|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Termowizja |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Obraz termograficzny silnika ujawnia kilka interesujących szczegółów:
1. Oś to najcieplejsza część zewnętrzna silnika choć różnica jest tylko kilku stopni. Jej mała średnica sprawia jednak, że ilość ciepła odprowadzana tą drogą jest bardzo mała.
2. Dekle z alu i pierścień stalowy z magnesami mają taką samą temperaturę wiec dystrybucja ciepła poprzez powietrze wewnątrz silnika jest dość dobra (choć mało sprawna)
3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru, zresztą po nagrzaniu szprych widać która strona obudowy silnika nagrzewała się bardziej. Skoro pierścień ma wyższą temp od aluminiowych boczków i jest to nagrzanie nierównomierne, to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy. | Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Ja nie potrafię, ale umieszczenie przeze mnie termometru w osi silnika wydaje się dobrym i prostym rozwiązaniem |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Aluminium jest zdecydowanie lepszym przewodnikiem cieplnym niż stal. Dużo szybciej oddaję ciepło do otoczenia. Kolejna sprawa jest to że pierścień ma sporą masę a co za tym idzie pojemność cieplną.
Załóżmy że zrobiłeś parę startów zimnym silnikiem pod górę. Najpierw nagrzeja się aluminiowe pokrywy.
Kolejne założenie. Jeździłaś długo i zarówno pokrywy jak i pierścień nagrzaly się równomiernie. Wróciłeś, otworzyłeś drzwi, postawiłeś rower, włączyłeś cieplowizjer... czas leci... Co ma najmniejszą pojemność cieplną i najlepiej oddaje ciepło do otoczenia? Pokrywy.
A co do nierownomiernego nagrzania pierścienia. Rower długo stał w takiej pozycji przed zrobieniem zdjęcia czy może jednak ruszyles go przed samym zdjęciem? Co mam na myśli... ciepło zawsze idzie do góry i jeżeli go ruszyles to może ta cieplejsza cześć wcześniej była właśnie "u góry"? |
Ostatnio zmieniony przez DeeX Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
2 min po powrocie z wypadu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Edytowalem poprzedni post |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | 3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru,... to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy. |
te dwie minuty mogą być kluczowe, dla tego ze ciepło rozchodzi sie wyłącznie laminarnie, do tego rower stal oparty pewnie o, hmm dom, wiał wiatr z kierunku x, a to może dać nierównomierne stygnięcie aluminiowej obudowy szczególnie że mamy 5-7C ,
najlepszy jest kawałek ośki po której kolorze widać że w środku panuje piekło
zostaje nic jak tylko szybki przelot i nowe fotki last second
tas napisał/a: | 4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę). |
magnesy mocno przywiera do blach i ma sporą gęstość chyba przez to go widać ,
środek gdyby dao sie go zobaczyć pewnie świeci na biało w skali
ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"?? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Nie wiem, czy dobrze ale patrząc na oś przyszło mi do głowy, że ciepło spowodowane jest/może być w tym miejscu zwykłą pracą pod obciążeniem. Czyli sam materiał. Tas z pewnością nie kruzował sobie ot te 25km/h...
Dodatkowo widać też zamocowanie osi w ramie, też ciepłe. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Przemek napisał/a: |
ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"?? |
O tym samym pomyślałem - ferro albo jakaś mikro ilość oleju np. 10 mil - ciągnie mnie idea tak małej ilości oleju by pominąć problematyczne odpowietrzanie.. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Mocowanie silnika ciepłe, ale to tylko kilka stopni różnicy, to, że coś na zdjęciu aż świeci od biało-zółtego nie znaczy, że ma 100 stopni |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | ObrazekObrazek
Mocowanie silnika ciepłe, ale to tylko kilka stopni różnicy, to, że coś na zdjęciu aż świeci od biało-zółtego nie znaczy, że ma 100 stopni |
No tak, właśnie mi o te kilka stopni chodzi
Ale nie zam się |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017
|
|
|
Na Endless widziałem patent z uszczelnianiem pokrywy silnika pastą termo przewodzącą:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=65972&start=725
To tak w ramach inspiracji do przyszłych testów z termowizją Choć sam przypuszczam że różnice między pastą termo a silikonem będą max na 5 stopni C. Ale protestować warto - może się mylę |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Technologia idzie do przodu. Moj ojciec ma teraz taka kamere wbudowana w swoj telefon komorkowy. Jeszcze pare lat i kto wie czy nie bedzie to standard |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Kamery widzą podczerwień i można nimi sprawdzić choćby pilota, czy nadajniki w barierach optycznych. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Kamery termowizyjne mają różne rozdzielczości. Moim zdaniem dopiero 320x240 umożliwia jakiekolwiek prace z takim narzędziem. Wszelakie wynalazki pokroju 80x60 czy inne są dobre do badania okien i drzwi, ale nie dla elektronika. Zresztą sami zobaczcie jak wygląda obraz z kamerki fabrycznej, a jak po odblokowaniu wysokiej rozdzielczości.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|