|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Voliamart klon 9C, Sw900 błąd 07 |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018 Voliamart klon 9C, Sw900 błąd 07
|
|
|
Witam,
Mam taki problem.
Zakupiłem jakiś czas temu od kolegi Glebora zestaw Voliamartu i po montażu zachciało mi się nadlać druty pomiarowe, bo wg mojej oceny słabo jeździł - cóż nauka kosztuje ;)
Po nadlaniu zestaw jeździł bardzo fajnie, ale niestety po krótkiej jeździe wywala błąd 07 na sterowniku - jest to błąd silnik (znalazłem gdzieś również, że błąd hali).
Po ostygnięciu rower jeździ normalnie.
Druty zostały przeze mnie dość mocno spiłowane i objawy występują teraz po znacznie dłuższych czasie, ale jednak. Mam wrażenie, że rower jest słabszy niż był przed tuningiem więc to raczej niewłaściwy kierunek.
Moje pytanie jest nastepujące - wymienić sterownik wraz z wyświetlaczem, czy raczej iść w diagnostykę silnika? mam już sterowinik + wyświetlacz, ale po ostatnich poszukiwaniach na forum zwątpiłem czy to właściwy kierunek. Gdzieś Tas pisał, że to może być jakieś przebicie Faz albo coś podobnego.
Po wywaleniu błędu rower nie jedzie wcale. Zaczyna buczeć silnik. Nie sprawdzałem w sumie jak się zachowuje koło wisząc w powietrzu.
Jakieś pomysły? brać się za ten sterownik z wyświetlaczem, czy raczej rozkręcać silnik - może jakieś kabelki się nadtopiły i jak się nagrzeje dochodzi do przebicia między fazami. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018
|
|
|
Wszystkie groźne uszkodzenia, czyli zwarcie faz czy spalenie sterownika, raczej nie ustąpią po ostygnięciu. A skoro sterownik zgłasza błąd halli, to bym zaufał i wymienił halle, przy okazji dokładając czujnik temperatury, skoro się bawisz prądem. No i zweryfikował miernikiem, jaki teraz masz maksymalny prąd po Twoich zabawach. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018
|
|
|
Czy hallotrony mogły się spieprzyć od nagrzania? trochę dziwna sprawa. Nie jeździłem w sumie zestawem bez tuningu. Może był uwalony od początku...
Najdziwniejsze, że objawy występują tylko po nagrzaniu. Silnik jest wtedy ciepły, ale nie gorący. Generalnie nie udało mi się go zgrzać |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018
|
|
|
Zgadzam się że dziwne, ale hallotrony to elementy krzemowe, a ich działanie zależy od temperatury. A co do zagrzania silnika, jego budowa sprawia, że elementy nagrzewające się, ogrzewają obudowę tylko przez powietrze wewnątrz, a obudowa z kolei jest dość dobrze chłodzona. Dlatego bardzo trudno stwierdzić jak bardzo zagrzałeś silnik, bez czujnika wewnątrz. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018
|
|
|
To by też się zgadzało. Natomiast awaria nastąpiła generalnie po chwili więc konkretnie to nic tam się nie miało szansy popalić. Po obniżeniu znacznym mocy problem występuje po około 20-30 minutach, ale jednak. Wymienię halle. Przy okazji zobaczę czy nic się nie zwędziło w środku. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2018
|
|
|
Ja bym sprawdził kable na twoim miejscu i jak masz to inny sterownik podłączył najpierw a potem grzebal przy silniku. Jak by halle były nie teges to by wogóle nie ruszył. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | ..jak masz to inny sterownik podłączył najpierw a potem grzebal przy silniku. |
Też tak sądze,, |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2018
|
|
|
Jutro ten temat mam w planie ogarnąć - zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale na mój chłopski rozum czujnik halltronowy raczej by nie działał wcale - zgodnie z tym co piszecie. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Sob 12 Maj, 2018
|
|
|
No i mamy diagnozę. Hallotrony w silniku. Po wymianie sterownika to samo. Ale sinus 30A jeździ znacznie lepiej niż trapez 26A. Start i przyspieszenie bez porównania. |
|
|
|
|
lehuu
początkujący +50
Wiek: 59 Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 12 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 01 Paź, 2018
|
|
|
Witaj, kupiłem taki sam zestaw, od 2 tygodni z nim walczę, brakuje mi danych o tym silniku, gdybyś mógł kilka ustawień podpowiedzieć?
Ile ma magnsów, czy par magnesów?
Ile ustawiasz na SW 900?
Dzięki. |
_________________ nawet jak siedzę to pędzę |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 02 Paź, 2018
|
|
|
nic tam nie ustawiałem. Seryjnie był dobrze ustawiony. Pokazywał prawidłowo.
Silnik to nawój 9x6 - przynajmniej takie oznakowane wdziałem na silniku
Po modyfikacji drutów pomiarowych jeździło to całkiem znośnie. |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|