ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc przy poskładaniu pakietu
Autor Wiadomość
r101 
początkujący


Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: PL
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   Pomoc przy poskładaniu pakietu

Witam, poszukuję osoby która jest mi w stanie pomóc przy poskładaniu pakietu w obudowie typu "bidon" 65 ogniw.
Okolice Katowic

Pozdrawiam,
Krzysztof

Link do fotografii bidonu.
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018   

65 /5 czyli ma być pewnie zgaduje 13s5p ? na około 55 V ? mozesz lutować nie musisz zgrzewać jak nie masz zgrzewarki 2 posty wczesniej była mowa
 
 
Miłosz001 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Z lutowaniem bym uważał. Jeśli nie masz mocnej lutownicy, to przegrzejesz ogniwa, stracą część pojemności. W ekstremalnej sytuacji mogą nawet ulec uszkodzeniu - elektrolit się zagotuje, puści membrana ciśnieniowa.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.

Mogę pomóc, ale jestem z Kielc, czyli ewentualnie wykonam Ci baterię za odpłatnością.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3241
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Miłosz001 napisał/a:
Z lutowaniem bym uważał.
Z kolei nie dogrzany lut to zimny lut. Lutować trzeba umieć.

Jesli się lutuje osobno szynę prądową i osobno cienkie styki, to ogniwa nie powinny ucierpieć. Duże pakiety tak się robi ..

power_wall-4.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 163 raz(y) 340,33 KB

Aku-szyna18650-lutowanie_0.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 155 raz(y) 76,3 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 935
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

Nieco rozszerzę odpowiedź powyżej.Tak robi się takie baterie również do rowerów i sam jakieś trzy lata temu taką baterię od mida KTM odblokowywałem komuś z forum. Bateria trafiła do mnie kompletnie zablokowana BMSem z powodu zwarcia zewnętrznego.Po rozbiórce baterii okazało się, że jeden z drucików uległ przepaleniu a ponowna jego "naprawa" nie dała pożądanych skutków,nie odblokowała baterii. Jak ją odblokowałem już nie pamiętam ale poznałem zasadę działania tych "drucików". Otóż to nie są zwyczajne druciki a druciki mające określoną oporność i sprężystość przez co gdy pobór prądu jest większy od zadanego, drucik się nagrzewa na tyle, że nie traci sprężystości natomiast roztapia lutowanie a sprężystość rozłącza ogniwo-celę.Bateria nie ulega uszkodzeniu a jest tylko zablokowana i konieczna wizyta w serwisie. W przypadku jakiegoś zwarcia drucik nie zdąży się "uwolnić" z lutowia, tylko się przepala co również nie uszkadza elementów baterii a jedynie wzywa do serwisu. W sumie dość ciekawe i skuteczne zabezpieczenie baterii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group