|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zestaw na przednie koło |
Autor |
Wiadomość |
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011 Zestaw na przednie koło
|
|
|
Witam!
To mój pierwszy post - nazywam się Szymon i jestem z Zielonej Góry.
Już jakiś czas zbieram się do przerobienia roweru mojej żony...
To jest klasyczna damka na 28'' wąskich chromowanych kołach - coś takiego tylko, że z wielotrybem na piaście z tyły i koszykiem na zakupy z przodu:
Bawię się trochę modelarstwem i początkowo myślałem o jakimś zewnętrznym silniku z przekładnią, paskiem czy łańcuchem... Wszystko to umarło po przeczytaniu tematu kolegi jariko na elektrodzie o silniku w piaście:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1802581.html
Głównie ze względu na cichość i estetykę układu...
Kluczowe dla mnie założenia to:
1) przebudowanie roweru w dość krótkim terminie, który będzie służył do dojeżdżania do pracy. W jedną stronę jest ok.7,5km (3km pod górkę, 2 z górki i 2,5km płasko)
2) do zasilania posłuży mi pojedynczy modelarski li-pol 6S 4,9Ah o napięciu pracy od 25,2 do 19,2V (mam takie jak tu: http://www.hobbyking.com/...?idProduct=9315 ) ogólnie polecam sklep, bo zamawiam już jakiś czas i żadnego zonka
Wyczytałem, że kolega toft na li-pol 6s 2,2Ah robi w poziomym 7km więc mam nadzieje, że 4,9Ah starczy na ok.15km
3) silnik, najcichszy z możliwych, raczej bezszczotkowy, ma wspomagać, a nie rozleniwiać więc chyba z uwagi na pakiet, zasięg i chęć zmuszenia do pedałowania powinien to być hub 250W, koniecznie z wolnobiegiem, nie wiem o co chodzi z przekładnią planetarną... Może ktoś mi wyjaśni pokrótce...
4) kontroler który to obsłuży
4a) na forum poziome.pl znalazłem stwierdzenie kolegi toft, że regulatory modelarskie się nie nadają - a mam do dyspozycji dwa:
http://www.hobbyking.com/...?idProduct=8920 i http://www.scorpionsystem.../6S-Com90A-ESC/
mógłbym poprosić o rozwinięcie tematu?
4b)gdybym kupił dedykowany kontroler 36 lub 48V z myślą o późniejszych modyfikacjach ze wzmocnieniem napędu to czy obsłuży on zakres napięć 25V-19V, które początkowo będę używał? To oznaczenie 48V to tylko maksymalny prąd czy wymagany do pracy układu? A może sprawność przy np 20V będzie bardzo niska - jak to działa?
5) prosta manetka pod kciukiem, coś w tym stylu: http://bmsbattery.com/acc...l-throttle.html (ps. co oznacza +5V na jednym z kabelków manetki i skąd mam to napięcie wziąć?)
ma być zgodny z prawem więc czujniki nacisku na pedały + odłączana w każdej chwili manetka
6) coś co odetnie automatycznie zasilanie pakietu po spadku napięcia do 19,2V
7) 10cm w widełkach
minimalizm cenowy
9) minimalizm wagowy i objętościowy
No i teraz prośba do Was, ludzi którzy już dotykali i wiedzą co i jak
Na bmsbattery.com znalazłem całe kity, ale koszty przesyłki prawie tyle co sprzęt... nie potrzebuję też felgi i szprych kitowych bo silnik chciałbym zapleść do oryginalnej chromowanej felgi. Pojedynczo: silnik, sterownik i manetka też podobnie wychodzi
Zauważyłem, że na magma.sklep.pl można kupić w granicach 70zł całkiem przyzwoity sterownik.... Gdyby ktoś z Was miał przyzwoity silnik i manetkę w rozsądnej cenie to może bym się skusił wit może Ty masz coś do sprzedania?
Zobowiązuje się, że wszystko co zrobię postaram się obfotografować, zmierzyć i opisać na forum a Was proszę o pomoc i cenne wskazówki
Pozdrawiam
ps. znalazłem fajne miejsce skrojone w sam raz na pakiet
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Standardowe napięcia pracy silników rowerowych to 24,36,48V.
