ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zestaw na przednie koło
Autor Wiadomość
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   Zestaw na przednie koło

Witam!
To mój pierwszy post - nazywam się Szymon i jestem z Zielonej Góry.
Już jakiś czas zbieram się do przerobienia roweru mojej żony...
To jest klasyczna damka na 28'' wąskich chromowanych kołach - coś takiego tylko, że z wielotrybem na piaście z tyły i koszykiem na zakupy z przodu:


Bawię się trochę modelarstwem i początkowo myślałem o jakimś zewnętrznym silniku z przekładnią, paskiem czy łańcuchem... Wszystko to umarło po przeczytaniu tematu kolegi jariko na elektrodzie o silniku w piaście:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1802581.html

Głównie ze względu na cichość i estetykę układu...


Kluczowe dla mnie założenia to:
1) przebudowanie roweru w dość krótkim terminie, który będzie służył do dojeżdżania do pracy. W jedną stronę jest ok.7,5km (3km pod górkę, 2 z górki i 2,5km płasko)
2) do zasilania posłuży mi pojedynczy modelarski li-pol 6S 4,9Ah o napięciu pracy od 25,2 do 19,2V (mam takie jak tu: http://www.hobbyking.com/...?idProduct=9315 ) ogólnie polecam sklep, bo zamawiam już jakiś czas i żadnego zonka
Wyczytałem, że kolega toft na li-pol 6s 2,2Ah robi w poziomym 7km więc mam nadzieje, że 4,9Ah starczy na ok.15km
3) silnik, najcichszy z możliwych, raczej bezszczotkowy, ma wspomagać, a nie rozleniwiać więc chyba z uwagi na pakiet, zasięg i chęć zmuszenia do pedałowania powinien to być hub 250W, koniecznie z wolnobiegiem, nie wiem o co chodzi z przekładnią planetarną... Może ktoś mi wyjaśni pokrótce... :)
4) kontroler który to obsłuży
4a) na forum poziome.pl znalazłem stwierdzenie kolegi toft, że regulatory modelarskie się nie nadają - a mam do dyspozycji dwa:
http://www.hobbyking.com/...?idProduct=8920 i http://www.scorpionsystem.../6S-Com90A-ESC/
mógłbym poprosić o rozwinięcie tematu?
4b)gdybym kupił dedykowany kontroler 36 lub 48V z myślą o późniejszych modyfikacjach ze wzmocnieniem napędu to czy obsłuży on zakres napięć 25V-19V, które początkowo będę używał? To oznaczenie 48V to tylko maksymalny prąd czy wymagany do pracy układu? A może sprawność przy np 20V będzie bardzo niska - jak to działa?
5) prosta manetka pod kciukiem, coś w tym stylu: http://bmsbattery.com/acc...l-throttle.html (ps. co oznacza +5V na jednym z kabelków manetki i skąd mam to napięcie wziąć?)
ma być zgodny z prawem więc czujniki nacisku na pedały + odłączana w każdej chwili manetka ;)
6) coś co odetnie automatycznie zasilanie pakietu po spadku napięcia do 19,2V
7) 10cm w widełkach
8) minimalizm cenowy
9) minimalizm wagowy i objętościowy

No i teraz prośba do Was, ludzi którzy już dotykali i wiedzą co i jak ;)

Na bmsbattery.com znalazłem całe kity, ale koszty przesyłki prawie tyle co sprzęt... nie potrzebuję też felgi i szprych kitowych bo silnik chciałbym zapleść do oryginalnej chromowanej felgi. Pojedynczo: silnik, sterownik i manetka też podobnie wychodzi

Zauważyłem, że na magma.sklep.pl można kupić w granicach 70zł całkiem przyzwoity sterownik.... Gdyby ktoś z Was miał przyzwoity silnik i manetkę w rozsądnej cenie to może bym się skusił :D wit może Ty masz coś do sprzedania?

Zobowiązuje się, że wszystko co zrobię postaram się obfotografować, zmierzyć i opisać na forum :) a Was proszę o pomoc i cenne wskazówki ;)
Pozdrawiam

ps. znalazłem fajne miejsce :) skrojone w sam raz na pakiet
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Standardowe napięcia pracy silników rowerowych to 24,36,48V.

Silniki rowerowe wszystkie te małe mają w swojej budowie przekładnię planetarną obniżającą obroty do prędkości nominalnej koła rowerowego + wbudowany wolnobieg.

