ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Ładowanie 2 lub 3 aku z różnym poziomem naladowania
Autor Wiadomość
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Dlatego uważam ze ładowarki automatyczne to porażka,i jeszcze jak ładują 1/10C...
Najlepiej po prostu wrzucić akumulatory pod takie zasilanie żeby na każdym było 14,7V a prąd ustali się sam.

Koniec ładowania objawia się małym poborem prądu np 50mA i napięciem 13,7V.

Pojemność można sprawdzić podłączając np żarówkę 12 Watową i mierzyć czas aż do rozładowania baterii - 10,5V Lecz widzę właśnie w jednej dokumentacji ze dopuszczalne jest nawet 8V ,ale wtedy wymagane jest już obciążenie stabilizowanym źródłem prądowym by pomiar nie był obarczony większym błędem z powodu zmieniającej się rezystancji żarówki.
I=U/R

http://hpgbatteries.com/pdf/HPG120120.pdf
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Mictronic:
Piszesz część prawdy.
akumulatory sie wyrównuje prze połączenie ich równolegle, potem naładowanie (AGM w cyklach zazwyczaj do ok. 14,7V), potem nastwia sie napięcie ładowarki w AGM na ok. 13,6V (jak jest ciepło) i tak trzymamy ze 2 dni.
50mA dla akumulatora np.: 100Ah przy takim jak podałeś napięciu, to byśmy czekali tygodniami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Z całym szacunkiem Panie Zbyszku ale to wszystko napisałem w swoich postach...A 50mA to końcowy prąd ładowania bo taki przeważnie jest w opisywanych akumulatorach(zależy jak długo je ładować).
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Tu trochę jest racji, przy bardzo bardzo długim ładowaniu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Jest jeszcze jedna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę - czy żadne z akumulatorów nie jest uszkodzony i nie ma zbyt niskiego napięcia. Niedawno miałem styczność z akumulatorem, który po naładowaniu trzymał ok 11,5V, przy jednej ciepłej celi. Próba wyrównywania zestawu z tego typu akumulatorem niczego dobrego nie przyniesie...
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

Uszkdzone zawsze się wyeleminowuje.
Dlatego najlepiej najpierw naładować taki zestaw szeregowo, potem po pomiarach dobre sztuki połączyć równolegle, i ładować je prawidłowo, czyli przeprowadzić wyrówanie sztuk, a dalej już prawidłowa eksploatacja.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group