|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z watomierzem Balway BW-TF02 V1 |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017 Problem z watomierzem Balway BW-TF02 V1
|
|
|
Konkretnie to tym:
http://www.ebay.ie/itm/DC...w4AAOSwHMJYOLoI
No wiec w srode go sobie podlaczylem na probe - i dzialal. Zrobilem puche na niego, podlaczylem kolejny raz i nie dziala...
Zaczalem sie temu przygladac i zdalem sobie sprawe, ze to kompletnie nie ma zasilania. Jedyne przewody to te od samplera, ale niemozliwe chyba zeby on sie zywil zasilaniem stamtad - spadek napiecia pomiedzy polowkami praktycznie nie istnieje nawet jak 1kW grzejnik jest podlaczony do zestawu.
Chyba jest w tym jakis akumulatorek, ze na poczatku wystartowalo, tyle ze sie rozladowal.
Glowny problem polega na tym, ze nie da rady znalesc instrukcji do tego, jest tylko do TF01.
Gdzie tam podlaczyc plus, jest pole oznaczone plus na plytce - zalaczylem screena.
Czy ktos mial z tym modelem doczynienia? nie chce tam zasilania lutowac bez potwierdzenia zeby czegos nie spalic.
Sorka ze troche dlugo i pozdrawiam
EDIT:
Dobra problem rozwiazany - trza podlaczyc plus do zielonej kostki na samplerze. Najlepsze jest to ze poprzednim razem go podlaczylem - jedna srobka byla wykrecona i odpowiedni kabelek lezal na stole. Chyba z duzo pilem na wakacjach
Sory za zawracanie d..
watomierz.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 204,71 KB |
|
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
Witam ponownie.
Sytuacja jest taka: Probowalem zrobic tak jak pisze w
http://electrotransport.r...downfile&id=640
w celu skalibrowania watomierza zeby pokazywal pojemnosc - rozladowalem baterie do zera, podczas tego procesu watomierz pokazywal ladnie prad i napiecie. Potem naladowalem do pelna ale nic to nie dalo. Nie dziwie sie temu gdyz jest on wpiety pomiedzy bms, a obciazenie wiec podczas ladowania nie wykrywa faktu, ze bateria sie laduje.
Zeby to dzialalo musial by byc wpiety pomiedzy BMS a baterie, a z tego co wiem tam wpinac nic nie wolno.
Co mi przyszlo do glowy to odciecie przewodow od zasilania od wtyczki przy samplerze i podpiecie ich za BMSem i wpiecie samplera tylko z przewodami sygnalowymi pomiedzy BMS i baterie. Problem w tym ze nie wiem czy sam sampler jest urzadzeniem pasywnym, czy tez wymaga zasilania - wtedy nic z tego.
Co sadzicie o tym pomysle, a moze ma ktos jakis lepszy?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
Podłącz ładowarkę prze bocznik, czyli zamiast do C- do P- za bocznikiem i po kłopocie. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Podłącz ładowarkę prze bocznik, czyli zamiast do C- do P- za bocznikiem i po kłopocie. |
To tak mozna? Myslalem, ze ladowarka musi byc obowiazkowo podlaczona do C- na BMSie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Moze ktos jeszcze pomoc, mam powazne obawy przed podlaczeniem ladowarki nie tam gdzie trzeba. Po co jest pole C- na BMSie skoro jak sugeruje atomek1000 mozna ja podlaczyc do P-.
pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
A jak myślisz działa regen w sterowniku jak nie zwyczajnie lądując baterię?.
To jedyna opcja podłączenia tego watomierza bez kombinowania. Podłączałem go też przed bmsem i równie dobrze działał a bms zachowywał się normalnie ale według mnie opcja za bmsem jest lepsza. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
...ewentualnie wyprowadź na zewnątrz przycisk od resetu, "klik" po naładowaniu i mamy pełną baterię... |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Wtedy zawsze musi ładować na full. Ale zawsze to jakieś rozwiązanie |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | A jak myślisz działa regen w sterowniku jak nie zwyczajnie lądując baterię?.
To jedyna opcja podłączenia tego watomierza bez kombinowania. Podłączałem go też przed bmsem i równie dobrze działał a bms zachowywał się normalnie ale według mnie opcja za bmsem jest lepsza. |
No niby tak - tez o tym pomyslalem (regen) ale jednak po cos pole C- na BMSie jest. Zasady niepodlaczania niczego miedzy BMS a baterie tez chcialbym jednak przestrzegac.
Pozostaje wiec podlaczyc bocznik miedzy BMS a baterie, a zasilanie z za BMSa.
Jest tylko jeden maly problem: od bocznika do watomierza idzie piec przewodow, zolty i zielony to sygnal, czerwony i cienki czarny to zasilanie, ale do czego jest ten grubszy czarny na srodku? Wiecie moze?
pozdrawiam
EDIT: sadzac po sciezkach na plytce ten drugi czarny to tez minus - na diabla sa dwa minusy. Czy dobrze kombinuje, ze ten grubszy to czesc sensora i jego nalezy zostawic na boczniku, a cienszy to zasilanie watomierza i ten nalezy przepiac za BMS? |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Zrobilem tak jak wczesniej napisalem i wszystko dziala prawie dobrze. Po naladowaniu pokazuje 16 Ah w baterii (ma ona 15 Ah, czyle jest akceptowalnie blisko).
Problem jest taki ze % wskaznik pokazuje 16%, wyglada na to ze watomierz mysli, ze bateria ma 100 Ah. Da sie to jakos ustawic? Sa na nim 3 przyciski ale nie mam instrukcji, ktory do czego sluzy.
A moze jeszcze raz rozladowac ja do zera i potem naladowac, tym razem nie przelaczajac juz zadnych przewodow i to naprawi problem?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Na wylaczonym watomierzu naciśnij wszystkie 3 przyciski i podłącz zasilanie. Wejdziesz wtedy do trybu serwisowego z możliwością programowania pojemności. Po ustawieniu wyłącz i włącz normalnie watomierz i teraz będzie 16ah jako 100% już na zawsze. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Na wylaczonym watomierzu naciśnij wszystkie 3 przyciski i podłącz zasilanie. Wejdziesz wtedy do trybu serwisowego z możliwością programowania pojemności. Po ustawieniu wyłącz i włącz normalnie watomierz i teraz będzie 16ah jako 100% już na zawsze. |
Dzieki, zadzialalo. Zrobilem kolejny cylk rozladowania/ladowania i wszystko dziala teraz jak nalezy. no moze poza tym ze watomierz na ta chwile pokazuje 83.0 V, a jak mierze miernikiem to jest 83.8. Nie wazne roznica jest niewielka.
Jest jedno ale, co z pradem balansujacym - jak balancer dziala to prad plynie przez zlacza balansujace i watomierz go nie "widzi". W zwiazku z tym wskazania beda rozjeżdzac sie z prawda. Nalezalo by chyba ustawic w nim pojemnosc baterii mniejsza o tyle ile pradu zuzywa balancer na swoj cykl. Ile to bedzie? Spadek napiecia od momentu odlaczenia ladowarki to zakoniczenia balansowania wynosiokolo 1 V. Jak to sie przsklada na zuzyte Ah w pelni naladowanej baterii?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|