ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zwiększenie napięcia dla silnika BLDC
Autor Wiadomość
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

tomson napisał/a:
To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami :mrgreen: :mrgreen: aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu


Czyli mam zamieniać zasilanie silnika ( trzy przewody) oraz czujniki hala ( też 3 przewody bo masa i zasilanie zostaje na swoim miejscu).
Z tego co zauważyłem jak na orginalnym sterowniku odepne jeden kabel zasilający to dzieje się dokładnie tak samo czyli silnik przeskakuje i się nie kręci.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

Tu masz sekwencje połączeń najlepiej sobie wydrukować

_________________
pozdr
Tomek
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

tomson napisał/a:
Tu masz sekwencje połączeń najlepiej sobie wydrukować


Przeleciałem wszystkie kombinacje dwa razy i niestety silnik na rzadnej nie ruszył tak jak powinien.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można zmienić żeby to działało??
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

To aż dziwne a zmieniałeś kolejność na czujnikach halla
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2011   

tomson napisał/a:
To aż dziwne a zmieniałeś kolejność na czujnikach halla


Tak, wszystkie 36 kombinacji sprawdziłem.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

tomson napisał/a:
To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami :mrgreen: :mrgreen: aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu


dokładnie tak... chyba, że masz silnik 60stopni a kontroler obsługujący tylko 120 stopni... wtedy żadna z 36 kombinacji nie chwyci...

a kombinacje się funkcjonalnie powtarzają. są 3 poprawne do przodu i 3 poprawne do tyłu...
jednak zazwyczaj pomimo 3 poprawnych -subiektywnie na jednej z nich zazwyczaj silnik idzie lepiej i ma minimalnie niższy prąd jałowy.
_________________
Witek.
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

wit napisał/a:
tomson napisał/a:
To masz do sprawdzenia 36 kombinacji podłączeń silnika z czujnikami :mrgreen: :mrgreen: aż znajdziesz właściwą do przodu i do tyłu


dokładnie tak... chyba, że masz silnik 60stopni a kontroler obsługujący tylko 120 stopni... wtedy żadna z 36 kombinacji nie chwyci...

a kombinacje się funkcjonalnie powtarzają. są 3 poprawne do przodu i 3 poprawne do tyłu...
jednak zazwyczaj pomimo 3 poprawnych -subiektywnie na jednej z nich zazwyczaj silnik idzie lepiej i ma minimalnie niższy prąd jałowy.


To chyba cos jednak będzie nie tak z tym stopniami, bo silnik na rzadnej kombinacji nie ruszył normalnie.

W takim razie będe zmuszony poszukać innego sterownika a ten sprzedać. Może ktoś jest zainteresowany takim sterownikiem tanio sprzedam lub zamienie na inny.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

daj jakieś zdjęcie sterownika... i tabliczki z danymi od niego.
_________________
Witek.
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

wit napisał/a:
daj jakieś zdjęcie sterownika... i tabliczki z danymi od niego.


tu masz zdjęcia sterownika i ops połączeń:



 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

mam bardzo podobny sterownik -tylko ,że na 36V a nie 48 -reszta -włącznie z chińską karteczką i napisami prawie identyczne... -wiec pewnie tego samego producenta. i też nie chodzi z żadnym z silników z przekładnią i wolnobiegiem -ani z bafang -ani z podobnym do bafang jakiejś innej firmy.

za to śmiga prawidłowo z silnikiem typu direct -takim dużym płaskim dyskiem bez żadnych bajerów. Ten silnik direct (bezprzekładniowy) ma na pewno kąt hal 120 stopni.

bafang ma prawdopodobnie 60 stopni.

drugi z moich przekładniowych -nie wiem jaki ma kąt --prawdopodobnie ma 120 stopni -tyle, że inną ilość biegunów i zębów.
_________________
Witek.
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Miałem podobny problem z kontrolerem YK87. Za nic silnik nie chciał ruszyć. Ale zaczynał się kręcić raz w prawo raz w lewo ale wolno jak zwarłem dwa białe kabelki. Po rozwarciu zaczął pracować normalnie. Zajęło mi to chyba ze 2 godziny za nim do tego doszedłem. Takie zwarcie tych cienkich przewodów działa tak jak by kontroler rozpoznawał rodzaj silnika i się uczył. Po tej nauce kontroler śmiga mi już pół roku bez problemu. Ostatnio zrobiłem pomiar prądu napięcia i mocy. Z kontrolera 350W przy starcie moc dochodzi do 750W przy jeździe do 30km/h moc jest około 250W.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group