|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik TDCM 500W Jak podłączyć? |
Autor |
Wiadomość |
klawiatura
początkujący
Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017 Silnik TDCM 500W Jak podłączyć?
|
|
|
Witam, kupiłem niedawno taki oto silnik, wiem, że jest z wbudowanym sterownikiem, pytanie czy można połączyć się z tym sterownikiem bez oryginalnego komputerka? Pierwszy wtyk od lewej jest 3 pinowy, następny jest 5-cio pinowy, trzeci wtyk jest trój pinowy i jest to prawdopodobnie zasilanie. Proszę o opis pinów tych wtyczek.
IMG_20170523_181721.jpg zdjęcie1 |
Pobierz Plik ściągnięto 1462 raz(y) 1,36 MB |
IMG_20170523_181627.jpg zdjęcie2 |
Pobierz Plik ściągnięto 1436 raz(y) 1,17 MB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Fajnie ten silnik wygląda ale czy ma wewnątrz sterownik trudno powiedzieć.Wtyczka 3-pinowa z grubymi bolcami to zapewne zasilanie z zew.sterownika?(wyklucza wew.sterownik),wtyczka 5-pinowa to mogą być "halle" i j/w a druga 3-pinowa może czujnik temperatury?. Ze zdjęcia trudno coś powiedzieć,można tylko przypuszczać dlatego należy dokonać pomiarów oporności na kolejnych "bolcach" wtyczki 3-pinowej mierząc między nimi,jak jest mała,prawie zwarcie to mogą być cewki silnika oraz mierząc napięcia na tej wtyczce 5-pinowej gdy uda się określić pin zasilania 5V i masę to na pozostałych powinno pojawić się napięcie w momencie obrotów kołem.Trochę z tymi pomiarami może być kłopotów aby nie uszkodzić np.halli podając napięcie na niewłaściwy pin (wtyczka 5-pinowa) np.z bateryjki ale może położenie wtyków coś zasugeruje? Podane obroty 400RPM to "słuszna" wartość nie wiem czy nie za wysoka dla koła 26-28 cali?Trzecia wtyczka 3-pinowa jeśli to czujnik temp. może wykazywać oporność ok.10kOhm lub więcej w zależności od użytego czujnika a nawet zbliżoną do zera.W sumie jeśli nikt wcześniej czegoś takiego nie posiada lub się nie spotkał to trochę zachodu to może zająć a nawet rozbiórka silnika.Powodzenia |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. Nie jestem zwolennikiem wewnętrznych kontrolerów. Może to i fajnie wygląda pod względem estetyki, ale serwisowanie tego, to szkoda zachodu. Lepiej wyprowadzić cewki i halle na zewnątrz i podpiąć to pod normalny kontroler. Zawsze można sobie podłączyć dowolne napięcie, czy dodatkowe wodotryski |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. ) |
zdecydowanie tak, jeśli się uda otworzyć, zrob zdjęcia, wtedy nasza pomoc będzie skuteczniejsza. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Gorzej, jeśli dekiel jest skręcany z dwóch połówek. Wtedy trzeba niestety rozpleść koło. Trochę zachodu z tym będzie |
|
|
|
|
klawiatura
początkujący
Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
Jest to silnik od roweru Stromer. Skoro nie wiadomo jak podlaczyc to bede musial wymontowac sterownik i wypuscic kable , niestety silnik trzeba rozszprychowac i rozebrac tak jak np. Bionx |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017
|
|
|
Na ES jest widok od środka silnika tej firmy różnią się obrotami,gabaryty na oko podobne
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=86600
Silnik ma stojan 18 zębów i wirnik 16 biegunów obecnie ten układ nie stosuje się w silnikach DD no chyba żeby zrobić z niego silnik wysokoobrotowy i napęd paskiem lub łańcuch |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Do klawiatura
Możesz zmierzyć jaką silnik ma średnicę zewnętrzną na obudowie po środku pomiędzy szprychami.
Silnik z dystansami pod śruby ma szerokość chyba 165mm tak mi wychodzi z pomiarów.
Silnik w kole z wolno biegiem waży 10kg.
Mam zrobiony przyrząd do rozpołowienia silnika bionx ale ten silnik ma wysoki kołnierz pod szprychy i niestety muszę dorobić jedną połówkę przyrządu z przesuniętymi śrubami na zewnątrz
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|