ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rozjazd 40mV to duzo?
Autor Wiadomość
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   rozjazd 40mV to duzo?

Mam 16cel i rozjazd 40mV po 10km jazdy. Czy do duzo? Jakie są dopuszczalne różnice napiecia poszczególnych cel przy dobrym BMSsie po jeździe?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   Re: rozjazd 40mV to duzo?

angawe napisał/a:
Mam 16cel i rozjazd 40mV po 10km jazdy. Czy do duzo? Jakie są dopuszczalne różnice napiecia poszczególnych cel przy dobrym BMSsie po jeździe?

Po jeżdzie 10 km pod górę czy po płaskim, albo inaczej jakie były wtedy napięcia ogniw ?
Inaczej się ocenia rozjazd 40 mV (jakośc ogniw) przy napięciu 4,0 V a inaczej przy np 3,6 V.
Ja uznaję równe segmenty jesli róznica jest 20-30 mV przy napięciu 3,6-3,7 V
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

Jazda mieszana. Przed jazdą wszyskie cele (lifepo4) miały po równo 3,40v. Mam mid'a 300W i zauważyłem,ze rozjazd jest mniejszy przy mniejszym przełozeniu.
 
 
Mav 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

Chyba przy większym (lżejszym)przełożeniu?
 
 
angawe 
początkujący


Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

....przy wiekszym
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

A ile mialy po tej jezdzie ? Raczej 3,30 czy niżej ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

angawe napisał/a:
Jazda mieszana. Przed jazdą wszyskie cele (lifepo4) miały po równo 3,40v. Mam mid'a 300W i zauważyłem,ze rozjazd jest mniejszy przy mniejszym przełozeniu.


Jak na lifepo4 mające zapewne prąd min 20A i silnik 300wat mający przy 16 celach max 6A (chyba że silnik jest przewatowany), to moim zdaniem duży rozjazd.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

tkoko napisał/a:
BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu.


Bms nie wyrownuje caly czas?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

BMS dziala bardzo prosto. Odlacza baterie (przy li-ion) gdy napiecie ktorejs z celi nie trzymaja sie w widelkach 3 do 4.2V (rozne BMSy moga sie tu lekko roznic) a po drugie gdy podczas ladowania napiecie ktorejs celi osiagna ok 4.15V to rozladowywuje ta cele przez rezystor ktory sie bedzie grzac. Wiec tak, ogniwo musi byc juz prawie pelne lub pelne aby nastapilo balansowanie
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Kajman napisał/a:
tkoko napisał/a:
BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu.


Bms nie wyrownuje caly czas?


Te które my używamy (BMS'y pasywne) balansują tylko przy ładowaniu. Są również BMS'y aktywne które balansują i przy niższych napięciach.

http://elektronikab2b.pl/...iw#.WRWtZmewdhE
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Taka wskazowka dla tych co maja lub chca miec aktywnego BMSa. One zra strasznie duzo pradu. Trzeba odlaczac przy postoju. Kiedys mialem i mi rozladowal cala baterie w dwa tygodnie. Aku poszedl na smieci :neutral:
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Łe, to tak sobie, myślałem że to mądrzejsze urządzenie, to jednak ładowarka z balanserem to lepsze rozwiązanie. Tylko cenowo gorzej ;)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
.. chca miec aktywnego BMSa. One zra strasznie duzo pradu... Kiedys mialem i mi rozladowal cala baterie w dwa tygodnie. Aku poszedl na smieci..


BMS lub bateria (któraś cela) była zapewne uszkodzona bo normalnie,w spoczynku pobiera nie miliAmpery a mikroAmpery przez co zapewne i w ciągu roku nie rozładował by baterii do zera.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Zewnętrzny balanser modelarski zeżre aku szybko, 0.3A/h.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group