|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik i manetka-jak podłączyć żeby ruszyło? Pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
A co to samonauka i jak to zrobić? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | A co to samonauka i jak to zrobić? |
Masz w sterowniku 2 pary kabelków, białe i szare, z wtyczkami pasującymi do siebie. Jedna para to zapewne "samonauka", druga para to "ograniczenie prędkości do 25km/godz. Po prostu, na "swobodnym kole" (podniesionym) łączysz przewody. Jeżeli jest to samonauka silnik zacznie się kręcić i "uczyć się" silnika. Jeżeli jest to ograniczenie prędkości to na PAS'ie i manetce silnik powinien mieć mniejsze obroty maksymalne. Ta opcja na różnych sterownikach działa różnie. Są sterowniki które ograniczają prędkość na obu "systemach" (PAS, Manetka), ale są takie co działają tylko z jednym bądź drugim sterowaniem.
Co do maksymalnej prędkości podejrzewam że będzie to ~80% mocy sterownika. Myślę że czerwona kostka z 3 przewodami (czarny w środku) jest od trybu 3 speed. Wówczas bez zwarcia będzie ~80%, a po zwarciu kolorowych przewodów z czarnym ~50% i 100%.
Wtyczka z przewodami białym i czarnym to zapewne hamulec. Po zwarciu silnik powinien się wyłączyć. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Dziękuję bardzo za naświetlenie tematu. A teraz kolejne odpowiedzi radzą kolejne pytania Ta samonauka się sama zakończy czy trzeba po jakimś czasie przerwać? A do tych prędkości to są jakieś sterowniki/przełączniki gotowe? Czy trza zwierać? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Zwierasz wtyczki samonauki przy wyłączonym kontrolerze. Włączasz kontroler. Koło powinno zacząć się kręcić. Jeśli w dobrą stronę, to wyłączasz kontroler i rozwierasz przewody samonauki. Jeśli kręci się do tyłu, to trzeba ruszyć manetką i obroty będą w odwrotnym kierunku. Wyłączasz kontroler i rozpinasz samonaukę. Wspomaganie można przełączać w najprostszym przypadku przełącznikiem kierunkowskazów. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Śro 31 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
A co do manetki, to czerwony plus 5V, czarny minus (wspólny dla całej instalacji), biały sygnał z manetki (podłącza się do zielonego w kostce manetki w sterowniku).
Żółty i brązowy to kable wyłącznika. Zielony to napięcie baterii które uruchamia woltomierz. Ale musi być też podłączony czarny do minusa.
Wszystkie manetki kciukowe z wyłącznikiem tak mają.
Instrukcja:
Biały-czerwony-czarny do kostki 3 pin od manetki w sterowniku. Pamiętać, że czerwony do czerwonego, czarny do czarnego).
Żółty do grubego czerwonego w sterowniku (plus baterii)
Brązowy zblokować z zielonym i do cienkiego czerwonego w sterowniku (stacyjka).
Jak włączysz przycisk w manetce, uruchomisz rower i zapali się woltomierz, który pokaże napięcie i oznajmi przy okazji, że rower jest włączony. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Wczoraj ogarnąłem elektrykę, teraz montaż i samonauka Dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|