Silniki rowerowe wszystkie te małe mają w swojej budowie przekładnię planetarną obniżającą obroty do prędkości nominalnej koła rowerowego + wbudowany wolnobieg.
Sterownik rowerowy ma nominalne napięcie pracy 24,36,48V i więcej
Każdy sterownik posiada nominalne napięcie odcięcia silnika przy spadku napięcia z akumulatora |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Nie wydaje mi się abym to ja byl autorem przytaczanych wypowiedzi. Chyba chodziło ci o kolege Wita (Wit).
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Kolega czytał ale chyba miedzy wierszami .
Sterownik na 36V ma napięcie odcięcia 31.5V także lipole 6S to za niskie napięcie dla sterownika przy tym akku zostaje tobie sterownik na 24V który ma odcięcie dla silnika
chyba 20.5V
sensorless to silnik bez czujników hala i taki tez trzeba sterownik do tego silnika.
Silnik z czujnikami hala ma 3 przewody fazowe i 5 przewodów do czujników to samo tyczy się
sterownika.
Na moje oko powinno tobie się udać wcisnąć tobie ten silnik w widelec bo masz cienkie widełki
mogą być problemy z mocowaniem do tarczy hamulcowej oby nie zaczepiało o widelec !!!!
Jak się zdecydujesz to napisz w uwagach do chinola czy ba być z czujnikami czy bez bo potem będziesz się zastanawiał dlaczego tak jest a nie inaczej. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Spędziłem nad samym czytaniem o napędach w rowerach ze dwa dni i może rzeczywiście czytam trochę między wierszami...
Pisałem w punkcie 4 że zastanawiam się nad sterownikiem 48V z myślą o późniejszych, ewentualnych modyfikacjach ze wzmocnieniem napędu o mocniejszy silnik.
Nie jest tak przypadkiem, że te mocniejsze sterowniki mają bardziej wytrzymałą elektronikę? napięcie odcięcia zasilania można chyba przesuwać - znalazłem gdzieś taki temat, że ktoś to zrobił w tych chińczykach. Różnica to kilka dolców więc nie wiem czy nie opłaca się dołożyć żeby mieć małą rezerwę na przewoltowanie albo mocniejszy silnik...
Generalnie widzę, że tańsza wysyłka jest na elifebike.com
Znalazłem tam bardzo lekki silnik - tylko 1,6kg: http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU 72$
te sterowniki też są w podobnych cenach i w sumie wychodzi na to samo a nawet trochę taniej za komplet.
To dobry wybór?
Który ze sterowników byłby solidny i z naddatkiem mocy?
http://www.elifebike.com/...&TPLay=S210032;
Czy ta manetka jest na kciuk? do czego może służyć ten przycisk?
http://www.elifebike.com/...1-1A-GG9P.52NGV |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Ja testowałem parę sterowników od gościa e-crazyman co sprzedaje na ebayu.
Ma sterowniki do silników z czujnikami hala i bezczujnikowe.
Wersje od 6 tranzystorów do 36.
Trochę tych sterowników jest opisane na forum endless-sphere.
Przez Wymianę tranzystorów i kondensatorów i zmianę mostka pomiarowego do prądu + program narzędziowy można dość znacznie modyfikować parametry sterowników.
Dobry sterownik nie jest tani ale można go złożyć taniej niż kupując w naszych polskich sklepach.
Np koszt 12 tranzystorów IRFB4110PBF które wymienia się w sterowniku który może spokojnie pracować przy prądzie ciągłym 50A to 135złi napięcie pracy 72V (tranzystory są 100V) |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Kolego wbbmzg testuję własnie zlozony przeze mnie rower z czesci zamowionych na stronie elifebike.com.I jestem pod wrazeniem pozytywnym.Zestaw sklada sie z silnika 350W/36V typu bafang z przekladnia planetarna,i dedykowanego do niego sterownika,czyli 350W,nie musi być mocniejszy choc chyba tez moze pracowac do 500W.Poniewaz wczesniej miałem rower z silnikiem direct 550W z ekonapedow,to moge sie do niego porownac.Kompletny rower wazy ok.25kg,i jest b. zwawy ,zwawszy od tego 550W,tylko nie wiem jak z trwałoscią.Na chwile obecna moge go gorąco polecic,z tym ze to tylny naped.Jest tak silny ze w zasadzie jezdze na max. przelozeniu,gorna przednia przezutka i dolna tylnia,oczywiscie wspomagam pedalowanie.Akumulatory najlepiej LiFePo4,lekkie i wydajne 36V/10Ah spokojnie wystarcza na 30km i jeszcze ma ochote na wiecej.Jak masz jeszcze jakies pytania chetnie odpowiem. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
czym się różni silnik direct od bafang?
