Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC |
Autor |
Wiadomość |
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu |
Czyli mam zamieniać zasilanie silnika ( trzy przewody) oraz czujniki hala ( też 3 przewody bo masa i zasilanie zostaje na swoim miejscu).
Z tego co zauważyłem jak na orginalnym sterowniku odepne jeden kabel zasilający to dzieje się dokładnie tak samo czyli silnik przeskakuje i się nie kręci. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011
|
|
|
Tu masz sekwencje połączeń najlepiej sobie wydrukować
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | Tu masz sekwencje połączeń najlepiej sobie wydrukować
|
Przeleciałem wszystkie kombinacje dwa razy i niestety silnik na rzadnej nie ruszył tak jak powinien.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można zmienić żeby to działało?? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011
|
|
|
To aż dziwne a zmieniałeś kolejność na czujnikach halla |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | To aż dziwne a zmieniałeś kolejność na czujnikach halla |
Tak, wszystkie 36 kombinacji sprawdziłem. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011
|
|
|
tomson napisał/a: | To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu |
dokładnie tak... chyba, że masz silnik 60stopni a kontroler obsługujący tylko 120 stopni... wtedy żadna z 36 kombinacji nie chwyci...
a kombinacje się funkcjonalnie powtarzają. są 3 poprawne do przodu i 3 poprawne do tyłu...
jednak zazwyczaj pomimo 3 poprawnych -subiektywnie na jednej z nich zazwyczaj silnik idzie lepiej i ma minimalnie niższy prąd jałowy. |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011
|
|
|
wit napisał/a: | tomson napisał/a: | To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu |
dokładnie tak... chyba, że masz silnik 60stopni a kontroler obsługujący tylko 120 stopni... wtedy żadna z 36 kombinacji nie chwyci...
a kombinacje się funkcjonalnie powtarzają. są 3 poprawne do przodu i 3 poprawne do tyłu...
jednak zazwyczaj pomimo 3 poprawnych -subiektywnie na jednej z nich zazwyczaj silnik idzie lepiej i ma minimalnie niższy prąd jałowy. |
To chyba cos jednak będzie nie tak z tym stopniami, bo silnik na rzadnej kombinacji nie ruszył normalnie.
W takim razie będe zmuszony poszukać innego sterownika a ten sprzedać. Może ktoś jest zainteresowany takim sterownikiem tanio sprzedam lub zamienie na inny. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011
|
|
|
daj jakieś zdjęcie sterownika... i tabliczki z danymi od niego. |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011
|
|
|
wit napisał/a: | daj jakieś zdjęcie sterownika... i tabliczki z danymi od niego. |
tu masz zdjęcia sterownika i ops połączeń:
|
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011
|
|
|
mam bardzo podobny sterownik -tylko ,że na 36V a nie 48 -reszta -włącznie z chińską karteczką i napisami prawie identyczne... -wiec pewnie tego samego producenta. i też nie chodzi z żadnym z silników z przekładnią i wolnobiegiem -ani z bafang -ani z podobnym do bafang jakiejś innej firmy.
za to śmiga prawidłowo z silnikiem typu direct -takim dużym płaskim dyskiem bez żadnych bajerów. Ten silnik direct (bezprzekładniowy) ma na pewno kąt hal 120 stopni.
bafang ma prawdopodobnie 60 stopni.
drugi z moich przekładniowych -nie wiem jaki ma kąt --prawdopodobnie ma 120 stopni -tyle, że inną ilość biegunów i zębów. |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011
|
|
|
Miałem podobny problem z kontrolerem YK87. Za nic silnik nie chciał ruszyć. Ale zaczynał się kręcić raz w prawo raz w lewo ale wolno jak zwarłem dwa białe kabelki. Po rozwarciu zaczął pracować normalnie. Zajęło mi to chyba ze 2 godziny za nim do tego doszedłem. Takie zwarcie tych cienkich przewodów działa tak jak by kontroler rozpoznawał rodzaj silnika i się uczył. Po tej nauce kontroler śmiga mi już pół roku bez problemu. Ostatnio zrobiłem pomiar prądu napięcia i mocy. Z kontrolera 350W przy starcie moc dochodzi do 750W przy jeździe do 30km/h moc jest około 250W. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|