ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Chińskie sterowniki - rozbudowa
Autor Wiadomość
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem :shock:
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

NIe mam opcji cruize... Gdzie można dostać taką manetkę? ja mam zwykłą skuterową.
CO do gazu to trochę racji w tym jest nie miej jednak ze względu na mała moc silnika (a już w ogóle w stosunku do mojej 200mm tarczówki) ryzyko jest małe. dwoma palcami stawiam go "na koło". Tak więc w sumie wole to rozwiązanie. ale lepsze byłoby z tym guzikiem kruize control...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

Zrób sobie przełącznik, którym zamiast napięcia z manetki podasz napięcie z potencjometra włączonego równolegle z manetką. Potencjometrem ustawisz sobie odpowiednią w danym momencie stałą prędkość. Tak wyjdzie chyba najtaniej.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

TO rozwiązanie pewnie byłoby okej, niemiej jednak będę sięchyba starał pojsc w kierunku guzika eko:). To by mi pasowało bo mialbym pewność że przejade tyle a tyle i dodatkowo mogłbym pedałować. Ciekawe tylko co na miejszy amperaż powie sprawność silnika...
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

7h7 napisał/a:
MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem :shock:


Trzymam w napięciu :wink:
Powoli konstrukcja dojrzewa. Zamawiam właśnie na boki obudowę z plexi i zaczynam dopieszczać elektrykę. Narazie mogę powiedzieć, że motorynka jeździ. Na testy nie było jeszcze czasu bo zimno i mokro.
Trochę się martwię tylko naciągiem tylnego łańcucha, który zrobiłeś. Co chwila jest dźwięk jakby ogniwo przeskakiwało ale nie mogę dojść o co chodzi. Poza tym wydaje mi się na oko, że obie zębatki nie leżą w osi ale tu nic nie da się już zrobić bez całkowitej przeróbki.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

To najprawdopodobniej rozjechane zębatki, albo moduł łańcucha nie odpowiada modułowi którejś zębatki. Już to przerabiałem.
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Mar, 2010   

Na prośbę 7h7 kilka zdjęć.
Narazie wszystko wygląda jak widać. Będę dopiero zabierał się za szczegóły.



 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010   

cytat z seksmisji:

"... no ładne cacko!" :)

Fajnie, że masz więcej miejsca na aku. A, jeszcze jedno - głośne to przeniesienie napędu na jeden wał jest?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Mar, 2010   

Rzekłbym, że bzyczy standardowo jak to przy łańcuchu :wink:
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Mar, 2010   

ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera.
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010   

Vein napisał/a:
ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera.

Szukałem w necie informacji o sprawności CVT ale niestety nic konkretnego nie znalazłem a Ty masz jakieś konkrety w tym temacie?
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Mar, 2010   

najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%, jednakże wiele zależy od siły docisku tarcz oraz od tego z czego wykonane są wałeczki. Duże przekładnie CVT są stosowane na przykład w samochodzie DAF 66 lub VOLVO 340 (pasowe) lub w nissanach (też pasowe ale pas jest stalowy i ma ząbka, pracuje w kąpieli olejowej)
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010   

Vein napisał/a:
najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%


Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70%
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010   

7h7 napisał/a:
Vein napisał/a:
najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%


Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70%


A ja zawsze byłem przekonany, że CVT jest niepotrzebne w EV, z racji tego, że moment obrotowy mamy od zera, mylę się?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Mar, 2010   

mylisz się, moment masz od "zera", ale efektywność energetyczna na innych obrotach niż nominalne dla silnika jest słaba. dlatego lepiej stosować przekładnie CVT, żeby silnik pracował przy obrotach najbliższych nominalnym (nie przeciążać silnika, czyli nie pobierać energii z baterii w nadmiarze). Zastosowanie CVT może przekładać się na dłuższe "życie" baterii i zasięg (przy przyspieszaniu prąd jest mniejszy)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group