|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Co zrobiłem źle 16s10p VTC5 przetwornica step up |
Autor |
Wiadomość |
Danteo86
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018 Co zrobiłem źle 16s10p VTC5 przetwornica step up
|
|
|
Witam,
Mam pakiet, 16s10p na VTC5. Do tego BMS 16s 60a NOWY.
Wszystko podłączone według instrukcji z blog nexun.
Zrobiłem ładowarkę. Mam ładowarkę do lifepo4 na 16s czyli bez obciążenia ma 62v 4A. Czyli za mało.
Kupiłem przetwornicę step up regulowaną od 0-80v i regulowany prąd ładowania.
Dziś kontrolując proces pierwszego ładowania podłączyłem miernik na wyjściu zasilania do kontrolera i ładowanie ruszyło. Napięcie na przetwornicy ustawione na 67,5 bez obciążenia.
Proces ładowania przebiegał dobrze do końcówki... bms nie odciął ładowania, przerwałem ładowanie przy 69.00V. Jak odpinam minus od gniazda ładowania pakietu to ładowarka przestaje ładować, czyli gdyby bms odciął, to ładowanie dobiegłoby końca.
Mało tego, moje źródło zasilania czyli ładowarka LiFePO4 teraz zamiast 62V bez obciążenia ma 68,4V bez obciążenia WTF?.
Po odłączeniu od ładowania napięcie pakietu z 69.00V wzrosło samoczynie do 69.40V... ?????
Nie mam pewności czy odetnie zasilanie przy zbyt małym napięciu celi
O co chodzi? w czym szukać przyczyny. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018
|
|
|
Nie wiem w 100% co się dzieje ale nie podobają mi się dwa elementy tej układanki.
1. Ładowarka lifepo4 SŁUŻY do tego by jako obciążenie były ogniwa czyli B.duza pojemność, małe RW oraz reakcja zwrotna, badająca stan ogniwa. To nie jest zasilacz laboratoryjny.
2. Przetwornice różnie działają gdy nie ma kondensatorów a jednoczesne wejście idzie z ładowarki lipofe4, która nie jest zasilaczem laboratoryjnym. Te przetwornice są niestabilna temperaturowo i różnie się zachowują na początku pracy i później po podgrzaniu .
Napięcie mierzone woltomierzem może być inne niż oscyloskopem..Czyli nie wiemy jak zareaguje BMS gdy dostanie napięcie impulsowe. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Danteo86
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018
|
|
|
Tak, jest to pomysł który teoretycznie powinien działać. Ponieważ wiele osób stosuje takie przetwornice jako ładowarki do li ion. Oczywiście powinno się kupić ładowarkę 16a ale sprawdzenie korci.
Pomijając jednak kwestie zasilania i ladowania. Bms powinien odciąć lądowanie. Powinien też balansowac ogniwa, a napięcie zacZęło jeszcze rosnąć po odłączeniu ładowarki.
Czy bms powinien być ciepły? Czy jak odepne jedna sekcje balansujaca (mam dwie wtycZki jedna 11 kanałów druga 6 kanalow) od bms to powinno całkowicie zniknąć zasilanie na złączy zasilający do kontrolera? |
|
|
|
|
Danteo86
początkujący
Dołączył: 01 Cze 2018 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018
|
|
|
Jeśli odlłączę mniejsza wtyczkę bms powinien odłączyć zasilanie sterownika?
Ladowarka od lifepo4 znowu wróciła do napięcia 62v
20180708_191344.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 270 raz(y) 1,46 MB |
|
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018
|
|
|
Ja bym sprawdził baterię w woltomierzu..... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|