|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Koń jaki jest każdy widzi - czyli rolka w erowerze |
Autor |
Wiadomość |
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Fajnie że pojawiają się nowe patenty
Prawda że przy dwóch silnikach mam aku 2x26Ah, co daje jakieś 18kg wagi, ale jest to już niezły zapas prądu. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | jakieś 18kg wagi, ale jest to już niezły zapas prądu. | i energi kinetycznej
I jak wypadkiem AKU, pacnie na EGGs, scrambled eggd !! & eyeballs ci wyjdą na szypółach
Stanowczo należy domagać sie dotacji z Unji na aku Li pol. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Z tego co wiem, przeciętny osobnik wozi jaja na siodełku, a akumulatory są gdzieś poniżej :]
Ale może ja jakiś dziwny jestem? |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Czy jak rowerzysta pedaluje, to jego waga spada ? Trening rowerowy jednak wymaga obciążenia.
A jak przewiduje, że się spoci i pojedzie bez koszuli i bez kurtki, to w to miejsce można dołożyć trochę akumulatorów (śniadanie też może mniejsze zabrać ze soba). Wówczas pojedzie dalej na pedałowaniu i spokojnie wróci na prądzie okrężną drogą (dla relaksu). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Cytat: | Z tego co wiem, przeciętny osobnik wozi jaja na siodełku, a akumulatory są gdzieś poniżej :]
Ale może ja jakiś dziwny jestem? |
-Faktycznie to może ja mam coś nie tak ? Jakoś, jak coś źlepójdzie rower zawsze ląduje na mnie
A poważnie to uwazam że akumulatory do roweru 12 kilo to max . Dalej to przestaje spełniać znamiona roweru i nazywane tego rowerem , to nadużycie.
Oczywiście mozna testować zakładając że docelowo bedą "polimery".
Przy załozeniach "ROWERU" lepiej jednak przyjąć że jest ograniczona ilość energi i więcej nie bedzie. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Czy jak rowerzysta pedaluje, to jego waga spada ? | Moja jakoś nie ale z teori względności wynika że przy wroście prędkości wszystko sie skraca!!! oczywiści w przyświetlnej to bardziej wyraźne , niemniej zachodzi i w rowerowych szybkościach. Jednym "słowem"
--"Jedź wolniej, bo ci sie skróci!!!! " |
|
|
|
|
zumzum [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Przy wzroscie predkosci to sie wszystko raczej rozciaga. Jak bedziesz lecial z predkoscia bliska predkosci swiatla to nie bedziesz widzial tylu swojego pojazdu/statku
Natomiast jako ze ziemia jest okragla jadac po niej rowerem dziala sila odsrodkowa ktora jest przeciwna dosily ciazenia :):) |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Cze, 2008
|
|
|
zumzum napisał/a: | Przy wzroscie predkosci to sie wszystko raczej rozciaga... |
Oj się nie uważało na lekcjach ! Można gupoty gadać, jak się silnik spali , to pal diabli , ale żeby nie wiedzieć , kiedy się wydłuza , a kiedy skraca!!! |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Cze, 2008
|
|
|
Skrócenie Lorentzowskie!!! Jak się okazuje bagatelizowalismy do tej pory jeszcze jedna ważną sprawę. Otórz wraz ze wzrostem prędkości rośnie masa (spada zasięg), do nieskończoności przy prędkości światła, tak więc następny agrument za tym aby jeździć wolniej ;P. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Cze, 2008
|
|
|
Wracając do spraw przyziemnych zrobiłem wczoraj do megaprostego napędu rolkowego megaprosty układ sterowania.
Nie mając dość sił, czasu i ochoty żeby poskładać przygotowywany kontroler PWM zrobiłem użytek z 3 przekaźników, schedzie po złomowanym autku, i przełącznika trójpozycyjnego. Efekt jest taki, że mam do dyspozycji 2 prędkości i położenie nautralne sterowane przełacznikiem drążkowym przy kierownicy. Na pierwszym biegu buja się do ok 2/5 prędkości maksymalnej.
