Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
BMS do barteri Li-ion 11S12P |
Autor |
Wiadomość |
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011
|
|
|
kremir napisał/a: | No tak. Często koledzy z forum zasilali silniki wyższym niż nominalne napięciem. Pytałem bo akurat ładowarki Turingy są z reguły na max. 6 cel. Jakbym chciał zastosować 7 to już byłby problem z ładowaniem. Skoro masz 11 cel w szeregu to jak je ładujesz? Rozłączasz i ładujesz np 6 i 5 czy też masz ładowarkę która je wszystkie obejmuje na raz? Masz BMS? |
Są ładowarki które ładują do 8 cell, np. Imax B8.
Ja dokładnie robie tak że dziele pakiet na 5 i 6 cel i ładuje osobno.
BMSa narazie nie mam ale wolałbym coś takiego kupić bo nie chcę też ndmiernie rozładować ogniw. A teraz nie wiem jakie jest napięcie na celach w czasie jazdy. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
Jarol. Ta którą pokazałeś jest tylko dla LiPo i LiFe więc dla LiIo się chyba nie nada. Ta z linka toft'a ma wymienioną LiIo i na dodatek mierzy do 8 cell. Dla mnie byłaby idealna. Zostawiłem alert na ich stronie żeby mnie powiadomili jak miernik będzie na stanie.
Wg opisu można ustawić alarm gdy napięcie przekroczy próg zarówno górny jak i dolny więc przydatność tego niedrogiego urządzenia jest bezsprzeczna gdy ktoś nie ma BMS'a który kontroluje pobór prądu i spadki napięć i odłącza zasilanie w określonej sytuacji. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011
|
|
|
kremir napisał/a: | Jarol. Ta którą pokazałeś jest tylko dla LiPo i LiFe więc dla LiIo się chyba nie nada. Ta z linka toft'a ma wymienioną LiIo i na dodatek mierzy do 8 cell. Dla mnie byłaby idealna. Zostawiłem alert na ich stronie żeby mnie powiadomili jak miernik będzie na stanie.
Wg opisu można ustawić alarm gdy napięcie przekroczy próg zarówno górny jak i dolny więc przydatność tego niedrogiego urządzenia jest bezsprzeczna gdy ktoś nie ma BMS'a który kontroluje pobór prądu i spadki napięć i odłącza zasilanie w określonej sytuacji. |
Skoro pracuje z LiPo to LiIo też obsłuży bo mają te same napięcia. Ja potrzebuje i tak 2 sztuki bo mam 11 ogniw w szeregu.
Zamówiłem jedną sztukę do wypróbowania. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011
|
|
|
Jarol.
W sumie jeżeli tam jest tylko pomiar napięć to pewnie tak. Dziwi mnie tylko brak w specyfikacji LiIo - może to niekonsekwencja na stronie.
Jak już będziesz ją miał i potestujesz to daj znać jak działa |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011
|
|
|
Ja podobny problem rozwiązałem ładowarką modelarską. Prąd ładowania ma do 10 A i ładuje 6S. Ogniwa mam połączone podobnie 12 sztuk równolegle w 10 szeregowych pakietach -120 ogniw. Ładuję to jako 5S ale w trakcie ładowania spinam wtyczką od ładowania te pakiety w dwie połówki równolegle. Czyli mam 5S po 24 ogniwa. Wyjmuję wtyczkę od ładowania i wkładam klucz spinający w szereg w czasie jazdy. Tu jest więcej o moim rozwiązaniu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1802581.html Już przejechałem takim układem 1800 km głównie do pracy. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011
|
|
|
Jariko
Przeczytałem. Gratuluję pomysłu i widzę żyłkę majsterkowicza Ciągłe ulepszanie, szukanie nowych rozwiązań to super zabawa...
Mam pytania:
Na zdjęciu mniej więcej widać typ ładowarki, którą stosujesz ale czy mógłbyś go jednak podać, to znaczy pełną nazwę i symbol?
I druga sprawa. Ten klucz spinający to fragment męskiego złącza odpowiednio polutowanego? Czy jakoś inaczej to rozwiązałeś? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
A gdzie kupić można te ogniwa laptopowe - tanio-i nowe-czy leżakowane? Też bym chcial wymienić w rowerze na takie.Balanser sam wkrótce zrobię.NA razie dostałem litowe z pracy-48V/12Ah ale kilka zepsutych więc mam 12 ogniw i na razie testuję.Chciałbym za to mieć na pokładzie z 60V-100V/20Ah |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Ja już rozwiązałem problem ładowania i rozwładowania.
Do ładowania używam ładowarki Imax B8+, jest to ladowarka 150W. Baterię podzieliłem na dwie części 12x6 ogniw + 12x5 ogniw.
Ogólnie ładowanie wyglada w ten sposób że najpierw podłączam pierwszą część ogniw i ładuję ja pradem 5A. Jak ogniwa są naładowane ( trwa to około 2-3H w zależności od stopnie rozładowania) to popinam drugą część.
W czasie jazdy do złącz balansera podpina monitory baterii z alarmem. Alarm mam ustawiny na 3,2V. Jak na jakimś ogniwe napięcie spadnie do tego poziony włączy się alarm dźwiekowy. Baterie jak wcześniej pisałem mam 12p11s czyli 46,2V i 18Ah. Odniwa są firmy Panasonic o pojemności 1500mAh. Są to leżaki ale w dobrym stanie bo maja mniej więcej nominalną pojemność. Ostanio przejechałem 35km praktycznie cały czas z pełną prędkością i napięcie na celach nie obciążonych spadło do około 3,8V. W czasie ładowania do baterii weszło 10,5Ah pradu. Myslę że spokojnie 50 km da się na tej bateri przejechać. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Czyli średnio zużyłeś około 13wh/km... Prędkość maks masz około 35km/h? Dobrą masz sprawnosć. Ja jestem sporo cięższy i przy około 30kmh uzyskuje te 12,5-13wh/km. Pozdrawiam:). |
|
|
|
|
jhusak [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2011
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | A gdzie kupić można te ogniwa laptopowe - tanio-i nowe-czy leżakowane? Też bym chcial wymienić w rowerze na takie.Balanser sam wkrótce zrobię.NA razie dostałem litowe z pracy-48V/12Ah ale kilka zepsutych więc mam 12 ogniw i na razie testuję.Chciałbym za to mieć na pokładzie z 60V-100V/20Ah |
Na allegro, czy gdzie indziej zdarzają się fajne okazje. Ostatnio były w sprzedaży 2 zestawy baterii po ok. 80 sztuk nowych leżakowanych 2 lata zamienników. Baterie te mają po 8 ogniw. Kupiłem te ogniwa. Przeliczając na celę li-ion 2.2 AH złoty pięćdziesiąt. Ale trzeba mieć szczęście. Obserwujcie. A jak ktoś nie chce czekać, to koleś z rzeszowa ma leżakowane panasoniki 2AH po 5 zł sztuka (jeśli się weźmie ponad 100) i po 4 złote GP 1.8AH |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 01 Cze, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Czyli średnio zużyłeś około 13wh/km... Prędkość maks masz około 35km/h? Dobrą masz sprawnosć. Ja jestem sporo cięższy i przy około 30kmh uzyskuje te 12,5-13wh/km. Pozdrawiam:). |
No prędkość max mam na prostej około 32-37Km/h zależy jak mocno wiatr wieje |
|
|
|
|
|