bafang to wyżej obrotowy silnik z przekładnią planetarną? głośne to? ma wolnobieg?
direct - cichy, bezszczotkowy bez przekładni? ma wolnobieg?
jaki to jest? Widzę tylko, że bezszczotkowy... http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU
Ja potrzebuje małego zasięgu (15km) kierowniczka lekka w porywach 55kg mam pakiety li-po 6s 25,2-19V i dlatego szukam kompletu na 24V
jaką masz manetkę? z elifebike? potrzebuje taką pod kciuka i nie wiem czy ta jest pod kciuk: http://www.elifebike.com/...1-1A-GG9P.52NGV
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
@wbbmzg
Tak, to jest manetka kciukowa.
Ten czerwony przycisk można wykorzystać na różne sposoby (np. odłączyć manetkę) przy odpowiednim połączeniu.
Silnik "direct" to inaczej "bezpośredni" więc on nie ma przekładni i nie ma wolnobiegu (więc daje większe opory toczenia 'na luzie").
Bafang to konkretna firma a nie typ silnika (z tego co wiem to chyba wszystkie Ich silniki są z przekładnią i wolnobiegiem).
Ten "bardzo lekki silnik" waży raczej bliżej 2kg a nie 1,6 lecz i tak jest jednym z najlżejszych bo przeważnie inne mają około 3kg (lub więcej). |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
Cytat: | czym się różni silnik direct od bafang?
bafang to wyżej obrotowy silnik z przekładnią planetarną? głośne to? ma wolnobieg? |
Ten silnik z przekładnią planetarną nie jest glosny,ma inny ton wyzszy,direct tez wydaje dzwiek buczy o nizszej czestotliwosci,ale ogolnie to nie drazni.Tak posiada "wolnobieg" |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
zastanawiam się jeszcze nad napędem z tyłu. Te 3,5-4kg z przodu na kierownicy może sprawić problemy z podrywaniem koła na krawężnikach... W damce i tak ciężko poderwać przód... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
Ja zazwyczaj robiłem z silnikiem w przednim kole i wolę ten napęd, równiejsze obciążenie ciężarów kół. Oczywiście w/g mnie krawężniki lepiej pokonywać z napędem w przednim kole. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
Myślisz, że lepiej wjechać na krawężnik jak przód jest ciężki? Trochę się tego boję bo jak dojdzie jeszcze torebka i drobne zakupy w koszyku z przodu....
Czy chodzi Ci o to, że jak silnik z przodu to tył lżejszy i trudniej o dobicie krawężnika do felgi? Możesz coś poradzić jeszcze?
Byłem dzisiaj w carrefourze i stał rower który mnie wystraszył:
http://www.kimet.pl/index.php?str=metis
głownie ze względu na wagę - 50kg !! i toporność wyglądu...
Akumulatory nie wiem jaki typ, ale pojemność 10Ah i 36V, silnik o mocy 250W w tylnej piaście.
Napędu nie było prawie wcale słychać, tylko pykanie pod zębatką. Miał natomiast jakieś dziwne bicie na zębatce gdy obracało się koło i ogólnie na luzie ciężko to tylne koło się obracało nawet po wyłączeniu napędu... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
wbbmzg napisał/a: | Byłem dzisiaj w carrefourze i stał rower który mnie wystraszył: | He He ... ale za to był tani (zobacz ile klonów tego wynalazku schodzi na allegro). Stalowa rama i "żelki" (36V10Ah) robią swoje więc 30kg to minimum dla takiego wynalazku (50kg to chyba przesada). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|