Jaka mocna przetwornica do zasilania halogenu HID |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017 Jaka mocna przetwornica do zasilania halogenu HID
|
|
|
Witam panowie , mam problem z odpaleniem balastu HID, balast ten jest zasilany napięciem od 8 do 16V podłączając go pod zasilacz laboratoryjny i podając 16V i 5A balast odpala palnik choć zasilacz laboratoryjny wskazuje ze nie wydala prądowo przy samym odpalaniu, po odpaleniu palnik pobiera 2,5A i 16V rozpala sie i daje dużo skupionego światła oświetlającego drogę na 200 metrów dosyć efektywnie (nie mylić że widać go z 200m tylko on oświetla na 200m), problem pojawia sie w momencie gdy chce odpalić go z przetwornicy 12V 10A przetwornica ta nie wydala prądowo by odpalić palnik, jest to przetwornica zakupiona na forum i pewnie do wszelkiego rodzaju zasilania nadaje sie dobrze ale niestety nie jest w stanie odpalić HID-a, czy możecie doradzić jak podejść do tego tematu? oczywiście najprościej było by wymienić przetwornice na mocniejszą ale ceny większych przetwornic są co najmniej zniechęcające, więc może jest jakaś możliwość wzmocnienie na "start" tej przetwornicy np jakimiś kondensatorami na wyjściu by naładowały sie i w momencie podłączenia palnika oddały ładunek zwiększając moc przetwornicy ?
jest na to jakiś sposób bo nie ukrywam że przydało by sie światło takiej szpery w środku lasu ale niestety jestem bezradny jeśli chodzi o sprawy elektroniczne
helpp. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
3s liion równolegle z wyjściem przetwornicy i po sprawie jeżeli przetwornica faktycznie daje 12V. Odpalisz każdego HIDa, nie tylko 35W ale i 70W jak potrzeba. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: | 3s liion równolegle z wyjściem przetwornicy i po sprawie jeżeli przetwornica faktycznie daje 12V. Odpalisz każdego HIDa, nie tylko 35W ale i 70W jak potrzeba. |
Chyba miałes na mysli szeregowo
Ja natomiast proponuje szeregowo kilka ni-mh bo są prostsze w ładowaniu a nie potrzeba wielkich gęstosci energii i mocy jak w przypadku Li-ion głownych aku rowerowych. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
Miałem na myśli dokładnie to co napisałem ...
3s oznacza szeregowo ...
Pakiet 3s łączymy równolegle z wyjściem przetwornicy.
I nie trzeba nic ładować, same się będą ładowały od przetwornicy (zawsze będą naładowane do poziomu 4V na ogniwo). Najlepsze będą wciąż sprawne ale nie nadające się już do pakietu głównego ogniwa. Koszt zero, duże Rw. Lampę odpalą a nie będą żadnym obciążeniem dla przetwornicy. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
Racja, przepraszam. Umknęła mi literka "s" wiec miałes racje.
Ja nadal bym dał tam Nimh bo nie wymagaja BMSa, a szeregowo łączone liony juz powinny. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
Ni-Mh nie dadzą rady, bo mają dużą różnicę napięć w ładowaniu i rozładowywaniu i przy obciążeniu zablokuje przetwornicę. Można dać kondensatory, ale trzeba sprawdzić, bo przy dużej pojemności może zablokować ją przy włączaniu. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Ni-Mh nie dadzą rady, bo mają dużą różnicę napięć w ładowaniu i rozładowywaniu i przy obciążeniu zablokuje przetwornicę. Można dać kondensatory, ale trzeba sprawdzić, bo przy dużej pojemności może zablokować ją przy włączaniu. |
One nie bedą ładowne tylko posłuża do odpalenia a pozniej bedą "dyndac na przetwornicy" nie stanowiąc zadnego obciązenia. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
Problem polega na tym, że te aku trzymane pod 12V dadzą prąd przy 10-11V, ale przy 12 nie i całość pójdzie z przetwornicy, a ta się zablokuje bo stwierdzi przeciążenie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
Można spróbować rozdzielić diodami shotkiego akku od przetwornicy , i dać opornik do podładowywania równolegle z diodą. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
pomysł z ogniwami jest całkiem dobry, leżaków mam sporo wiec taki " bufor" z 18650 jest najprostszym rozwiązaniem, obawiam sie tylko dwóch rzeczy, tak jak piszecie czy nie będą blokować przetwornicy bo będzie myśleć że jest zwarcie ale to sie da zablokować diodami i druga sprawa to ładowanie do 4V stuki a raczej do 12V 3 sztuk jak długo pochodzą nim się rozjadą? nie obawiam sie o koszt wymiany uszkodzonego ogniwa ale o jego przeładowanie w momencie gdy "sąsiad lub sąsiedzi "łykną tylko np 3v a jeden biedak dostanie wtedy 6V w jakiejś skrajnej sytuacji która jednak może sie zdarzyć potrzebny byłby jakiś bms tylko czy są takie do 4V na celę ni i to dodatkowy koszt/problem, może lepszym wyjściem był by jakiś malutki aku pb ? niema co sie rozjechać itd tylko czy taki maluszek odda odpowiedni prąd do odpalenia HID-a? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
Raczej nic się nie rozjedzie. To tak jakby te ogniwa leżały na półce praktycznie nieużywane a naładowane do 4V na celę. Zawsze możesz okresowo sprawdzić czy są równe. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
Przemek napisał/a: | pomysł z ogniwami jest całkiem dobry, leżaków mam sporo..
o jego przeładowanie w momencie gdy "sąsiad lub sąsiedzi "łykną tylko np 3v a jeden biedak dostanie wtedy 6V w jakiejś skrajnej sytuacji która jednak może sie zdarzyć |
Masz ogniwa, więc zrób sobie pakiet 3S2P, ale taki żeby pod obciązeniem np 5A, każdy segment rozładowywał się podobnie. Wtedy nie będzie eksploatacyjnego zaskoczenia ze jeden ma pod obciazeniem 1-2V a drugi 4,5 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
zrobię jutro z wysoko prądowych 3s1p wyrównam przed lutowaniem do 4V i polutuje mam nadzieję że nie będzie problemów z przetwornicą co by nie myślała że ma zwarcie |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017
|
|
|
Tylko wyłączanie swiata musisz dac za przetwonica bo na Lionach bedzie samo swieciło bez przetwornicy |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017
|
|
|
spoko tyle czaje
mam nadzieję że obejdzie sie bez diod, trzymam kciuki żeby przetwornica nie wykrywała ogniw jako zwarcia
zobaczy się dam znać |
|
|
|
|
|