ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
iBMS - Battery Monitor System
Autor Wiadomość
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 15 Lis, 2010   

Zapoznalem sie znota katalogowa ukladu i z tym co jest na stronie, z tego co moge stwierdzic to typowe zastosowanei tego ukladu LTxxx zgodnie z przykladem z jego noty aplikacyjnej, jak bede mial chwile to zobacze ile mi zajmie budowa analoginego ballansera bazujac wlasnie na tym ukladzie. Byc moze przed swietami bede mial juz gotowy prototyp.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   

Witam!

Z ogniw laptopowych Li-Ion zmontowałem baterię do mojego REXa (10 kpl. po 4 pary). Odbiór mocy przez 2-stykowe złącza konektorowe. Na złącze na obudowie (25-stykowe szufladowe) wyprowadziłem po 2 przewody z każdego punktu w szeregu, łącznie 2x11 styków (jeden do ładowania/balansowania, drugi do pomiaru napięcia).
Pierwotnie miałem zamiar przez te styki łączyć 10 zasilaczy 4,2v. Ale teraz raczej skłaniam się do ładowarki "całościowej".

I tu mam pytanie związane i z ładowaniem, i z użytkowaniem baterii:
Jak prosto zrobić AUTOMATYCZNY przełącznik podający napięcie kolejno z 10 ogniw szeregu na woltomierz, np. co sekundę?

Pozdrawiam - Jerzy
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   

Najlepsza opcja, to wyswietlanie ogniwa największego napięcia i ogniwa najmniejszego napiecia. Też przydałby się dodatkowo przełącznik do obejrzebia wszystkich ogniw pokolei, ale to juz ma mniejsze znaczenie, bo w przypadku jakiegoś przeglądu całości można sobie pokolei pomierzyć ręcznie i obejrzeć je wzrokowo oraz sprawdzić połączenia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   

jerzyz do przeleczani co 1 skunde polecam niesmiertelny timer NE555, do przeleczania napiec polecam CD4066 + CD4052, lub pomiar wszytkich w jednym czasie bez przelaczania.

Na iBMS moge zmienic sposob pomiaru kosztem innych funkcji co umozliwi pelna diagnostyke twojej baterii - jezeli jestes zainteresowany piasz na priv.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 22 Lis, 2010   

rs232 napisał/a:
jerzyz ... NE555, ... CD4066 + CD4052, lub pomiar wszytkich w jednym czasie bez przelaczania.

Bardzo dziękuję za pomoc, a szczególnie za ukierunkowanie na multipleksery analogowe (wracam do elektroniki po wielu latach - kiedyś takich nie było!!!).
Przyznam się, że nie bardzo rozumiem pomiaru bez przełączania. Czy wszystkie wartości na displayu? 10 woltomierzy? No bo przecież przełączanie chyba nie - o tym było w pierwszej części zdania.
Co do zamówienia iBMS - nie wykluczam, że kiedyś dojrzeję do decyzji. Na razie chcę popróbować "siam". Nie wykluczam, że w I fazie obniżę loty do kontaktronów, których trochę zebrałem w przeszłości.
Pozdrawiam - Jerzy
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010   

Po prostu procek ma 10 przetwornikow A/C wiec 10 kanałów teoretycznie mierze w jednym czasie (pomijajac czas potrzebny na wykonanie rozkazu przez uCpu). Zatem nie mam potrzeby przelaczania - chyba ze chce zwiekszyc liczbe kanałów kosztem skoku czasowego w celu realizacji pomiaru, jednak realizuje to inaczej gdyż multipleksery analogowe które przełączaja wysokie napięcia są naprawde kosztowne. Z tego wzgledu w modułach serii iBMS zostala zaimplementowana komunikacja po magistrali RS485, kazdy moduł jest fizycznie taki sam co umozliwia ich wzjamne łączenie w sieć w celu pomiaru wiekszej ilości cell lub baterii. Każdy dodatkowy moduł iBMS podłączony do sieci powoduje zwiększenie ilość kanałów które możemy wykorzystać (pomiar napiecia, temperatór, pradów, obrotów).
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Lis, 2010   

rs232 napisał/a:
Po prostu procek ma 10 przetwornikow A/C

Konkretniej to ma jeden i multiplesker 10ciokanałowy. Może niektóre DSP mają wiele ADC ze względu na wymaganą prędkość.
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010   

Az sprawdzilem, na bank 10 oddzielnych torów dla każdego przetwotnika osobny :) moze kiedys tak bylo w 8bit prockach, to cudenko 32bit to inna kategoria sprzetu.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011   

Jak rozumiem urządzonko może pracować jako analizator napięcia (osobno dla każdej celi i pewnie podłaczanie przez złacze balansera?) pokazywać sume napięcia, pobierany prąd chwilowy i pobrane ah? Czy da się zrobić funkcję licznika prędkości do tego? (np obroty liczone z czujników hala razy wzór naobwód koła) Da sie to podłaczyć do sterownika? Sory za laickość w temacie. Nie znam się. Chciałbym coś ala wattmeter albo lepiej cycleanalist. Wattmeter ma te wade ze pracuje do 60V okolo. no a cycle analist kosztuje prawie pol mojego zestawu elektrycznego do rowera (liczac z batka:))...
Pozdrawiam:)
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

Tak moze pracowac jako analizator napiecia.
Pokazuje napiecie prad i Ah.
Ma licznik obrotów kwestia konfiguracji aby byla wyswietlana predkosc.
Modul ma wyprowadzona magistrale RS485 jezeli twoj sterownik dysponuje taka magistrala nie ma przeszkod aby bylo mozna go podlaczyc, kolejna kwestia to dogadanie protokolu komunikacji.

Odpowiedzi na wszystkie pytania ktore zadales sa na pierwszej stronie tego watku.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011   

Witam Kolegę
Jak wygląda realizacja mojego zamówienia?
bo już, delikatnie mówiąc parę miesięcy upłynęło a Kolega na maile nie odpowiada.
Pozdrawiam
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011   

Proszę dzwonić, zawsze kontakt telefoniczny w kwestii zamówień mile widziany mam wiele tematów na głowie i nieraz priorytet się zmienia kilka razy na dzień. Natomiast pocztę sprawdzam wyrywkowo wiec mogłem przeoczyć.

Pozdrawiam
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011   

Na Twojej stronie:
http://rs232.elektroda.eu/?page_id=15
Pisze, że macie wielu pracowników, a nie ma adresu firmy ?
Też tam jest, że rezygnuje się z pomiaru prądu silnika DC w EV; a przecież najważniejszy jest pomiar prądu silnika - nie wolno ludzi wprowadzać w błąd.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011   

rs232 napisał/a:
Proszę dzwonić,
A gdzie można znaleźć numer ?
rs232 napisał/a:
Natomiast pocztę sprawdzam wyrywkowo wiec mogłem przeoczyć.
... hmm... moją też ;)
Ale temat chwilowo nieaktualny.
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011   

telefon na priv podaje - kombi wyslalem.

Panie Zbyszku gdzie Pan wyczytał na stronie że rezygnuje sie z pomiary pradu w EV ?? Prosze przeczytać ze dwa razy tekst i sie zastanowic logicznie bo teraz to Pan wprowadza w blad innych uzytkowników. Wyrwane sfromulowanie z kontekstu jest wieloznaczne i prowadzi to zbednej retoryki na temat nie zwiazany z watkiem.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group