|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja. Rower 36V/500W |
Czy konstrukcja roweru się podoba ? |
Tak |
|
100% |
[ 13 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 13 |
Wszystkich Głosów: 13 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Ramer
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 Moja konstrukcja. Rower 36V/500W
|
|
|
Przedstawiam moją ukończoną wizję roweru elektrycznego.
Rower sprzedawany w Decathlonie o kołach 28 cali
Koło zakupione na Allegro
Pierwszym problem który napotkałem podczas składania to źle wycentrowane koło.
Tzn. brak bicia, ale koło przesunięte na osi co uniemożliwiało montaż i prawidłową pracę hamulców.
Podjechałem do serwisu rowerowego gdzie usłyszałem że nie mają klucza do tak grubych szprych.
Kupiłem klucz uniwersalny za 9 zł i usłyszałem że tym kluczem to mogę sobie sam szprychy niszczyć. Więc zabrałem się sam do kręcenia i jakoś wyszło.
Drugi problem to że koło mało siedzi w mocowaniach
Myślałem o wypiłowaniu większych rowków pod ośkę koła, ale obawiałem się późniejszego osłabienia mocowania koła więc byłem zmuszony powycinać takie blachy
W trakcie składania trzeba było zmienić manetki od przerzutek (poprzednie były obracane na rączkach) bo oryginalne w tym rowerze nie nadawały się do zastosowania z manetką gazu.
W torbie siedzi sobie bateria którą już kiedyś pokazywałem i opisywałem
Dane techniczne.
Koła 28 cali
Silnik 500W 36V
Zasilanie 36V 12Ah (12 ogniw Lifepo4)
Osiągi jeszcze nie do końca pomierzone
Zasięg jeszcze nieznany
Waga ok. 25 kilo
Koszt budowy wraz z rowerem ok. 2200 zł
Dokładne parametry po odebraniu ładowarki z Oddziału Celnego i kilku dniach testów
Na słabo naładowanej baterii (na mierniku 39.9V) prędkość na płaskim wyszła 31 km/h
Przy pedałowaniu wyciągam 40 km/h
Wczoraj pierwsza jazda po kilku letniej przerwie w rowerze
Przejechane 11 km w 22 minuty bez jakiegoś zmęczenia
W sumie wyszło to co wyszło, a ocenić moją pracę można w ankiecie...
Pozdrawiam forumowiczów których posty zapaliły mnie do jazdy na e-rowerze |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011
|
|
|
Ja mam dokładnie ten sam silnik. Co do prędkości to u mnie na 3 aku 12V naładowanej do pełna uzyskiwałem prędkość 28km/h. Dołożyłem w szerg jeszcze jeden aku 6V uzyskując napięcie 45V i prędkość około 33-34km/h. Teraz mam Baterie Li-Ion o napęciu 46V przy pełnym naładowaniu uzyskuję prędkość około 35km/h na prostej i ponad 40km/h z lekkiej górki. |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011
|
|
|
Cudowna maszyna, moja będzie bardzo podobnej konstrukcji.
Ps. Dalej czekam na koło:( |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011
|
|
|
bardzo czysta budowa. Kup do tyłu duże sakwy, to w ogóle nie będzie widać silnika. Gratuluję. Ps 39,9 volt to w zasadzie nominalne napięcie dla tego pakietu... |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011
|
|
|
Potrzebne mu sakwy jak rybie ręcznik... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 18 Maj, 2011
|
|
|
Torba na akumulatory zdecydowanie daje uroku rowerkowi, no i rama super.
Profesjonalny sprzęt. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|