Wbrew swoim pierwotnym uprzedzeniom muszę przyznać, że, mimo nie zapewniania płynnej regulacji, z układem jeździ się całkiem komfortowo, no i jego wykonanie zajęło mi zaledwie jakieś 2 godziny . Układ jest prost, ale gdyby kogoś interesowały szczegóły mogę namalować schemat. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2008
|
|
|
Trochę pojeździłem swoim rowerkiem i wreszcie mogłem sprawdzić jego zasięg. Na aku 26Ah udało mi się zrobić 30 km, z tym że ostatnie kilometry to było już męczenie aku, w końcu napięcie było zbyt niskie do obsłużenia przekaźników. Bezpieczniej więc określić użyteczny zasięg na 25 km. Nie powala na kolana biorąc pod uwagę wagę aku
Nie wiem czy to z powodu zużycia rolki, czy innych powodów prędkość max zmniejszyła się do 33 km/h na płaskim. Rozpaczy nie ma, ale te pierwotne 40 km/h wyglądały lepiej
Jeszcze jedna nowinka - pół godziny po tym jak ledwo się dowlokłem do domu odpaliłem maszynę, zrobiłem ponad kilometr i zmierzyłem napięcie - wyszło 11,4 V na każdym aku. Wcześniej próbowałem go etapami 20 km i 10 km, w jednym i drugim przypadku pod koniec sprzęt wyraźnie tracił kondycję, po odstaniu ją odzyskiwał. Czy to cecha aku, że po długim intensywnym rozładowywaniu pogarszają im się czasowo parametry, czy wynika to np. z właściwości silników, które w moim przypadku po kilku kilometrach dość mocno się nagrzewają? |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2008
|
|
|
Akumulatory tak mają, ja ostatnio pożyczyłem od żony Tico. Tam jest malutki akumulator chyba coś 35Ah. Zapomniałem wyłaczyc swiatła, całe szczeście, że musiałem po cos wrócic do samochodu po ok godzinie. Ale niestety nawet nie zakrecił rozrusznika, jedynie cos pyknął Odczekałem 30 minut, odpalił z kluczyka, ale dzięki temu, ze z silnikiem wszystko OK. Jak ktoś wiele lat miał samochody - zna to zjawisko.
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Lip, 2008
|
|
|
Rudzik masz rację.
Rozładowane akumulatory kwasowe po półgodzinnym odpoczynku jeszcze coś z siebie na chwilę wyduszą.
W spalinowych często jest "podobne" zjawisko, po zmianie kąta ustawienia samochodu (szczególnie w kolinie jednym kołem w korku) jeszcze 300m do 500m do stacji benzynowej podjadą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 07 Lip, 2008
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | Trochę pojeździłem swoim rowerkiem i wreszcie mogłem sprawdzić jego zasięg. Na aku 26Ah udało mi się zrobić 30 km, z tym że ostatnie kilometry to było już męczenie aku, w końcu napięcie było zbyt niskie do obsłużenia przekaźników. Bezpieczniej więc określić użyteczny zasięg na 25 km. Nie powala na kolana biorąc pod uwagę wagę aku
|
Bo trzeba pedałować, a nie tylko wozić dupsko
Jak pomożesz to zasięg skoczy przynajmniej o połowę :>
Marucha79 napisał/a: |
Nie wiem czy to z powodu zużycia rolki, czy innych powodów prędkość max zmniejszyła się do 33 km/h na płaskim. Rozpaczy nie ma, ale te pierwotne 40 km/h wyglądały lepiej
|
A jakie masz ciśnienie w oponach i jakie opony?
To wbrew pozorom cholernie istotne
Pzdr.
L. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 07 Lip, 2008
|
|
|
W oponach musi być max. dopuszczalne ciśnienie (pisze na oponie). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|