ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC
Autor Wiadomość
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011   Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC

Witam

Zakupiłem ostatnio silnik bezszczotkowy do rowery. Jest to silnik o mocy 500W zasilany 36V. Prędkość jaką uzyskuje prz zasilaniu z 3 aku żelowych po 12V to około 30Km/h na prostej. Jest to troszke mało i chce jakoś zwiększyć tą prędkość. Koła w rowerze to 26".
Ostatno dodałem w szereg jeszcze jeden aku 6V 12ah podnosząc napięcie do 42V. Zwiększając napięcie wzrosła również prędkość do około 33-34km/h na prostej.
Czy ktoś wie czy taki silnik wytrzyma jeszcze większe napięcie??? Chciałbym zapodać mu 48V czyli 4 aku po 12v. Myślę że wtedy uzyskam prędkość około 38-40km/h co było by dla mnie wystarczające.
Poniżej zdjęcie silnika:
Obrazek
zdjęcie zapożyczone z innego tematu ale mój jest identyczny.

Czy do zwiekszenia napięcia muszę wymienić sterownik na 48V czy ten który mam obecnie też powinien wytrzymać takie napięcie??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011   

Kontroler należy wymienić. Ma inne napięcia odcięcia. Silnik powinien wytrzymać, ale na początku eksploatacji sprawdzaj, czy się nadmiernie nie grzeje.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011   

Dokładnie tak jak napisał wyżej szanowny Kolega:
Silnik powinien wytrzymać ale kontroler już nie koniecznie.
Wszystko zależy od modelu. Np. kontrolery z Goldenmotor są na tyle uniwersalne, że można je zasilać 24, 36 lub 48V (chociaż wytrzymują nawet około 60V ale to już na odpowiedzialność użytkownika :) ).
Jak jest zbudowany Twój kontroler i ile wytrzyma? Tego nie wiemy.
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011   

Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć??
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011   

Jarol napisał/a:
Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć??
A będziesz na Zlocie ??? ;)
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Jarol napisał/a:
Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć??
A będziesz na Zlocie ??? ;)


Raczej nie
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

Cytat:
Raczej nie
To nie będę Ci mógł pokazać "mojego" kontrolera bo może byś się skusił :)
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Cytat:
Raczej nie
To nie będę Ci mógł pokazać "mojego" kontrolera bo może byś się skusił :)


A jaki koszt takiego kontrolera i jakie mniej więcej ma parametry??
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

Napięcie zasilania 24, 36 lub 48V.
Moc do 1000W dla 48V (chociaż z doświadczeń kol. tofta wynika, że potrafi więcej chociaż raczej dopiero po "podrasowaniu").
Cena zbliżona do sterownika z Ekonapędów (trochę droższy).
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011   

Dzisiaj wpadł mi w ręce sterownik 500W i 48V więc postanowiłem go podłączyć i przetestować. Ale niestety silnik w ogóle nie rusza na tym sterowniku. Jest on całkowicie nowy więc powinien być też sprawny.
Czy jest jakaś możliwoś puszczenia silnika bez manatki przyśpieszenia??
W jaki sposób moge sprawdzić czy ten sterownik jest dobry??
Czy jest to w ogóle odpowiedni sterownik do mojego silnika??

Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego silnik nie działa na tym sterowniku?

Poniże przedstawiam zdjęcie mojego orginalnego sterownika na 36V:




A tu sterownik na 48V ma praktcznie takie same wyprowadzenia przewodów:






Na koniec zamieszczam opis wyprowadzonych złączek z tego sterownika.


oraz schemat połączenia mojego orginalnego sterownika:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

Jarol napisał/a:
Czy jest jakaś możliwoś puszczenia silnika bez manatki przyśpieszenia??
Poprzez czujnik PAS
Jarol napisał/a:
Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego silnik nie działa na tym sterowniku?
Mogą być inaczej "ponumerowane" fazy (spróbuj zamienić dwa kabelki do silnika; np. podłącz zółty z niebieskim lub tp.) lub inny kąt fazowy (60st zamiast 120st lub odwrotnie).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

Nie ma tam stacyjki? Zamiast manetki możesz podłączyć tam zwykły potencjometr 5 - 10 kOhm. Jeśli nie chcesz sprawdzać regulacji obrotów, to na niebieski od manetki (lub zielony) podaj 5V z czerwonego przewodu od manetki. Wtedy będą maksymalne obroty silnika.
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

zeeltom napisał/a:
Nie ma tam stacyjki?


A na których przewodach??

Ja zaznaczyłem poniżej na czerwono wtyczki ktróe nie zabardzo wiem do czego są, co do nich można podłączyć:


W hamulcach mam przełącznik które wyłączają silnik po naciśnieciu hamulca, do którego wyjeścia w tym sterowniku podłączyć te hamulce?? Mi się wydaje że do czarny/szary, ale nie jestem tego na 100% pewien??
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

Udało mi się przed chwilą uruchomić sterownik ale silnik nadal nie kręci się tak jak powinien.

Pomierzyłem miernikiem wyjścia do manatki i czujników hala w silniku i nie było na nich naoięcie a powinno być 5V. Pooglądałem orginalny sterownik i widze że drut pomarańczowy jest zmostkowany z czerwonym zsilającym sterownik z baterii.

W nowym sterowniku też jest pomarańczowy przewód więc też go zmostkowałem z czerwonym zasilającym i napięcie sie pojawiło. Silnki rauszył ale dziwinie pracuje tzn. rusza na chwile i przestaje sie kręciś i ciągnie jakość dziwnie jak gdyby przeskakiwał. Ma ktoś pomysł co jeszcze może bvyć nie tak??? Próbowałem zamienić przewody zasilające silnik ale nic to nie zmienia.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011   

To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami :mrgreen: :mrgreen: aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group