Co myślicie o tym, by saemu wykonać odpowiednią zębatkę z blachy 3mm?
Znalazłem taki programik do robienia zębatki, jednak to kupa roboty jak mi się wydaje (mam znajomego ślusarza). |
Jeśli nie uda się kupić gotowca to można się bawić. Na youtubie nawet gdzieś kiedyś widziałem filmik jak się za to zabrać ale nie mam czasu teraz szukać. Robi się to generalnie tak:
- Zębatkę projektujesz w programie który pokazałeś.
- Następnie drukujesz szablon i naklejasz go na blachę.
- Znaczysz punktakiem wnętrza zębów.
- Wiercisz w zaznaczonych miejscach.
- Odcinasz całość flexą z reszty materiału
- Robisz korekty pilnikiem.
Alternatywnie bierzesz .dxf z sprocketera i idziesz z tym na laser
Btw fajny projekt |
Ostatnio zmieniony przez Yin Pią 24 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Po mojemu, to nie ma wielkiego znaczenia, bo w Twoim przypadku tylna zębatka będzie większa, będzie większy kąt opasania i siła rozłoży się na większą ilość zębów. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Dużo rzeźbię w metalu, ale trochę roboty z nią będzie .
Zaprojektowałem kilka z różną ilością zębów. Nie wiem, którą na początek zrobić-dodam, że ta na silniku ma 9z:
-22z-daje mi to przełożenie 1:2,444 i v-max ok. 10,5 km/h
-23z-przełożenie 1:2,555 i v-max ok. 10 km/h
-24z-przełożenie 1:2,666 i v-max ok. 9,6 km/h
-27z-przełożenie 1:3 i v-max ok. 8,5 km/h
-30z-przełożenie 1:333 i v-max ok. 7,7 km/h
Które przełożenie wybrać? Zależy mi na tym by pojazd był dosyć mocny i bez problemu dał radę podjechać pod niewielkie wzniesienia. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Zębatkę silnikową bierzesz na szlifierkę i po 5 minutach jest pocieniona i można łańcuch standardowy zakładać. Łańcuch tak zwany wąski bmx pasujący również do kaset 6-7-8 rzędowych.
Ile % nachylenia ma mieć to wzniesienie? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Jednak spróbuję najpierw dorobić zębatkę na łańcuch "410".
Co do wzniesień to ciężko powiedzieć. Po prostu pojazd ma sobie radzić z niewielkimi wzniesieniami. Mieszkam na kujawach, więc nie są to góry. Myślę, że 5-8% max, ale przeważnie jest płasko. Na początek chyba zrobię zębatkę 27z. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Takie nachylenie to żadne nachylenie.
Silnik 1018z karmiony prądem 30A i skonfigurowany tak że maksymalna prędkość wynosi 18km/h wciąga pojazd o masie całkowitej około 90kg bez żadnego problemu na podjazd o nachyleniu 50%. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
hmm to może dam zębatkę 22z i prędkość max będzie w granicy 10,5-11km/h, bo i silnik w sumie na tym sterowniku osiągnie 350W więc moment będzie podobny (mam taką nadzieję). Najwyżej jak będzie za słaby to zrobię zębatkę 30z. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
W Twoim silniku jest prawie 7Nm a w moim około 10Nm więc siła na styku opona-podłoże u Ciebie i tak będzie nieco większa przy przełożeniach dających prędkość max na poziomie 11km/h.
Z przodu mam zębatkę silnikową 9z jak poniżej (pocienioną na zwykłej szlifierce stołowej)
a z tyłu 16z wąską od bmx dokładnie taką
i to jest zestaw aktualnie zainstalowany z kołem 20" dający prędkość max odpowiednio 6s - 28km/h; 12s - 55km/h (momentem startowym nie powala)
Przy kółku 16" (z rowerka dziecięcego) była zębatka 18z i prędkości max odpowiednio 6s - 18km/h; 12s - 36km/h (moment super, spokojnie na zasilaniu 10s podjeżdża na podjazdy obok schodów więc jest to sporo ponad 50% nachylenia) |
|
|
|
|
|