|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
zakup skutera dla ON. |
Autor |
Wiadomość |
yanusz52 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 zakup skutera dla ON.
|
|
|
Witam,
jestem osobą niepełnosprawną i chcę kupić używany skuter tzykołowy Booster trophy 5.
Mogę wydać 2000pln. Proszę o podpowiedzi na co zwrócić uwagę, jak ocenić stan
baterii oraz o co pytać sprzedającego. Od kilku lat wspomagam oddychanie tlenem
i chodzenie sprawia mi duży wysiłek. Mając taki pojazd zabieram butlę z tlenem(10kg)
i wreszcie mogę wyjść z domu.Wszelkie wskazówki będą dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam Janusz. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Stan wizualny na pewno. Baterii na oko nie da się sprawdzić. Bez przyrządu, to tylko jazda do rozładowania baterii i sprawdzenie zasięgu. Ewentualnie przemierzenie baterii testerem. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
zeeltom - jaki tester polecasz do baterii? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011
|
|
|
Ja używam baterii żelowych, to sprawdzam je zwykłym testerem akumulatorów kwasowych, pod obciążeniem. Najlepiej je sprawdzać po rozładowaniu pakietu. Wtedy widać wyraźnie, czy trzymają wszystkie mniej więcej jednakowo, czy któryś odstaje od reszty.
Coś takiego:
http://allegro.pl/profesj...1594665129.html |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011
|
|
|
zeeltom - dziękuję za info. Już zamówiłem
yanusz52
Gdy będziesz kupował wózek używany to jest duże prawdopodobieństwo że akumulatory będą zużyte. Przy wymianie akumulatorów (raczej na 99% są tam zainstalowane żelowe) musisz zwrócić uwagę na typ akumulatora. Niestety nie każdy nadaje się do pracy cyklicznej.
Aktualnie testuję z moim synkiem pojazd który mu buduję i jak do tej pory jazdy próbne były bardzo krótkie więc nie zauważyłem kiepskiej jakości prawie nowych akumulatorów, które zastosowałem. Gdy chcieliśmy pojeździć dłużej to okazało się że na niewiele dłużej wystarczają.
Warto więc zajrzeć na stronę producenta (w jakimś temacie Zbyszek Kopeć podawał linki do strony gdzie były dokumenty opisujące eksploatację i charakterystyki żelowców Europower) i obejrzeć charakterystyki rozładowania. Akumulatory jednej firmy o tej samej pojemności i napięciu, znacznie różnią się możliwościami rozładowywania dużymi prądami, więc trzeba zwrócić uwagę na oznaczenia. Ja kupiłem typowe aku do pracy buforowej dla których czas rozładowania prądem rzędu 2C (mam 14Ah więc u mnie 28A) wynosi kilka minut bo przy dużych prądach, rzeczywista pojemność drastycznie maleje. Własnie kilka minut zaobserwowałem przy jeździe po nierównym trawniku gdzie silnik ciężko pracował a regulator się wyczuwalnie grzał.
Zresztą w kwestii akumulatorów, gdy będziesz musiał kupić nowe, jest kilka tematów gdzie można sobie poczytać doświadczenia i polecanych producentów. Inni bardziej doświadczeni koledzy też Ci pomogą.
Powodzenia |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|