Sterownik rowerowy ma nominalne napięcie pracy 24,36,48V i więcej
Każdy sterownik posiada nominalne napięcie odcięcia silnika przy spadku napięcia z akumulatora
_________________
pozdr
Tomek
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

dziękuje za odpowiedź, ale wszystko to już wyczytałem wcześniej...

Czy taka konfiguracja będzie ok?
Silnik: http://bmsbattery.com/hub...-20-e-bike.html 49$
Sterownik: ten w opcji 24V/36V http://bmsbattery.com/uni...3456789012.html 20$
manetka: http://bmsbattery.com/acc...l-throttle.html 4$
przesyłka DHL: 86,5$
Suma: 159,5$ około 430 zł

ps. w czym różni się ten silnik: http://bmsbattery.com/fro...e-bike-kit.html

ps2. czym się różnią silniki oznaczone Hall Sensor od Sensorless?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Nie wydaje mi się abym to ja byl autorem przytaczanych wypowiedzi. Chyba chodziło ci o kolege Wita (Wit).
Pozdrawiam.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Kolega czytał ale chyba miedzy wierszami .

Sterownik na 36V ma napięcie odcięcia 31.5V także lipole 6S to za niskie napięcie dla sterownika przy tym akku zostaje tobie sterownik na 24V który ma odcięcie dla silnika
chyba 20.5V

sensorless to silnik bez czujników hala i taki tez trzeba sterownik do tego silnika.

Silnik z czujnikami hala ma 3 przewody fazowe i 5 przewodów do czujników to samo tyczy się
sterownika.

Na moje oko powinno tobie się udać wcisnąć tobie ten silnik w widelec bo masz cienkie widełki
mogą być problemy z mocowaniem do tarczy hamulcowej oby nie zaczepiało o widelec !!!!

Jak się zdecydujesz to napisz w uwagach do chinola czy ba być z czujnikami czy bez bo potem będziesz się zastanawiał dlaczego tak jest a nie inaczej.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Spędziłem nad samym czytaniem o napędach w rowerach ze dwa dni i może rzeczywiście czytam trochę między wierszami...
Pisałem w punkcie 4 że zastanawiam się nad sterownikiem 48V z myślą o późniejszych, ewentualnych modyfikacjach ze wzmocnieniem napędu o mocniejszy silnik.
Nie jest tak przypadkiem, że te mocniejsze sterowniki mają bardziej wytrzymałą elektronikę? napięcie odcięcia zasilania można chyba przesuwać - znalazłem gdzieś taki temat, że ktoś to zrobił w tych chińczykach. Różnica to kilka dolców więc nie wiem czy nie opłaca się dołożyć żeby mieć małą rezerwę na przewoltowanie albo mocniejszy silnik...
Generalnie widzę, że tańsza wysyłka jest na elifebike.com
Znalazłem tam bardzo lekki silnik - tylko 1,6kg: http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU 72$
te sterowniki też są w podobnych cenach i w sumie wychodzi na to samo a nawet trochę taniej za komplet.
To dobry wybór?

Który ze sterowników byłby solidny i z naddatkiem mocy?
http://www.elifebike.com/...&TPLay=S210032;

Czy ta manetka jest na kciuk? do czego może służyć ten przycisk?
http://www.elifebike.com/...1-1A-GG9P.52NGV
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Ja testowałem parę sterowników od gościa e-crazyman co sprzedaje na ebayu.
Ma sterowniki do silników z czujnikami hala i bezczujnikowe.
Wersje od 6 tranzystorów do 36.
Trochę tych sterowników jest opisane na forum endless-sphere.

Przez Wymianę tranzystorów i kondensatorów i zmianę mostka pomiarowego do prądu + program narzędziowy można dość znacznie modyfikować parametry sterowników.
Dobry sterownik nie jest tani ale można go złożyć taniej niż kupując w naszych polskich sklepach.
Np koszt 12 tranzystorów IRFB4110PBF które wymienia się w sterowniku który może spokojnie pracować przy prądzie ciągłym 50A to 135złi napięcie pracy 72V (tranzystory są 100V)
_________________
pozdr
Tomek
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Kolego wbbmzg testuję własnie zlozony przeze mnie rower z czesci zamowionych na stronie elifebike.com.I jestem pod wrazeniem pozytywnym.Zestaw sklada sie z silnika 350W/36V typu bafang z przekladnia planetarna,i dedykowanego do niego sterownika,czyli 350W,nie musi być mocniejszy choc chyba tez moze pracowac do 500W.Poniewaz wczesniej miałem rower z silnikiem direct 550W z ekonapedow,to moge sie do niego porownac.Kompletny rower wazy ok.25kg,i jest b. zwawy ,zwawszy od tego 550W,tylko nie wiem jak z trwałoscią.Na chwile obecna moge go gorąco polecic,z tym ze to tylny naped.Jest tak silny ze w zasadzie jezdze na max. przelozeniu,gorna przednia przezutka i dolna tylnia,oczywiscie wspomagam pedalowanie.Akumulatory najlepiej LiFePo4,lekkie i wydajne 36V/10Ah spokojnie wystarcza na 30km i jeszcze ma ochote na wiecej.Jak masz jeszcze jakies pytania chetnie odpowiem.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

