ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Firma NEXUN.pl i Panasonic NCR18650A 3100mAh
Autor Wiadomość
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   Firma NEXUN.pl i Panasonic NCR18650A 3100mAh

Szanowni koledzy.

Kupiłem w zeszłym miesiącu w firmie NEXUN ponad 90 sztuk akumulatorów Panasonic NCR18650A 3100mAh.
Kilkanaście / kilka (nie liczyłem dokładnie) sztuk to akumulatory z 2011 roku produkcji. Procedura: ładowanie do pełna, rozładowanie bez pomiaru prądem o stałym natężeniu 3A do 3V. Ładowanie do pełna i rozładowanie prądem 3A do 3V z pomiarem urządzeniem: https://www.aliexpress.co...2311.0.0.oZJOmv Pojemność ok 2000 mAh (2-2,1). Sprawdzenie przez ponowne ładowanie do pełna i rozładowanie prądem 3A do 3V urządzeniem: https://www.aliexpress.co...2311.0.0.oZJOmv Pojemność zbliżona ok. 2000 mAh. Mowa o akumulatorach z 2011 roku zakupionych od firmy NEXUN.
Pozostałe akumulatory to 2013, 2014 i pojedyncze rodzynki z 2015 i 2016 roku, o średniej pojemności wg. w/w procedury 2200-2450 mAh (jest i całkiem uwalone aku, ale chociaż dali 2 sztuki więcej za free).
Co robić? Chciałem budować pakiet 13S7P do poboru prądu 18A (do tylu ograniczę Bafanga).
Czy - budować zgodnie ze sztuką wyrównane sekcje?
Czy - zbudować 13S6P rezygnując z pojemności i odrzucając NCR18650A z firmy NEXUN z rocznika 2011?
Czy - dokupić w NEXUN kilka sztuk lepszych NCR18650A (o ile zechcą dać nowsze)?
Potrzebuję rady praktyków - o którą to poradę proszę.

DODANO: Chodzi mi o problem rozrzutu pojemności pojedynczych akumulatorów.
Ostatnio zmieniony przez klient Śro 20 Wrz, 2017, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Zmierz pojemność do 2.5V lub 2,6V. Do 3V nie będą miały pełnej pojemności
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

atomek1000 napisał/a:
Zmierz pojemność do 2.5V lub 2,6V. Do 3V nie będą miały pełnej pojemności


