ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Siła docisku rolki nepędowej
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

jerzyz napisał/a:
Dobre(?) pomysły lubią się powtarzać. Zobacz np. tutaj:
http://www.e-rower.kod.com.pl/bikit.htm

Dzięki za odpowiedź i linka, bo potwierdza teorię :) .

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

do robert.smu:

zmiesc jakies focie swojego rowera
 
 
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

Napęd rolkowy ma niewielką sprawność szybko zużywa oponę , przecież są dostępne zębatki które umożliwiają na pojedynczej przekładnik uzyskać przełożenie 1:8 czyli w przypadku silnika 2200 obrotów mamy na kole 275 obrotów co przy kole 26 cali da prędkość wynikową ok 32km/h w przypadku silnika o mocy 450W sprawdzone w praktyce.

Wolnobieg można zastosować i w przypadku napędu łańcuchem wtedy silnik też się nie będzie obracał podczas używania roweru w "klasyczny" sposób. Jest dostępna zębatka 80 zębowa a przy silniku jest 10 lub 11 zębowa .
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

Wszystko mozna, tylko trzeba umiec , miec pieniadze i czas.
Rolka ma tez swoje zalety. Nie trzbea montowac zebatek, nie trzeba stosowac kontrolera. Gumowe polaczenie koło - rolka stanowi tak naprawde klasyczne sprzegło pozlizgowe (bez regulowanej siły docisku). Poslizg zabiera nadmiar mocy przekazanej z silnika. Powoduje to scieranie gumy. Ale jak narazie po 400 km jest w porzadku.
Jesli nie jedzie sie w poslizgu i rolka nie jest zbyt mocno docisnieta to sprawnosc jest raczej wysoka.
Zaleta rolki jest cena. Udalo mi sie zlozyc zestaw z nowych komponentow za ok 400 zl (nie liczac roweru). Zasieg 20km, Vmax 25 km.
 
 
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

Zębatkę zamocujesz stosując pierścienie gumowo -stalowe takie jak w zestawach silników spalinowych do roweru , można to kupić osobno kosztuje ok 15zł.Wtedy zębatkę mocujesz wprost do szprych przez twardą gumę przy mocy silnika spalinowego ponad 2,5Km spokojnie zdaje to egzamin. Można w stosunkowo prosty sposób zamocować sprzęgło odśrodkowe z mini-bike-a kosztuje kilkanaście złotych dzwonek do niego ok 20-25zł .
Prosty ale wytrzymały kontroler do silnika szczotkowego DC o mocy do 500W i napięciu zasilania 24-36v zrobisz sam i wydasz na to max 20-25zł potrzeba dosłownie paru elementów nie trzeba jakiejś specjalistycznej wiedzy przy takich prądach jak będą tam płynęły szczególnie w przpadku zasilania z 36v.
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

Podeslij linki do rzeczy o ktorych piszesz.
 
 
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

http://allegro.pl/silnik-...1619822468.html

mocowanie zębatki, na aukcjach bywa za ok 17-19zł tu jest drogo

http://allegro.pl/silnik-...1619822468.html

zębatka 80 zębów trzeba nawiercić otwory i można przykręcić przez te gumy z pierwszego linku do koła.

http://allegro.pl/przekla...1626873984.html

przekładnia z dzwonkiem sprzęgła

http://allegro.pl/utwardz...1609508251.html

sprzęgło odśrodkowe można zmieniać spręzynki są za grosze dostępne różnej twardości czym miększe tym mniejsze obroty są potrzebne do zadziałania sprzęgła.

Zębatki w pocket-bike mają ten sam moduł co zębatki w skuterach elektrycznych więc łańcuch jest taki sam. Wystarczy poszukać mnogość rozwiązań jest ogromna. Trezba tylko mieć zacięcie majsterkowicza i jakieś elektronarzędzia typu wiertarka szlifierka kątowa
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

2 pierwsze linki sa takie same
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

Z przekładni można coś zrobić ale po co sprzęgło odśrodkowe w elektryku?
 
 
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

mmoto napisał/a:
Z przekładni można coś zrobić ale po co sprzęgło odśrodkowe w elektryku?


To dla tych co chcą jeździć bez regulatora - przecież kolega o tym pisał że poślizg rolki mu to umożliwia. Dobrze wyregulowane sprzęgło odśrodkowe nie wprowadza żadnych znaczących strat a pomaga w ruszaniu z miejsca nie obciążając przy tym całej instalacji , sprzęgło takie było stosowane powszechnie w pojazdach elektrycznych w czasach gdy nie było takich możliwości w tworzeniu złożonych kontrolerów z zabezpieczeniami i dobrym soft-startem .Jako nastolatek miałem skuterek elektryczny produkcji byłego NRD o mocy ok 1KW w którym było sprzęgło odśrodkowe a przyspieszało się spustem pod prawym chwytem kierownicy.Moim zdaniem bdb rozwiązanie.
 
 
robert.smu
[Usunięty]

Wysłany: Śro 01 Cze, 2011   

Według mnie napęd rolkowy jest fajny, ale musi umożliwiać podniesienie rolki. Ja przejechałem na sowim napędzie 260 km, i brakuje mi tej funkcji. W napędzie gdzie 2 rolki przylegają do 2 ścianek koła z boku problemem może być dopasowanie od szerokości koła dla różnych opon i ewentualne podnoszenie mechanizmu.

Pozdrawiam, Robert
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Cze, 2011   

Dużo tych sów potrzeba? :D
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011   

robert.smu napisał/a:
Według mnie napęd rolkowy jest fajny, ale musi umożliwiać podniesienie rolki. Ja przejechałem na sowim napędzie 260 km, i brakuje mi tej funkcji. W napędzie gdzie 2 rolki przylegają do 2 ścianek koła z boku problemem może być dopasowanie od szerokości koła dla różnych opon i ewentualne podnoszenie mechanizmu.

Pozdrawiam, Robert

Chodzi ci o podnoszenie i opuszczanie podczas jazdy czy po zatrzymaniu roweru? To drugie jest jak najbardziej mozliwe i latwe do zrealizowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group