Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC |
Autor |
Wiadomość |
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011 Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC
|
|
|
Witam
Zakupiłem ostatnio silnik bezszczotkowy do rowery. Jest to silnik o mocy 500W zasilany 36V. Prędkość jaką uzyskuje prz zasilaniu z 3 aku żelowych po 12V to około 30Km/h na prostej. Jest to troszke mało i chce jakoś zwiększyć tą prędkość. Koła w rowerze to 26".
Ostatno dodałem w szereg jeszcze jeden aku 6V 12ah podnosząc napięcie do 42V. Zwiększając napięcie wzrosła również prędkość do około 33-34km/h na prostej.
Czy ktoś wie czy taki silnik wytrzyma jeszcze większe napięcie??? Chciałbym zapodać mu 48V czyli 4 aku po 12v. Myślę że wtedy uzyskam prędkość około 38-40km/h co było by dla mnie wystarczające.
Poniżej zdjęcie silnika:
Obrazek
zdjęcie zapożyczone z innego tematu ale mój jest identyczny.
Czy do zwiekszenia napięcia muszę wymienić sterownik na 48V czy ten który mam obecnie też powinien wytrzymać takie napięcie?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Kontroler należy wymienić. Ma inne napięcia odcięcia. Silnik powinien wytrzymać, ale na początku eksploatacji sprawdzaj, czy się nadmiernie nie grzeje. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Dokładnie tak jak napisał wyżej szanowny Kolega:
Silnik powinien wytrzymać ale kontroler już nie koniecznie.
Wszystko zależy od modelu. Np. kontrolery z Goldenmotor są na tyle uniwersalne, że można je zasilać 24, 36 lub 48V (chociaż wytrzymują nawet około 60V ale to już na odpowiedzialność użytkownika ).
Jak jest zbudowany Twój kontroler i ile wytrzyma? Tego nie wiemy. |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć?? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 27 Kwi, 2011
|
|
|
Jarol napisał/a: | Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć?? | A będziesz na Zlocie ??? |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | Jarol napisał/a: | Zrobie dzisiaj kilka zdjęć tego kontrolera, może to coś wyjaśni.
Zastanawiam się też nad zakupem jakiegoś kontrolera na 48V i 500W tylko nie wiem co wybarć?? | A będziesz na Zlocie ??? |
Raczej nie |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
To nie będę Ci mógł pokazać "mojego" kontrolera bo może byś się skusił |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | To nie będę Ci mógł pokazać "mojego" kontrolera bo może byś się skusił |
A jaki koszt takiego kontrolera i jakie mniej więcej ma parametry?? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
Napięcie zasilania 24, 36 lub 48V.
Moc do 1000W dla 48V (chociaż z doświadczeń kol. tofta wynika, że potrafi więcej chociaż raczej dopiero po "podrasowaniu").
Cena zbliżona do sterownika z Ekonapędów (trochę droższy). |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2011
|
|
|
Dzisiaj wpadł mi w ręce sterownik 500W i 48V więc postanowiłem go podłączyć i przetestować. Ale niestety silnik w ogóle nie rusza na tym sterowniku. Jest on całkowicie nowy więc powinien być też sprawny.
Czy jest jakaś możliwoś puszczenia silnika bez manatki przyśpieszenia??
W jaki sposób moge sprawdzić czy ten sterownik jest dobry??
Czy jest to w ogóle odpowiedni sterownik do mojego silnika??
Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego silnik nie działa na tym sterowniku?
Poniże przedstawiam zdjęcie mojego orginalnego sterownika na 36V:
A tu sterownik na 48V ma praktcznie takie same wyprowadzenia przewodów:
Na koniec zamieszczam opis wyprowadzonych złączek z tego sterownika.
oraz schemat połączenia mojego orginalnego sterownika:
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011
|
|
|
Jarol napisał/a: | Czy jest jakaś możliwoś puszczenia silnika bez manatki przyśpieszenia?? | Poprzez czujnik PAS Jarol napisał/a: | Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego silnik nie działa na tym sterowniku? | Mogą być inaczej "ponumerowane" fazy (spróbuj zamienić dwa kabelki do silnika; np. podłącz zółty z niebieskim lub tp.) lub inny kąt fazowy (60st zamiast 120st lub odwrotnie). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011
|
|
|
Nie ma tam stacyjki? Zamiast manetki możesz podłączyć tam zwykły potencjometr 5 - 10 kOhm. Jeśli nie chcesz sprawdzać regulacji obrotów, to na niebieski od manetki (lub zielony) podaj 5V z czerwonego przewodu od manetki. Wtedy będą maksymalne obroty silnika. |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie ma tam stacyjki? |
A na których przewodach??
Ja zaznaczyłem poniżej na czerwono wtyczki ktróe nie zabardzo wiem do czego są, co do nich można podłączyć:
W hamulcach mam przełącznik które wyłączają silnik po naciśnieciu hamulca, do którego wyjeścia w tym sterowniku podłączyć te hamulce?? Mi się wydaje że do czarny/szary, ale nie jestem tego na 100% pewien?? |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011
|
|
|
Udało mi się przed chwilą uruchomić sterownik ale silnik nadal nie kręci się tak jak powinien.
Pomierzyłem miernikiem wyjścia do manatki i czujników hala w silniku i nie było na nich naoięcie a powinno być 5V. Pooglądałem orginalny sterownik i widze że drut pomarańczowy jest zmostkowany z czerwonym zsilającym sterownik z baterii.
W nowym sterowniku też jest pomarańczowy przewód więc też go zmostkowałem z czerwonym zasilającym i napięcie sie pojawiło. Silnki rauszył ale dziwinie pracuje tzn. rusza na chwile i przestaje sie kręciś i ciągnie jakość dziwnie jak gdyby przeskakiwał. Ma ktoś pomysł co jeszcze może bvyć nie tak??? Próbowałem zamienić przewody zasilające silnik ale nic to nie zmienia. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 29 Kwi, 2011
|
|
|
To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|