ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY
Autor Wiadomość
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY

Witam wszystkich :)
Posiadając w swoim Biku naped 408 w przednim kole (Vmax : 40km/h, start od 0km/h) z Ekonapedow postanowilem rozbudowac nieco jego konstrukcję. W tym celu dokupiłem taki sam silnik, z tą różnicą że do montażu na tył :D . Chcę zastosować 2 Hub'y (jeden z przodu, jeden z tylu) i pytanie teraz w Waszą stronę : czy ma ktoś pomysł jak sterować tym drugim silnikiem?? Moja wizja to dorobić "koncówkę mocy" do drugiego silnika i sterować ją z istniejącego (dla przedniego silnika) kontrolera. Fajnie by było jakby ktoś z Was dysponował schematem ideowym takowego sterownika.

Czekam na Wasze opinie i pomysły :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

Nie da się. Musisz mieć dwa sterowniki i ewentualnie sterować oba jedną manetką. A i tak pewnikiem nie uzyskasz pełnej synchronizacj szybkości obrotowych. Na obu kołach prawie zawsze będziesz miał inne ustawienie fazowe kół.
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

Wlasnie synchronizacja predkosci obu kol stanowi tutaj najwiekszy problem. W sumie zastosowanie dwóch kontrolerow to najprostsze rozwiazanie, ale czy naprawde konieczne??
Schemat ideowy tego sterownika z pewnością wyjaśniłby wiele wątpliwości..
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

Jeśli w silniku są hallotrony, to zapomnij o sterowaniu dwóch z jednego sterownika.
Nawet jeśli ich nie ma, to i tak faza w jednym kole wcale nie musi być taka jak w drugim. I stracisz tylko niepotrzebnie prąd, a nawet może to cię hamować.
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

Niestety sa hallotrony, tak wiec pozostaje chyba tylko zakup 2-giego kontrolera :(
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

Zastanawiam się po co wogóle to chcesz zrobić? Przy tych samych akumulatorach dalej nie zajedziesz, a nawet bliżej, bo pobór prądu będzie większy, a z poborem prądu maleje pojemność akumulatorów. Szybciej, też raczej niewiele, no, może będziesz zrywniejszy. Ale warto się w to pchać? To już lepiej zrobić drugi rower dla żony, koleżanki, czy komu tam ;)
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Lut, 2010   

do tej rozbudowy popycha mnie rządza mocy :D :D:D jezdzilem goscinnie na podobnej maszynie i sie spodobało :D vmax w 5s. :D

A zasięgu nie brakuje, jest z czego ściągnąć :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje ;)
Ale to twój wybór ;)
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

zgadzam się z Tobą, ale po pierwsze posiadając już silnik ze sterownikiem przy odsprzedazy duzo bym na nim stracił, a po drugie 800W hub'y w ekonapedach sa 2x drozsze, wiec mocowo i finansowo korzystniejsze jest dokupienie 2-giego silnika :D
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

sterownik 45A i 75V będzie śmigał nie tylko zrywniej ale i o 1,5raza szybciej! koszt ok 160zł i musisz tylko akumulatory dokupić do 72V i przy takiej prostej modyfikacji masz ok 2 razy większą moc z tego samego silnika :)
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

niestety przewoltowanie nie wchodzi w rachube w moim przypadku z uwagi na to ze mam dedykowaną baterię lifepo4....
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

zawsze można dać 2 akumulatory ołowiowe szeregowo z lifepo4 nie ma problemu...
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

wydaje mi sie ze stosowanie olowiakow do lifepo4 mija sie z celem, raz ze wzrosnie znacznie waga calosci, dwa ze nie bede wtedy w stanie wykorzystac calego potencjalu tkwiacego w lifepo4, poniewaz olowiaki przy pradach rzedu 40A szybko sie skoncza :)
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Lut, 2010   

dodając drugi silnik i sterownik też sporo zwiększasz masę a ja jakbym miał wybierać to wolałbym mieć parę kilo więcej na amortyzowanej ramie niż na kole bo dziur na naszych pięknych drogach co niemiara :)
prądy takiego rzędu popłyną tylko na starcie podczas jazdy powinny spaść poniżej 20A to i tak prawie 1,5kW więc myślę że jakoś nawet ołów dałby radę
ale ok tylko proponuje :)
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

zeeltom napisał/a:
Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje ;)
Ale to twój wybór ;)


a ja bym napisał, ze przy dwóch elektronikach i silnikach jest większa szansa, ze jeśli się popsuje -to przynajmniej jeden silnik będzie na chodzie i da się na nim jechać zamiast pchać/pedałować...
_________________
Witek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group