czym się różni silnik direct od bafang?
bafang to wyżej obrotowy silnik z przekładnią planetarną? głośne to? ma wolnobieg?
direct - cichy, bezszczotkowy bez przekładni? ma wolnobieg?
jaki to jest? Widzę tylko, że bezszczotkowy... http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU
Ja potrzebuje małego zasięgu (15km) kierowniczka lekka w porywach 55kg ;) mam pakiety li-po 6s 25,2-19V i dlatego szukam kompletu na 24V
jaką masz manetkę? z elifebike? potrzebuje taką pod kciuka i nie wiem czy ta jest pod kciuk: http://www.elifebike.com/...1-1A-GG9P.52NGV
Dzięki za pomoc
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

@wbbmzg

Tak, to jest manetka kciukowa.
Ten czerwony przycisk można wykorzystać na różne sposoby (np. odłączyć manetkę) przy odpowiednim połączeniu.
Silnik "direct" to inaczej "bezpośredni" więc on nie ma przekładni i nie ma wolnobiegu (więc daje większe opory toczenia 'na luzie").
Bafang to konkretna firma a nie typ silnika (z tego co wiem to chyba wszystkie Ich silniki są z przekładnią i wolnobiegiem).
Ten "bardzo lekki silnik" waży raczej bliżej 2kg a nie 1,6 lecz i tak jest jednym z najlżejszych bo przeważnie inne mają około 3kg (lub więcej).
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

Cytat:
czym się różni silnik direct od bafang?
bafang to wyżej obrotowy silnik z przekładnią planetarną? głośne to? ma wolnobieg?

Ten silnik z przekładnią planetarną nie jest glosny,ma inny ton wyzszy,direct tez wydaje dzwiek buczy o nizszej czestotliwosci,ale ogolnie to nie drazni.Tak posiada "wolnobieg"
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

zastanawiam się jeszcze nad napędem z tyłu. Te 3,5-4kg z przodu na kierownicy może sprawić problemy z podrywaniem koła na krawężnikach... W damce i tak ciężko poderwać przód...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

Ja zazwyczaj robiłem z silnikiem w przednim kole i wolę ten napęd, równiejsze obciążenie ciężarów kół. Oczywiście w/g mnie krawężniki lepiej pokonywać z napędem w przednim kole.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

Myślisz, że lepiej wjechać na krawężnik jak przód jest ciężki? Trochę się tego boję bo jak dojdzie jeszcze torebka i drobne zakupy w koszyku z przodu....
Czy chodzi Ci o to, że jak silnik z przodu to tył lżejszy i trudniej o dobicie krawężnika do felgi? Możesz coś poradzić jeszcze?


Byłem dzisiaj w carrefourze i stał rower który mnie wystraszył:

http://www.kimet.pl/index.php?str=metis
głownie ze względu na wagę - 50kg !! i toporność wyglądu...
Akumulatory nie wiem jaki typ, ale pojemność 10Ah i 36V, silnik o mocy 250W w tylnej piaście.
Napędu nie było prawie wcale słychać, tylko pykanie pod zębatką. Miał natomiast jakieś dziwne bicie na zębatce gdy obracało się koło i ogólnie na luzie ciężko to tylne koło się obracało nawet po wyłączeniu napędu...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

wbbmzg napisał/a:
Byłem dzisiaj w carrefourze i stał rower który mnie wystraszył:
He He ... ale za to był tani (zobacz ile klonów tego wynalazku schodzi na allegro). Stalowa rama i "żelki" (36V10Ah) robią swoje więc 30kg to minimum dla takiego wynalazku (50kg to chyba przesada).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group