Pełną pojemność mam w nosie. Chodzi mi o rozrzut pojemności od 2000 do 2450 mAh przy zachowaniu identycznych warunków testu. Co mam zrobić przy takim rozrzucie pojemności? Budować zbliżone sekcje czy jak tam Panowie uważacie? Nie znam się na tym tak jak Wy.
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Cześć ,
Tak się składa ze przez ostatni tydzien walczylem z Ogniwami NCR18650B i moje w tescie rozładowania z 4.2 do 3V na Imax B6 osiagały w okolicach 2400mAh . Co gorsza 2 ładowarki pokazywaly rózne wartosci pojemnosci . Dopiero po wgraniu Open source firmware i kalibracji z multimetrem cyfrowym zaczelo sie to trzymac kupy i byc zgodne z nota katalogowa Panasonica.
Proponuje podepnij równolegle z ogniwem testowanym miernik ( jakis dobry multimetr cyfrowy ) i zobacz co on ci pokazuje pod koniec cyklu rozladowania ( czy jest to napewno 3V ... u mnie bylo 3.1V ) . Generalnie deklarowana pojemność jest przy rozladowaniu do ok 2.6 -2.5V ( tak jak pisze atomek1000 ) .Z boku ogniwa masz date produkcji i sa aplikacje do ich odzczytu .Ja mam aktualnie pakiet 13s6p własnie pod projekt roweru z bafangiem bbs02b 750w gdzie całosc ma sie zamknać w 21Kg wagi .W testach pojedynczego 1s6p pokazalo mi średnio 18.5AH.Na pakiecie 10s6p jezdziłem na silniku 1KW w tylnym kole i z odzyskiem przy hamowaniu i przy mocach nie przekraczajacych 300W ( stosuje silnik tylko jako wspomaganie ) 14-15Ah wystarcza mi na ok 60-70km po górach. Jeżeli po ponownym pomiarze wychodza ci roznice 450mAh .. to ja bym takich ogniw nie mieszał razem . Zrobic selekcje i łaczyc ogniwa w sekcje o zblizonych parametrach :
- pojemnosc +/- 30-50mAh
- napiecie po koncowym rozładowniu +/- 10mV
- podobnej rezystancji wewnetrznej ( są opisy na forum i w necie jak to mierzyc )
Sprawdzic 3 razy ... lub wiecej i wyciagnac średnią ... bo nawet fabryczne multimetry pokazuja rózne wartosci prądu i napiecia.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Możesz każde ogniwo zmierzyć i dobrać tak aby sekcje były zbliżone do siebie pojemnością, ale to nie jest mistrzowskie rozwiązanie. Sporo aku kupiłem w Nexun i nie było z nimi problemów. Najlepiej zapytać sprzedawcę co z tym fantem.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Koledzy dobrze podpowiadają, jeśli chce się porównywać ogniwa względem not trzeba przestrzegać pomiarów tak, jak w nich jest to opisane.
Pierwszym warunkiem jest rozładowywanie do 2.5V przy czym zastosowałeś dla testu bardzo duży prąd przy którym gra rolę już nie tylko jakość ładowarki ale i np spadki napięcia na przewodach, stykach, koszykach, kiepska kalibracja sprzętu, który przy cenie 11$ też nie jest sprzętem pomiarowym - kiepski koszyk, kiepskie przewody do niego.
Finalnie zamiast 2,5V ładowarka realnie kończy przy np 3.1-3.2V, gdzie 2.2-2.3mAh jest wynikiem prawidłowym. Myślę, że jak zagadasz do nexunów to Ci ze wszystkim pomogą :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Dla wszystkich ogniw zastosowałem te same warunki testu. I nie jest istotnym czy akumulator ma taką czy inną pojemność. Przy tych samych warunkach testu akumulatory powinny mieć w miarę logiczne rozjazdy pojemnościowe, a mają i ponad 500 mAh.
Wynika to stąd, że #NEXUN sprzedaje stare, sześcioletnie #ogniwa - a problem dotyczy tylko tych z 2011 roku. - mamy 2017 rok.
Powtarzam problem dotyczy starych akumulatorów, które moim zdaniem tak zacna firma nie powinna sprzedawać jako nowe z ropzpakietowania.
A swoją drogą nota katalogowa przy odczytaniu z wykresu i przy zachowaniu moich warunków testu podanych w pierwszym poście to ponad 2700 mAh. I powtarzam tu nie chodzi o pojemność, że taka a nie inna, ale jej rozjazd przy którym nic sensownego nie zbuduję. Chodzi mi o zakup ogniw z 2011 roku z dużym rozjazdem pojemności w stosunku do reszty zakupionych - to są ogniwa sześcioletnie, a obok dostałem z 2013,2014,2015, 2016 roku (pojemności min. 2200 czyli wszystko ok.) - to jak mam teraz zbudować coś z tego? Same kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez klient Wto 19 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Nie uważasz, że takie sprawy się załatwia ze sklepami i ich działami technicznymi zamiast kręcić #afera i to jeszcze z brakami w wiedzy co do sposobu testowania?
WYstarczy, że ogniwa mają o kilka % bardziej płaską charakterystykę rozładowania i już wszystko jest ok.
Ustaw 1A rozładowania do 2.5V i to porównuj, a nie jakieś przerywanie w połowie i nie dziwne, że ci bzdury wychodzą.
Kiedyś kupiłem w BTO ogniwa za 26zł/szt i miały pojemność 100%
Później kupiłem te same za 9zł/szt ogniwa na forum z demontażu od redblack i miały ~95% pojemności tych pierwszych, mimo, że z jednej strony nie miały śladów po zgrzewach.
Ale kosztowały 9zł, a nie 26.......
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Oczywiscie wyjasnij ten zakup ze sklepem, ale jest dokladnie tak jak piszą koledzy, pomiar przy duzym prądzie, prostym urządzeniem, z niepewnym stykiem trudno uznać za 100 % wiarygodny.
Nawet fakt ze w starszych ogniwach moze byc gorszy styk.
Jesli masz możliwość to zmierz RW, lub połącz np 3 ogniwa szeregowo, obciąż całość i mierz napięcia na kazdym w funkcji czasu. Jesli w trakcie rozladowania będzie napięcie na nich różne niz 50 mV to takich bym równolegle nie łączył.
Sprawa pojemnosci jest wtórna, wazniejsza jest podobna obciazalnosc.
Ps. Te mierniki nie dają stalego prądu, bo tam nie ma dynamicznego źródła pradowego. Więc pod koniectam bylo 2,2A. A po osiągnięciu progu 3V napięcie natychmiast wzroslo do 3,2-3,3 V. Prawda ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 18 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Tak czy inaczej faktycznie ogniwa z 2011 nie powinny być mieszane z 2017 ze względu na rezystancję wew. Pewnie dlatego też tak różne są pomiary.
Te stare ogniwa dużo bardziej przysiadają pod 3amperami niż nowe i dlatego różnica w pojemności. Do 2.5v byłaby mniejsza różnica ale pakiet wciąż nie będzie równy. Za cene tych 7zl to ja bym oczekiwał ogniw choć z jednej partii/tego samego roku.
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Cezar38 napisał/a:
Nie uważasz, że takie sprawy się załatwia ze sklepami i ich działami technicznymi zamiast kręcić #afera i to jeszcze z brakami w wiedzy co do sposobu testowania?
WYstarczy, że ogniwa mają o kilka % bardziej płaską charakterystykę rozładowania i już wszystko jest ok.
Ustaw 1A rozładowania do 2.5V i to porównuj, a nie jakieś przerywanie w połowie i nie dziwne, że ci bzdury wychodzą.
Kiedyś kupiłem w BTO ogniwa za 26zł/szt i miały pojemność 100%
Później kupiłem te same za 9zł/szt ogniwa na forum z demontażu od redblack i miały ~95% pojemności tych pierwszych, mimo, że z jednej strony nie miały śladów po zgrzewach.
Ale kosztowały 9zł, a nie 26.......


