ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Controler z golden motor
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011   Controler z golden motor

Witam, krótko jako podsumowanie możliwości zmiany parametrów uniwersalnego kontrolera goldenmotor:
http://endless-sphere.com...=9939&start=150
Cytat: "CONTROLLER!: This is a big one for me as it just does not pull more than 15 amps no matter what you program the controller for."
Z czym się zupełnie zgadzam.
Ten kontroler to wielkie OSZUSTWO.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011   

Nie pozostaje mi nic innego jak porobić trochę testów bo generalnie jeżdżę bez żadnego pomiaru (chociaż mam odpowiedni sprzęt do tego).
Naprawdę nie wiem od czego zależy maksymalny prąd jaki on może podać na silnik (oczywiście bez żadnych modyfikacji) ale mnie udało się wycisnąć zdecydowanie powyżej 15A.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Tzn w kontekscie tego ze go opisuja jako programowalny po kabelku na stronie goldenmotor. No właśnie, z ciekawosci serio udało się Tobie więcej wycisnąć? Ale po kabelku?
Ja wiem że przez zmian opornika mozna wiecej... Sam tak mialem ze dochodzil do 37 38 A.
Pozdrawiam:).
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Ok. Po kolei:

1) Uzyskałem większy prąd z tego sterownika (około 24A o ile dobrze pamiętam) bez żadnych wewnętrznych przeróbek. Postaram się jednak powtórzyć pomiary i je zarejestrować (sfilmuję parametry wyświetlane przez miernik Turnigy .. mam nadzieję, że to wystarczy)

2) Faktycznie wiele osób ma problemy z tym programowaniem szczególnie jeśli chodzi o ustawienia związane z prądem jaki podaje on na silnik. Ja osobiście (na samym początku jak tylko dostałem w ręce interface) zrobiłem próby związane z ograniczaniem prędkości maksymalnej i wszyły OK. Niestety później "straciłem" interface na ponad 2 miesiące ("rozgryzał" go pewien człowiek z Krakowa celem stwierdzenia czy da się zrobić polski odpowiednik). Jakiś czas po jego odzyskaniu stwierdziłem, że już nie programuje (nawiązuje komunikację ze sterownikiem ale nie zapisuje trwale nowych ustawień :evil: ). Znam kilka identycznych przypadków (ten sam problem) ale jednocześnie też są udokumentowane udane zmiany konfiguracji gdy wyświetla się "load success" (do pooglądania na Youtube http://www.youtube.com/wa...youtube_gdata). Jaka jest przyczyna??? Ja obstawiam trefny interface ponieważ sprawdziłem go z kilkoma kontrolerami więc to raczej nie w nich tkwi problem.

3) Pisząc "Ten kontroler to wielkie OSZUSTWO." robisz mi poniekąd antyreklamę bo nie precyzujesz czy chodzi o fakt programowania (wyjaśniasz to dopiero w drugim poście) czy generalnie odnosi się to do całego kontrolera który wg Ciebie jest do d..... :roll:
Myślę, że sporo osób byłoby zainteresowanych Twoją opinią z eksploatacji ponieważ kilka osób już go kupiło (chcieliby wiedzieć czy przypadkiem źle nie zainwestowali) a inni przymierzają się do zakupu (być może Im odradzisz lub wręcz przeciwnie).

Pozdrawiam
Tomasz
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Tomaszu, nie miałem zamiaru robić Tobie antyreklamy, uważam, że jesteś uczciwym porządnym sprzedawcą z którym miałem pozytywne skojarzenia. Np jeśli chodzi o udzielenie gwarancji. Rozumiem to tak, że to forum, to forum pewnej grupy pasjonatów którzy podchodzą do sprawy budowy swoich zabawek nie tylko czystko komercyjnie ale jako przede wszystkim pasja. Rozumiem również że twoja działalność z Goldenmotor jest swego rodzaju eksperymentem. Miło jest ,iż w Polsce można zakupić np silnik 500w w połowie ceny silnika z Ekonapędów. Moja opinia, którą zacytowałeś napisana była pod wpływem pewnego impulsu (przeczytania takiej opinii na endlessphere). Być może forma ,której użyłem, jest nieco na wyrost. Jednak wyraziłem swoją opinię o tym konkretnym produkcie i jego aspekcie.
Pamiętaj, że kupując go można odnieść wrażenie, że będzie to sterownik ustawiany dowolnie do 30A ciągle i 50 chwilowo jeśli dobrze rozumiem co piszą na stronie golden motor.
Teraz, pamiętasz zapewne że programowaliśmy ten sterownik na takie parametry kiedy odbierałem silnik.
Efektem było 15A (może 16 w jakiś ekstremalnych warunkach). Rozważaliśmy czy być może to silnik. Ale na tym samym silniku po mechanicznej ingerencji chodzi na 37A...
Stąd mój wniosek że jego programowalność to była kiszka.
Proszę jeszcze raz weź pod uwagę iż nie odnoszę mojej opinii personalnie do Twojej osoby. Jedynie do produktu i jednego z jego reklamowanych aspektów. Zawsze starałem się być uczciwy w swoich opiniach przedewszystkim wobec siebie samego:).
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Peace! :grin:

