|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
elektryczny c330 |
Autor |
Wiadomość |
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017 elektryczny c330
|
|
|
Cześć. Jestem w trakcie budowy mini traktorka elektrycznego. Silnik 400W z mechanizmem różnicowym od kolegi gienek333. Sterownik 36V 800W z magmy, resztę widać na zdjęciach. Potrzebuję pomocy przy przełączniku zmieniającym kierunek jazdy i przy hamowaniu silnikiem. Planuję aku li-ion 10s10p z BMS (kupię 100 niedrogich ogniw).
(PS. proszę admina o przeniesienie do działu własne konstrukcje) |
Ostatnio zmieniony przez lobudek Wto 13 Cze, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Nie pomogę odnośnie problemu, ale projekt super. Juz mi się syn pyta czy mu też taki zbuduje . |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Ale to jest silnik szczotokowy? Jeśli tak to wsteczny to po prostu zamienić plus z minusem i jedzie w drugą strone |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Szczotkowy oczywiście. Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem, ale chcę to rozwiązać za pomocą jakiegoś przełącznika. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
aby zmieniac kierunek potrzebny jest tzw mostek H zrobiony z 4 tranzystorow i paru bramek logicznych albo poprostu kupic odpowiedni sterownik |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Nie prościej przełącznik tablicowy lewe-prawe obroty? |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle |
Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Mobil napisał/a: | lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle |
Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy. |
Właśnie mam taki przełącznik i przekaźniki z lublina-tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć.
PS: Miał ktoś do czynienia z tym układem:
http://magma.sklep.pl/pro...2V-24V-27A.html
Czy za jego pomocą rozwiążę problem zmiany kierunku jazdy i hamowania silnikiem? |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017
|
|
|
Ja przerobiłem taki wyłącznik
http://allegro.pl/wylaczn...6851001292.html
Takie wyłączniki są zazwyczaj rozbieralne. Wywaliłem z niego niepotrzebne sekcje styków i poprzekładałem krzywki wewnątrz tak żeby przełączały polaryzację na silnik( u mnie nie ma trzech pozycji tak jak w typowych przełącznikach obrotów do silników trójfazowych, są tylko dwie ,przód , tył). Dodatkowo za tym przełącznikiem jest przekaźnik, który po załączeniu odcina plusa i zwiera go do minusa idącego do silnika. W szeregu jest wpięty opornik musi być tak spory (wydaje mi się że z 250W minimum) a opór- to zależ jak gwałtownie to ma hamować (ten mój) który widać na foto zjarał się od razu a miał chyba 100ohm 100W. Przekaźnikiem możesz sterować stykiem z pedału hamulca. Ja mam w swojej konstrukcji hamulce hydrauliczne więc mi to było potrzebne do kontroli rodzicielskiej i sterowałem tym z pilota. Myslę że fajnie by było mieć taki duży opornik z regulowaną opornością ( albo jakiś inny układ) tak żeby dało się sterować siłą hamowania w zależności od wychyłu pedału hamulca.
CAM00918.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 249 raz(y) 681,63 KB |
CAM00916.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 230 raz(y) 595,49 KB |
CAM00895.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 597,85 KB |
CAM00893.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 240 raz(y) 699,83 KB |
|
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017
|
|
|
Rzeczy należy robić możliwie najprościej jak się da, byle nie prościej.
Potrzebne są dwa samochodowe przekaźniki ze stykami przełącznymi ( cewki najlepiej 24 V - np. autobusowe) i jeden zwykły włącznik i rezystor. Resztę już masz. Rezystor 100 Ω / 2 W dla cewki przekaźnika 24 V, 100 Ω / 10 W dla cewki 12 V. Silnik podłączyć tak, aby pojazd jechał w przód, gdy wyłącznik W jest pozycji jak na schemacie.
Oczywiście tam, gdzie zasilanie podłączasz wyjście ze sterownika prędkości. Hamowanie silnikiem kompletnie nie ma sensu, chyba że to jedyny hamulec.
Obroty prawo lewo.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 58,15 KB |
|
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017
|
|
|
Proszę o pomoc. Jak podłączyć sterownik i silnik pod ten przełącznik by zmieniać obroty silnika Rozebrałem go i składa się z 3 takich modułów. Każdy moduł jest odizolowany od poprzedniego.
|
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017
|
|
|
Dobra, poradziłem sobie już z tym.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|