Proszę kolegę o przeczytanie mojego pierwszego postu - tam są pytania.
Nie mówię, że sklep jest beee...fee..... Nie mam zastrzeżeń, do ceny, pojemności, obsługi, ale nie wiem co zrobić z takimi rozjazdami pojemności. I stąd post.
Akumulatory testowane w tych samych warunkach maja rozjazdy 550 mAh. I nie jest istotnym jakie są to warunki skoro mieszczą się normach katalogowych. Nie kłamię pisząc gdzie i co kupiłem. Nie oczerniam, nie pomawiam. Zadałem pytania i napisałem co i gdzie kupiłem. Szukam porady, a nie afery (o co?)- jak pisze Kolega.
A firmę Nexun mogę tylko pochwalić za kontakt i logistykę, nie wieszam na nich psów.
To dobra firma, i oby takich więcej.
Ostatnio zmieniony przez klient Śro 20 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Oczywiscie wyjasnij ten zakup ze sklepem, ale jest dokladnie tak jak piszą koledzy, pomiar przy duzym prądzie, prostym urządzeniem, z niepewnym stykiem trudno uznać za 100 % wiarygodny.
Nawet fakt ze w starszych ogniwach moze byc gorszy styk.
Jesli masz możliwość to zmierz RW, lub połącz np 3 ogniwa szeregowo, obciąż całość i mierz napięcia na kazdym w funkcji czasu. Jesli w trakcie rozladowania będzie napięcie na nich różne niz 50 mV to takich bym równolegle nie łączył.
Sprawa pojemnosci jest wtórna, wazniejsza jest podobna obciazalnosc.
Ps. Te mierniki nie dają stalego prądu, bo tam nie ma dynamicznego źródła pradowego. Więc pod koniectam bylo 2,2A. A po osiągnięciu progu 3V napięcie natychmiast wzroslo do 3,2-3,3 V. Prawda ?


Mierniki te wraz ze zamianą napięcia zmniejszają opór. Prąd jest constans 3A.
Po osiągnięciu progu 3V kończą pomiar (pobór prądu) i pikają. Chyba, że 3A w ogóle nie poda ogniwo, wtedy nic nie mierzą.
Wszystkie ogniwa mierzone były tak samo, w tych samych warunkach i dwukrotnie. Pojemność nie ma żadnego znaczenia - jedynie jej rozrzut spowodowany jak mniemam wiekiem akumulatorów.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Ten mierniczek ma możliwość pomiaru ogniw w układzie 3S. Zrób taki pomiar 3 roznych szerogowo polaczonych ogniw. Wynik roznic apiec na nich w trakcie rozladowania będzie pochodną ich ew. Roznych RW, które dla Ciebie jest ważniejsze.
A razie problemow z wykorzystaniem tych słabszych, dodaj w swoim pakiecie o 1P więcej w kilku S w ktorych będą slabsze. A mocniejsze niech mają mniej o 1P.
Będzie ok.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Ten mierniczek ma możliwość pomiaru ogniw w układzie 3S. Zrób taki pomiar 3 roznych szerogowo polaczonych ogniw. Wynik roznic apiec na nich w trakcie rozladowania będzie pochodną ich ew. Roznych RW, które dla Ciebie jest ważniejsze.
A razie problemow z wykorzystaniem tych słabszych, dodaj w swoim pakiecie o 1P więcej w kilku S w ktorych będą slabsze. A mocniejsze niech mają mniej o 1P.
Będzie ok.


Pierwsza merytoryczna porada. Dziękuję.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Wiek ogniw nie ma nic wspólnego z ich RW i jak najbardziej ogniwa z różnych dat produkcji mogą być łączone ze sobą.
Nie można porównywać w ten sposób ogniw w jaki Ty to zrobiłeś ponieważ taki test siłą rzeczy wykaże róznice ale wynikają one np ze zmian produkcyjnych samych ogniw.
Zobacz co zrobiło takie sony z VTC5 i 5A, to samo ogniwo a na legalu zmienili obciążalność ogniw. Oczywiście dalej można te ogniwa łączyć mimo, że w "teście" Twoim wyszły by różnice.
Pojemność taka sama, a charakterystyka bardziej płaska.

Ty po prostu zrobiłeś nieświadomie pomiar nachylenia charakterystyki rozładowania, ewentualnie zmierzyłeś coś takiego jak średnie napięcie rozładowania i nic więcej.

Tak więc, na pytanie, czy ogniwa tego samego modelu z różnych dat można łaczyć: tak można.
Czy będą z tym jakieś problemy: nie będzie.

Poniżej 2 ogniwa z serii C i E, data produkcji w nie używanych ogniwach nie ma związku z rezystancją.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group