Myślę, że sam sterownik nie jest zły (solidne Mosfety, kilka ciekawych opcji) a jego słabym punktem może być właśnie niedopracowany soft.
Na 99% firma Goldenmotor tego nie produkuje tylko firmuje.
Co do opisów na Ich stronach (i nie tylko tego "producenta") to i tak większość jest czystym marketingiem i należy podchodzić do tego z właściwym dystansem.
Zapewne dawno się zorientowali, że podawane parametry rozmijają się (delikatnie ujmując) z rzeczywistością ale przecież się do tego nie przyznają.

Ten maksymalny podawany prąd zależy zapewne od dwóch spraw:
1) sama budowa sterownika (czyli możliwość "obejścia" blokady co też Ty zrobiłeś i uzyskałeś wyższy prąd na tym samym silniku)
2) rodzaj podłączonego silnika (bez żadnych modyfikacji na silniku 250W36V osiągnąłem jakieś 14A podczas jazdy i około 19A na zablokowanym kole, na silniku 750W36V miałem maksymalnie około 24A podczas jazdy)

Do czasu gdy znajdę usterkę w interface lub zdobędę kolejny (nie mam pojęcia kiedy) uznajmy, że kontroler nie jest programowany bo nie możemy tego potwierdzić na 100%.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Eee... myślę, że nigdy nie było tu żadnego niepokoju więc pokój jest cały czas:).
Jest dużo spraw jeszcze które można by napisać jako refleksję do tematu sprzętu Golden motor. Napiszę takie podsumowanie z przemyśleniami oczywiście starając się być merytoryczny oraz uzupełniając o wątki polskiego unijnego i amerykańskiego prawa:).
Na dzień dzisiejszy skoro to temat o sterowniku odniosę się do tego.
Gdybym był twoim wspólnikiem;), powiedziałbym tak:
Oczywiście należy dalej rozwijać i drążyć kierunek sterownika Goldenmotor ponieważ został on podjęty i jak rozumiemy my pasjonaci EV jest grono osób które go użytkują, a więc potrzebują opieki i serwisowania. Jednak jednocześnie należy poszerzyć ofertę o kilka innych sprawdzonych sterowników (myślę że masz przegląd sytuacji). Oczywiście wtedy nie wszystko jest jednego brandu i może tracisz pewien monopol i dobrą cenę wejściową ale za to zyskujesz rozwiązania najlepsze.
Problemem w kontekście Golden motor jest prawo... Czyli pas, 250w i 25kmh.
Problem ponieważ (całe summarum tej firmy jest w moim pierwszym poście i linku do endless) struktura produkcji firmy wskazuje wyraźnie, że jakościowo (rozumiem tu bezawaryjnie z dużym marginesem na przeróbki i przeciążanie) z asortymentu najlepsze są silniki direct drive. Nie mam takiego. Na endless znajdziesz sporo tematów typu 3 kw albo 5kw z silnika goldenmotor. Oczywiście, to i tak przegięcie i silnik się w końcu usmaży.
Ale jest to produkt który ma na tyle dużo miedzi, że jest w stanie konkurować z droższymi produktami np 9c czy crystalite. (9c bez logo, od cellmana, wychodzi taniej niż dd goldena). Małe przekładniowe tylko jako wspomaganie... Znów nie mam bafanga ale z śledzenia postów jakościowo jest różnica. Ale to temat na osobny topic. Jednak pozwolę sobie na uwagę co do tych małych przekładniowych:) i gwintu na kasetę P: znajdź mi obecnie ofertę tylnonapędową w typowych sklepach (poza stroną goldena) typu elifebike... Podobnie pytałem o silniki typu mac od cellmana na endless, typu "mac" bo nie maja plakietki. Gwinty są alu... Koleś co kupił mówi, że jeździ delikatnie nigdy nie stając na pedały.
Bmc miało gwint stalowy....Ja powiem tak... większość tego forum to hubowcy. Spróbowałem tego rozwiązania. Ma wiele zalet... Jednak mam wrażenie że jako nieliczny próbowałem też mid drive.... W kontekście norm unijnych widzę ten kierunek jako możliwy do uzyskania dobrego perforemancu będąc w zgodzie z literą prawa;). Wszystko zależy od masowości. Jak pojawi się dużo maszyn na hubach 1000w jeżdżących 40 50kmh to ktoś się za to weźmie... Jak będzie to tak niszowe jak teraz to nie będzie problemu.
Ostatnie zdanie co do samego sterownika... Jeśli chodzi o jego jakość wykonania to tak jakby porównywać 20 letniego fiata z nowym audi. TU jest wyraźny plus dla goldena. Jeśli chodzi o marketing to sprzedają marzenia niestety... albo bullshit jeśli chodzi o te wszystkie programowane funkcje... I tu piję do tego, że jest inny asortyment niekoniecznie tak ładny, niekoniecznie taki cenowo, ale taki który działa jeśli chodzi o te parametry:).
Pozdrawiam:).
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Tomasz zrób pomiary i będzie po problemie;)
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Niestety później "straciłem" interface na ponad 2 miesiące ("rozgryzał" go pewien człowiek z Krakowa celem stwierdzenia czy da się zrobić polski odpowiednik). Jakiś czas po jego odzyskaniu stwierdziłem, że już nie programuje (nawiązuje komunikację ze sterownikiem ale nie zapisuje trwale nowych ustawień :evil: ).

