|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
kilka pytan o zasilanie hulajnogi elektrycznej razor e300 |
Autor |
Wiadomość |
deltan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011 kilka pytan o zasilanie hulajnogi elektrycznej razor e300
|
|
|
witam
niedawno zakupilem na ebay hulajnoge elektryczna razor e300 - wybralem ja w zasadzie jedynie ze wzgledu na wytrzymala rame (pisza ze do 110kg, ale moj szwagier wazac ok 125 tez daje rade :PPP) - ale wytrzymalosc konstrukcji to jedno - a "jakosc" jazdy drugie...
hulajnoga ma silnik 250W (wbrew nazwie 300 :[) 24V i 2 aku. zelowe 12V 7ah
niestety zasieg hulajnogi jest ponizej krytyki.... przy mojej wadze (95kg) jest to ok 4km....
Teraz pytania:
- podlaczajac ten silnik na stale do aku. 29V nie naraze go na zniszczenie? a podlaczajac po 22,2V strace te 5% mocy, czy cos wiecej?
- jaki jest prad pobierany przez ten silnik - jak mnie uczyli na fizyce to z tych parametrow wychodzi mi 10,5a czyli przy aku 7ah to prad rozladowanie jest 1,5C?... dobrze mowie?
- jesli nie myle sie co do punktu powyzej to kupowanie pakietow o pradach rozladowania 20C nie ma zadnego sensu?
- i w kocnu - jakie pakiety i gdzie powinienem zakupic? myslalem o 2x22V5ah lub 2x29V4ah, przestrzen podkladowa jaka dysponuje bez wspomagania sie brzeszczotem i spawarka to 295x105x68[DxSZXW] (szerokosc w najwezszym punkcie; przez 2/3 dlugosci wynosie ona 160) - obecnie w tym miejscu znajduja sie owe 2xzelki 12v7ah i sterownik. Gdzie kupic pakiety? hobbyking ma duzy wybor i chyba dobre ceny, ale koszt przesylki sa zabojcze (z magazynu z niemiec do polski za 2 pakiety za 50 dolarow!), na allegro nie ma nic co by spelnialo moje wymagnia, na ebayu wszystko z chin lub honkongu co pewnei grozi clem.... czy naprawde nie ma w polsce sklpeu z tanimi pakietami? na bateryjki planuje wydac max 200 $ z przesylka i ewentulanym clem....
wiem ze toczyla sie podobna rozmowa niedawno, ale jakoze jestem zielony to chcialbym uzyskac jeszcze odpowiedzi nt parametrow silniczka i jego pradow
z gory dziekuje za wyrozumialosc i pozdrawiam |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
Witaj na Forum!
Z tym prądem to dobrze liczysz ale jedna uwaga. To są parametry nominalne i w rzeczywistości jest trochę inaczej. Np. przy ruszaniu i podjeździe pod górkę cały układ może brać więcej prądu (o ile wytrzyma bateria).
Sam silnik zapewne zniesie przewoltowanie powyżej nominału (było na ten temat trochę na forum) lecz pozostaje pytanie jak zachowa się sterownik ?? Nic o nim nie wiemy.
Zasięg faktycznie masz nieciekawy
Może kolega zeeltom (specjalista od dalekich zasięgów na małych kółkach ) coś poradzi ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
Zasięg dla podanych parametrów jest prawidłowy Akumulatory na bank nie mają już pojemności 7Ah. Ja na zużytych 12 Ah na podobnej hulajnodze mam teraz zasięg rzędu 8 km. Wiec wszystko się zgadza, nawet waga kierowcy . (no... trochę więcej ważę 115 )
Na akumulatorach nowych było rzędu 12 km. |
|
|
|
|
deltan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
@tomasz_kombi
nominalny prad mowisz... no to w "stresie" pod gorke itd o ile moze wzrosnac? mowimy o jakich rzedach? 10% 30%? a moze 100%?
sterownik pewnie jakis standardowy... podobny wizualnie do tych z allegro
@zeeltom
aha.... czyli w niedlugim czasie czeka mnie wymiana aku....
no dobrze, ale nie padly odpowiedzi co do pakietow z hobbyking... gdzie je kupic, najlepiej w polsce cos podobnego.... woalbym sie nie bawic w laczenie pojedynczych ogniw gdyz jak czytalem nielatwe jest ich profesjonalne polaczenie.uwagi
zamontowanie wiekszych zelkow raczej nie wchodzi w gre z uwagi na ograniczona przestrzen wyznaczona przez metalowe wzmocnienia... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
Tnij, spawaj i poszerzaj Ja u siebie też miałem 2x7AH i szlag mnie trafiał. Dociąłem, dospawałem i włażą dwie 12-ki
O litowych na razie nie myślę, bo kasy brakuje nawet na dętki Kryzys, brat Ramzesa, dopada powoli wszystkich |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
@ deltan
Myślę, że spokojnie +50% pod warunkiem, że sterownik tyle da radę "wycisnąć" z siebie i się nie zagotuje
Jednak najbardziej miarodajny byłby pomiar "z natury". |
|
|
|
|
deltan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
@zeeltom
no wlasnie z tymi przerobkami konstrukcyjnymi to slabo.... synem kowala nie jestem ;P nawet dostepu do zadnego warsztatu nie mam :/....
@tomasz_kombi
czyli powienem liczyc prad szczytowy na ok 15a... czyli dla mojego aku. 7ah wyjdzie ponad 2c... to chyba nie jest przyjazny prad dla aku. zelowego?
aaaa... i jeszcze jedno... na mojej orginalnej ladowarce mam tylko 24V i 1,5A.... prad moze byc, ale czy to napiecie nie jest za niskie? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|