ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opinia o rowerze
Autor Wiadomość
ebikeLPU 
początkujący


Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Puławy
  Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   Opinia o rowerze

Witam. Co sądzicie o takim rowerze aby przerobić go na elektryczny? Jakieś opinie o wytrzymałości ramy oraz jakości amortyzatora tylnego? Planowany zestaw do przerobienia to mxus v3 3k + KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A. Jazda w 95% asfalt bez wzniesień max 60km/h. Chciałbym rower dosyć tani ale z tylnym amortyzatorem. Cena 1500zł.



Specyfikacja roweru:

MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM
KOŁA 26" ALUMINIOWE: WEINMANN ZAC 19
PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO DEORE XT
PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO DEORE XT
KORBA: ALUMINIOWA SHIMANO DEORE XT
HAMULCE: HYDRAULICZNE TARCZOWE AVID ELIXIR R SL
MANETKI: SHIMANO DEORE XT 3x9 BIEGÓW
MOSTEK: ALUMINIOWY TITAN LITE
AMORTYZATOR PRZEDNI: MANITOU MAGNUM R
DAMPER TYŁ: SR SUNTOUR RAIDON LO

Screenshot_2018-08-27-12-59-06-500_pl.allegro.png
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 2,19 MB

 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

O 3K turbo zapomnij, idealna rama pod sinik przekładniowy (płytki chwyt osi).
Ostatecznie możesz wstawić 1000 watowy o ile dasz rade zaprojektować i wyciąć jakieś solidne torq army.
Ktoś w nową ramę wstawił styrany osprzęt, pewnie amorek do wymiany i nie wiadomo w jakim stanie napęd.
 
 
ebikeLPU 
początkujący


Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Ze względu na to że jestem laikiem chciałbym dowiedzieć się co oznacza "płytki chwyt osi"? Chodzi o płytkie mocowanie silnika w haki tylnego widelca? :?:
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Dokładnie.
 
 
ebikeLPU 
początkujący


Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Więc zastosuje bardzo mocna blokadę obrotu osi i zmienię silnik na 12x5 który prędkość da mi wystarczającą :-) ciekawi mnie tylko czy ktoś już przerabiał tego typu rower i jak jest w wytrzymałością ramy i sterów...
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Z tymi silnikami to bym aż tak nie przesadzał. 3K za mocny do takiej konstrukcji.

Przekładnia ok, ale zależy jaka - przekładniówki generuję generalnie większe momenty szczególnie na starcie.

Przekladniówkia, która ma 1000W znamionowego (22 lub 25A) w porównaniu z silnikiem bez przekładniowym idzie mniej więcej jak 35A w tym drugim - a to nie jest 1000W. Tylko już po ruszeniu bezprzekładniowy ciągnie równiutko, a przekładnia słabnie przy wyższych szybkościach.

Torq arm się przyda (blokada osi obrotu) - w szczególności jak masz zamiar odpalić regena. Wtedy przeważnie zaczynają się cyrki nawet w słabszych konstrukcjach. Siła na ośkę zaczyna działać w dwie strony.

Podsumowując jak chcesz 3K kup lepszą ramę, bo zgubisz koło. A do tej więcej niż 35-40A bym nie wkładał.
 
 
ebikeLPU 
początkujący


Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Mariusz_p napisał/a:
Z tymi silnikami to bym aż tak nie przesadzał. 3K za mocny do takiej konstrukcji.

Przekładnia ok, ale zależy jaka - przekładniówki generuję generalnie większe momenty szczególnie na starcie.

Przekladniówkia, która ma 1000W znamionowego (22 lub 25A) w porównaniu z silnikiem bez przekładniowym idzie mniej więcej jak 35A w tym drugim - a to nie jest 1000W. Tylko już po ruszeniu bezprzekładniowy ciągnie równiutko, a przekładnia słabnie przy wyższych szybkościach.

Torq arm się przyda (blokada osi obrotu) - w szczególności jak masz zamiar odpalić regena. Wtedy przeważnie zaczynają się cyrki nawet w słabszych konstrukcjach. Siła na ośkę zaczyna działać w dwie strony.

Podsumowując jak chcesz 3K kup lepszą ramę, bo zgubisz koło. A do tej więcej niż 35-40A bym nie wkładał.


Dlatego też planuje włożyć 12x5 jak pisałem w poście powyżej. Widziałem wcześniej w którymś poście że Glebor miał przerabiać dwa takie rowery ale niestety w maju post "zamarł" i nie wiadomo jak się to skończyło.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Lepiej daj 10x6. Będzie miał większy moment niż szybki nawój, a na 16S i tak Ci poleci około 60km/h
 
 
ebikeLPU 
początkujący


Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Mariusz_p napisał/a:
Lepiej daj 10x6. Będzie miał większy moment niż szybki nawój, a na 16S i tak Ci poleci około 60km/h


Zastanawiałem się nad tym także. Z drugiej strony 60 wystarczy a nawet 50 :-) a pewny jesteś ze na manetce uzyskam min 50km/h przy odpowiednim sterowniku?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

50km/h to on poleci na naładowanej baterii 48V.
50 to i tak bardzo szybko :)
 
 
Cruiser 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 277
Skąd: Lipsko
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

Jak chcesz jeździć praktycznie po asfalcie to z tylnego dampera bym zrezygnował i kupił coś z konkretnym przednim , jakaś rs reba dual air były ok , jak dasz mniejsze ciśnienie z tyłu to i tak jakaś szeroka , gładka opona będzie fajnie amortyzowała , ewentualnie sztyce kup amortyzowaną bo damper na asfalt będzie się tylko marnował i szkoda kasy , ja na hard tailu śmigam i jest spoko.Silnik 3 będzie za mocny , daj jak wyżej 10x6 i będzie idealnie na 16s będzie i moc i prędkość , tym bardziej na asfaltowym kapciu , ja na 13s , przerobionym bionxie , ze sterownikiem 38A i szerokim terenowym kapciu robię 40-45km/h także na zestawie powyżej będzie miał dobre osiągi.Także jak chcesz śmigać praktycznie tylko po asfalcie to kup coś z porządnym amorkiem z przodu i z resztą osprzętu , jakieś hamulce hydrauliczne żeby były , najlepiej jakieś stare magury na dota i reszcie konkretnej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group