ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
WIP (work in progress) :)
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   WIP (work in progress) :)



Masa rzeczy w planie (grubsze oponki, amor, skrzynka, bms, watomierz, itp, itd) ale chęć jazdy dała górę i poszło "na sznurek i taśmę" :)
Prezentuję, żeby zachęcić tych, którzy może dłubią jeszcze a elektrony czekają na uwolnienie ;)

Silnik: tranzx 318zł z kołem (na tym 10s10p wcale się nie grzeje)
Aku: 10x10 ~30Ah ~600zł (zastanawiam się nad dołożeniem kolejnych 3 -> 13x10)
Ster: 36-48 15A 92zł
Manetka: ~30zł
Ładowarkę miałem 42V 1.5A, na razie bez bmsa idzie, ogniwa równe.
Suma: 1040zł, dużo, mało? Nie wiem, jeździ ekstra.

Pierwsza trasa - REWELKA, zajawka, cud świata te ebajki :)

 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Niech służy :razz:

Na jakich ogniwach bateria? Sam zgrzewałeś?
Ostatnio zmieniony przez buckowina Nie 19 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

buckowina napisał/a:
Na jakich ogniwach bateria? Sam zgrzewałeś?

Sam na Sanyo NCR18650BL. Od wczoraj przejechane 53km, dużo podjazdów, jest 34,8V :) Jest dobrze :)

Odnośnie silniczka, jadąc praktycznie na maksie sterownika ~600W silnik nawet nie jest letni... Czy mogę mniemać, że może pociągnąć wyższe moce? Ktoś zna możliwości tego TranzXksa?
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Jest to silnik przekładniowy jak mniemam,wiec uważałbym raczej na zęby przekładni.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
tas
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Leszcz, silniki przekładniowe są zbudowane inaczej niż bezprzekładniowe, nie można ich badać "na rękę" ponieważ prócz powietrza uzwijenia izoluje dodatkowa obrotowa obudowa. Do mnie trafiają silniki 250W tak przegrzane, że z nóżek halli się odlutowują przewody, a silnik "panie, gdzie tam, ledwo ciepły był, po równym żen jechoł, powoli" :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

To co się musiało z tatkowm przekładniowcem 250W dziać jak kiedyś nie dało się go dotknąć. Po przeglądzie okazało się że nie jest z uzwojeniami źle tylko się przepaliły sznurki do oplotu cewek . Nowe sznurki i ogień dalej . Silnik żyje do dzisiaj i śmiga jak nowy ale fakt trzeba na ten typ silników uważać bo jak się nie przepali o co nietrudno to padnie przekładnia (w skrajnym przypadku się tryby uplastyczniają i tracimy napęd). Ogólnie trzeba przyjąć że przekładniowce nie do harców . :lol:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

leszcz napisał/a:
[. Od wczoraj przejechane 53km, dużo podjazdów, jest 34,8V :) Jest dobrze :)

Odnośnie silniczka, jadąc praktycznie na maksie sterownika ~600W silnik nawet nie jest letni... Czy mogę mniemać, że może pociągnąć wyższe moce? Ktoś zna możliwości tego TranzXksa?

Przyjmij optymistycznie ze za 1050 zl masz rowerek jadący 35-40 km max. I tu jest granica.
Jeśli ma być szybciej, mocniej i dalej to inna konstrukcja ..... i koszt kilkukrotnie większy.
Pomyśl raczej nad stabilniejszym mocowaniem aku, bo to dlugo nie wytrzyma.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 18 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

WIP dostał grubsze gumy, klocki, obręcz stożkową na tył bo jakoś w międzyczasie się wygła :)
A aku konektory bo sterownik żre prąd żarłok na włączonej stacyjce a była na sztywno włączona :)
No i roboczodzień z bani :) Na razie trochę pojeżdżę, żeby nabrać chęci bo w kolejce jest pudło a to w kij roboty :)

 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

Dzisiaj WIP na takiej trasie:



Zjadł mi tyle prądu:



Dużo, mało? Powiedzcie mi bo nie mam rozeznania.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

Na wiosnę ładuj bajka w SKM i dawaj do 3city do Sopotu albo Jelitkowa na nasz mały zlocik :wink:
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 22 Mar, 2017   

Co Wy macie takie małe spalanie? :roll: U mnie to jest ok 20Wh/km :cry:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

No bo przedni napęd w lekkim rowerze i prędkości 30-35 km/godz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Czysta fizyka tu zachodzi najwyraźniej. Waga całości, opory, prędkość. Dzisiaj na lekkim wspomaganiu po płaskim i prędkości ~25kmh skonsumował 7W/km. To daje teoretyczny zasięg 150km na tym aku. Tylko raczej dla kobiety :) albo na wycieczce rodzinnej.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Mój rower waży przy 29kg i przy prędkości ok 35km nie schodzi poniżej 17-18Wh/km. :smile: Dlatego dla mnie to dziwne, może mam coś nie tak.
 
 
tas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Około to zarówno 39 jak i 33km/h
Porównując z około 30km/h czyli 26 i 35km/h różnica w zużyciu może być nawet 100% więc tak, możesz mieć 18Wh a porównywany sprzęt 8.

A tak poważnie, przecież się nie porównuje zużycia miedzy sobą bo jeden ludek jedzie w środę pod wiatr, a inny w niedzielę z wiatrem bo mu się zapomniało wspomnieć, że jeden jechał 30% trasy po szutrze a inny zapomniał, że były 4 podjazdy i ścigał się kawałek z kolarzem CCC itp itd
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group