|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak przerobić na większą prędkość? |
Autor |
Wiadomość |
BatoryJan
początkujący Początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 05 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018 Jak przerobić na większą prędkość?
|
|
|
Witam,
Mam fabryczny rower MIFA 28'' 250W 36V silnik przekładniowy z przodu.
Czy jeśli wymienię sam sterownik i dokupię nowy wyświetlacz, np KT LCD 3, to czy wtedy będzie można odblokować ograniczenie do 25 km/h? |
_________________ Zestaw S1000 48V |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018
|
|
|
Witam,
Prędkość w silnikach wynika z napięcia oraz ewentalnego ograniczenia w sterowniku. Jeżeli rower jest fabrycznie zblokowany przekładnia na ty samym napięciu i mocy zasilana ze sterownika bez blokady pojedzie szybciej. Poszukaj informacji o samym silniku jakie ma przełożenie V/km (volt na kilometr). Wtedy będzie jasne co Ci potrzeba.
Syn jeździ na przekładniówce 36V 250W i z nim rower leci około 35km/h na pełnej baterii. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018
|
|
|
Ja uważam,że wystarczy jedynie zwiększyć napięcie baterii na "następny poziom" czyli założyć baterię 48V (13sXp) zamiast obecnej 36V (10sXp) i pojedzie ok.35 km/godz. Sterownik powinien wytrzymać, ale warto sprawdzić na jakie napięcie są elektrolity (kondensatory) w sterowniku,jeśli na 63V to i mosfety powinny być na 55V a to już niczym nie grozi.Może jedynie "fałszować" wskazanie poziomu naładowania baterii ale i z tym można dać sobie radę w prosty sposób.Gdyby było trochę więcej informacji o silniku,sterowniku i ew.baterii (zdjęcia) to i porady były by pełniejsze. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
Czym innym jest ograniczenie wspomagania do 25 km/godz a czy innym max napiecie aku.
Przy odblokowaniu wspomagania, dla 36V czyli de facto 42 V i 15A da się pojechac 33-35 km /godz a dla 48V czyli de facto 54V, predkosc max przekroczy 40 km/godz.
Oczywiscie w obu przypadkach gdy aku ma odpowiednią pojemność a konstrujcja/ogniww nie przysiadaja pod obciazeniem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
Reasumując - potrzeba więcej informacji o silniku. A samo odbokowanie sterownika / montaż odblokowanego dla 36V powinien przyspieszyć maszynę |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
Odblokowanie sterownika to nie zawsze jest taka prosta sprawa, gdyż typów i rodzai sterowników jest "pierdylion". Jedne oparte na różnego rodzaju procesorach a inne,prostsze, na specjalizowanych driverach.Czasem wystarczy rozłączyć dwa kabelki a czasem zmienić oprogramowanie procesora. Ja podałem najprostszą,uniwersalną i skuteczną metodę a ty jak już poznasz swój rower na tyle, że będziesz wiedział co i jak odblokować to to zrobisz, być może skutecznie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|