ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc dla starszego człowieka
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018   

Yin napisał/a:
odciąć ten tył z wigry i wspawać coś co już ma piwoty lub mocowanie pod tarcze i najważniejsze normalne mocne haki

ta propozycja wydaje sie byc najlepsza najmniej skomplikowana odciąć tył górala przyspawać i gotowe bez kombinacji nawet nie musi być tam tarcza tylko v-brek, silnik też będzie łatwiej dopasować pod 24/26" mam jakąś ramę na warsztacie pooglądam co tam leży i prześle zdjęcia popołudniem
co do silnika tak jak pisał Zeltom 500w według mnie przynajmniej co by miał jakąś sprawności i sie nie grzał,
pas raczej tak żeby było pod ustawę no i manetka kciukowa żeby łatwo tym było startować
a bateria podwieszana pod kanapą pasażera

edyt

z tym pasem to mogą byc dla staruszka problemy w ruchu miejskim wiecie jak to dziadostwo działa 0-1 może tą rikszą szarpać
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Lut, 2018   

Też bym PAS sobie darował. Manetka musi być kciukowa przy tym ustawieniu chwytów do kierowania.
Mam jakiś sinik na tył, przekładniowy o mocy raczej większej, niż te 250W, bo spory gabarytami. Ktoś mi go kiedyś podesłał, żebym sobie naprawił, bo ukruszył się kawałek aluminium w miejscu mocowania szprych. Już jest naprawiony i ewentualnie można by go wykorzystać. Zmiana mocowań z koła 20 cali na 24/26 cali wydaje się zbędna. Mniejsze koło = mniejsza szybkość, mniejszy pobór prądu, większy moment.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018   

Mówiłem włąśnie o tyle w kwestii hamulcy. Myślę, że górą jak i nawet dołem zmieści się Vka. Można zastosować szczekowe takie jak były w starych Rometach czy jak są w kolarkach.
A swoją drogą taki napęd jak w ezip co pokazałem miałby tę zaletę vs hub, że można dać dowonie duże trybo na koło tym samym zrobić przekładnię gdzie przy nominalnych obrotach jedzie np 10km/h. O w hubie raczej niemożliwe.
A no i instalacja na 24V:). W sumie przy tym całym przespawywaniu połówki rowera to nie wiem czy to dużo roboty. Może by się znalazł na forum jakiś skrawacz metali co by był z okolicy i się podjął. Tu zresztą jest o tyle prościej, że mocowanie do silnika mozna pewno porostu dospawać do ramy...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Czekam na silnik od tofta, jak się da go uruchomić, to ogólnie będzie brakowało baterii. Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Toft jaki silnik podarowałeś ?
 
 
niegodny 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 166
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Tomku jak będzie czegokolwiek potrzeba to dzwoń, albo pisz na pw. Wszystko da się ogarnąć. Co do instalacji, aby gość miał komfort to proponuję coś na 48 V 30 A i silnik 1500 W 90 Nm najlepiej w wersji kaseta 7 x 9 30H.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

No to koło 26 z 9c 7x9. Jednak narazie Zeltom oceni czy silnik jest sprawny (jak pisałem mam nadzieje ze to kwestia kabli/czujników.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

ok, Zeltom daj znać jak je ogarniesz to doślę sterownik chyba że już przesłać
np
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html
lub
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
ten 1500 może być za mocny pod 7x9
ale może sie mylę bo niekokswalem nigdy 9c 7x9 45A
no chyba że ten
http://nexun.pl/sklep/ste...36-48v-31a.html
Ostatnio zmieniony przez Przemek Pon 12 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h. Zawsze to można przyciąć napięciem manetki, jak będzie za szybko. Nie ma co męczyć silnika i akumulatorów. Sterownik najlepiej 36V tak z 800W. To powinno wystarczyć.
Mamy na forum kogoś z okolic Legionowa, kto mógłby na miejscu pomóc w sprawie?
Jeśli nie, to muszę załatwić transport i przytargać tę rikszę do siebie na warsztat po skompletowaniu części i potem po przeróbce i sprawdzeniu wszystkiego odwieźć z powrotem do Legionowa.
Hamulce trzeba koniecznie porobić, bo po założeniu silnika w tylne koło nie będzie już hamowania torpedo.
Mamy kogoś, kto ewentualnie dysponuje przyczepką, lub innym większym pojazdem, żeby taki transport załatwić? Trasa Legionowo - Żyrardów. Chyba, że ktoś ma bliżej i zechce się pobawić w przeróbkę.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

no to ten trzeci by się nadawał tylko musiał by sie ktoś wypowiedzieć czy będzie ruszał od 10s czyli minimalnie 30V przy padniętym aku
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

zeeltom napisał/a:
Obręcz, dętkę, szprychy i oponę jakoś załatwię.

oponę też mam / podeślę niejakiego worma prawie nówka ale dla mnie sie nie nadaje bo to łysy laczek na asfalt a jak tam mało bywam
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 804
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

zeeltom napisał/a:
To musi być silnik wolny, o dużym momencie, nie z tych szybkich, bo gość jeździ bardzo wolno, w granicach 10 km/h.


To trzeba wpakować tego 9c 7x9 w obręcz 20" lub 24" - moment wzrośnie, prędkość spadnie i z racji mniejszej dźwigni będzie się mniej grzał. Boję się tylko że rurki tego tyłu z wiry zachowają się jak gałązki wierzby i zrobi się riksza low rider :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Czekam na silnik, jeden z forumowiczów ma mi podesłać blokady osi. Po dokładnych oględzinach podam listę potrzebnych materiałów.
Na pewno będą potrzebne hamulce typu V, nie wiem jeszcze czy na dwa piwoty, czy na jeden.
 
 
bartoslaw 
początkujący


Dołączył: 18 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Chętnie przyłączę się do akcji.

Mogę zaoferować ogniwa NCR 18650 BL w ilości 120 szt. Na 13s9p akurat podejdzie. Ogniwa nowe
z rozpakietowania, kupione od forumowicza. Przetestowane przeze mnie więc ręczę, że są ok. Dorzucę do nich koszyki w kwadrat. Mam też sporo taśmy niklowanej i kawałek rękawa term. żeby to jakoś wyglądało. Jak ktoś dorzuci BMSa to bateryjka powinna wyjść całkiem porządna.

Jeśli chodzi o montaż na miejscu to mogę pomóc przy spawaniu. Mam mobilny migomat i piłę taśmową żeby uciąć ramę.
Problem u mnie tylko z czasem. Mogę się umówić tylko w konkretne dni.

Jestem z Warszawy i nie ma problemu żeby dojechać do Legionowa.
 
 
niegodny 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 166
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Jeżeli nie będzie nikogo bliżej, mogę je zgrzać w pakiet i dorzucić BMS ( Bielsko-Biała )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group