Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower - opór powietrza, a optymalna prędkość |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010 Rower - opór powietrza, a optymalna prędkość
|
|
|
30 km/h czy 20km/h jaka prędkość jest bardziej optymalna?
przy 30km/h szumi mi w uszach może warto przerobić rowerek na 20 km, czy będzie miał większy zasięg czy wręcz odwrotnie? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010
|
|
|
Pojedź tym samym rowerkiem wolniej, to sam zobaczysz |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 Re: Rower - opór powietrza, a optymalna prędkość
|
|
|
mmoto napisał/a: | 30 km/h czy 20km/h jaka prędkość jest bardziej optymalna?
przy 30km/h szumi mi w uszach może warto przerobić rowerek na 20 km, czy będzie miał większy zasięg czy wręcz odwrotnie? |
Widzę, że kolega nie prowadził nigdy motocykla typu naked Generalnie powyżej 100km/h warto się położyć na baku, bo urywa łeb Im większa prędkość tym większy opór i większe spalanie, sprawa jest bardzo oczywista - obniżenie oporu na pewno wydłuży zasięg... |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010 Re: Rower - opór powietrza, a optymalna prędkość
|
|
|
DruhRafal napisał/a: | ) Im większa prędkość tym większy opór i większe spalanie, sprawa jest bardzo oczywista - obniżenie oporu na pewno wydłuży zasięg... |
dokładnie tak.
w rowerku przy prędkość ich 20-30km / godz -opór aerodynamiczny jeszcze nie jest jakiś wielki -prędkości te są relatywnie małe... jednak pozycja -sylwetka aerodynamiczna rowerzysty jest kiepska...
-różnica w oporze powietrza przy 20-30km na godz w moim POZIOMYM rowerze sprawia, że przy 20km godz zasięg jest około 10% większy. ale to rower poziomy z niezła areodynamiką.
w zwykłym rowerze przy 20km/godz zasięg będzie większy około 30% niż przy 30km/godz.
za większą szybkością przemawia tylko szybsze dojechanie do celu... Śpieszysz się ? czy jeździsz dla przyjemności? -to pytanie trzeba sobie zadać... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 15 Maj, 2010
|
|
|
Kolega dojeżdża do pracy więc raczej prędkość będzie ważniejsza (można później wyjść z domu więc dłużej pospać ). |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 16 Maj, 2010
|
|
|
30 % dalej zrobiło na mnie wrażenie - zmniejszę rolkę teraz mam 60 mm, zrobię 55 i zobaczymy
co do dojazdów do pracy to wyjade troszkę wcześniej - albo dojadę póżniej, w sumie to w robocie spędzam czas na robieniu rowerków |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010
|
|
|
Pewnie że można, ale można też jechać te 20 km/h zupełnie nie pedałując
Po ostatniej zimie, ja bym się bał jechać szybciej niż te 25-30 km/h po moich ulicach. Dziura na dziurze. Poza tym większość typowych rowerów elektrycznych ma te 25 km/h ustawione jako standard. Można jeździć i 70 km/h na elektryku, tylko pytanie po co? |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | Ja pocinam elektrykiem 40-45 | Kamikadze Szybkosc jest fajna ale potrzebuje mocy .
Poza tym powyzej 35 zaczyna byc problemem hamowanie i amortyzacja hamulce mocniejsze opony szersze, osłony , sprezyny dupamaryny i za chwile bedzie skuter .
Spokojnie mozna tylko powyzej 35 to juz coraz mniej rower rower nie wazy 30 kg ! |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010
|
|
|
tak dzisiaj rano było chyba 3 st.C i po uszach znów dostałem - co za pogoda aby do lata- pomagając leciutko mam z 28km/h, a pomagam bo mi się nudzi, a czapka zimowa schowana |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 28 Maj, 2010
|
|
|
no i majstra wyprzedzam ciągle - premii nie będzie! |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010
|
|
|
wynika z tego że w pozycji pionowej warto ograniczyć prędkość, teraz przy 250W mam max 24-25km/h i przy tym zostanę bo pozycja pionowa jest wygodna dla mnie |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Śro 16 Cze, 2010
|
|
|
Fajne!
Może dałoby się do roweru dodać jakieś aerodynamiczne osłony, które zredukowalyby opór powietrza? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
pewnie osłony dałoby się zamontować jest sporo zdjęć w necie rowerków z osłoną -
ale jak to zrobić żeby było estetyczne - blacha i laminat odpada bo ciężar, pozostaje poliwęglan komórkowy ale jak to zrobić ładnie - może ktoś ma jakiś pomysł? |
|
|
|
|
|