A można prosić zdj tego interfejsu, oczywiście też bez obudowy jeśli to możliwe :)
Z jednej strony ma złącze USB, a z drugiej?

Pytam, bo urządzenia komunikujące się przez USB (i inne interfejsy) projektuję na co dzień, i może a nóź widelec pomogę ;-)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

A może tej firmy sterowniki



Można trochę podłubać programowo resztę sprzętowo te sterowniki używa też firma crystalyte
Obudowa po anodowana na czarno i oczywiście wyższa cena wtedy jako firmówka.

Są różne wersje PCB i tez do bezczujnikowych na 12 mosfetach
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

cena?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

toft napisał/a:
W kontekście norm unijnych widzę ten kierunek jako możliwy do uzyskania dobrego perforemancu będąc w zgodzie z literą prawa;).
I tu się z Tobą zgadzam w 99%. Ten pozostały 1% to możliwość powstania sterowników które będą rozpędzały zwykłe huby do prędkości wyższych niż obecne z przedziału 250-400obr/min ;)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

Cytat:
Tomasz zrób pomiary i będzie po problemie;)
Ale tu nie ma żadnego problemu (z kol. toftem rozumiemy się chyba świetnie :) ).
Są dwa fakty o których pisałem powyżej:
1) Trudno ze sterownika wyciągnąć więcej niż 15A jeśli się podepnie mały silnik (z większego silnika jest to jednak możliwe).
2) Z tym programowaniem faktycznie może być jakaś "ściema" (ew. niedopracowanie softu) i nie stwierdzimy tego na 100% w tym momencie.

Pomiary pewnie zrobię chociaż na dobrą sprawę mogą to też zrobić inne osoby z forum :)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

Szwed napisał/a:
A można prosić zdj tego interfejsu, oczywiście też bez obudowy jeśli to możliwe :)
A proszę bardzo:
W jednym z wątków nieco o nim pisałem. Jest to rodzaj przejściówki USB/RS323 ale jednocześnie ma swój "procek" z programem szyfrująco-deszyfrującym który komunikuje program (działający pod Windowsem) z procesorem wbudowanym w kontroler.
Komputer wykrywa to jako urządzenie typu HID.
Mój egzemplarz jest wciąż wykrywany przez komputer i nawiązuje połączenie z kontrolerem ale nie może na trwale zapisać żadnych zmian w jego parametrach.
Wiem z pewnych źródeł, że nie jest to niestety odosobniony przypadek.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

tomson napisał/a:
A może tej firmy sterowniki
Spokojnie panowie .... Być może niedługo pojawi się polski sterownik dedykowany właśnie do rowerów itp. małych pojazdów. Wiem, że jest taki w opracowaniu. Mam kontakt z jego twórcą ale nie chcę Go poganiać bo wiadomo, że pośpiech to jest wskazany w dwóch innych sprawach ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group