Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zestaw na przednie koło |
Autor |
Wiadomość |
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
wbbmzg napisał/a: | zastanawiam się jeszcze nad napędem z tyłu. Te 3,5-4kg z przodu na kierownicy może sprawić problemy z podrywaniem koła na krawężnikach... W damce i tak ciężko poderwać przód... |
Zawsze byłem przekonany o wyższości przedniego silnika - bo poprawia rozłożenie nacisku na koła. Ale ostatnio zmieniłem zdanie:
Gdy wsiadam z rowerem do pociągu lub autobusu - lepszy lżejszy przód. Z tyłem sobie poradzę, bo po prostu wtoczę, lub wniosę pomagając biodrem. Aby poprawić naciski, na tylne koło dam grubszą oponę.
A co do krawężnika, to sam się przekonałem. Obręcz do prostowania. Co prawda nie mogę twierdzić, że przy tylnym silniku nic by nie ucierpiało, ale takie mam przekonanie. |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Nie jestem aż takim fachowcem w tej dziedzinie,jeśli chodzi o sterowniki ale radziłbym stosować do 250W silnika, sterownik 250W i identycznie z napieciem.Na logikę większej mocy sterownik może dawać większy prąd a w konsekwencji może uszkodzić się silnik.Tak mi się wydaję ale nie sprawdziłem tego w praktyce bo jeszcze nie spaliłem sterownika ani silnika.A więc radzę tę miniaturę. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Nie tak łatwo spalić silnik (pomijam przypadki dwukrotnego "przewoltowania" - np. silnik 24V zasilamy 48V i męczymy pod górkę).
Na pewno nic się nie stanie przy zastosowaniu kontrolera 350W do silnika 250W bo ewentualny "zapas" prądu to będzie zaledwie 4A (dla napięcia 24V).
PS. Akurat zestawów 250W na przód nie mam ale gdybyś zdecydował się na tył to daj znać |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Nawiązując do silnika to jeszcze podejmij decyzję czy ma to być z czujnikami hala czy bezczujnikowy bo to ma decydujący wpływ na wybór sterownika.
ja mam silnik marki BAFANG w przednim kole na 36V i używam sterownika 350W .
Impulsy mocy jakie mam na tym sterowniku to dochodzą do 500W.
Ostatnio podłączałem do niego akku na 48V i tez sobie spokojnie radzi bo ma kondensatory na 63V
LiFePO4_15cel_8FUN.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 272 raz(y) 592,58 KB |
8FUN_12_cel.jpg 8FUN_36V koło 28" i LiFePO4 12 cel |
Pobierz Plik ściągnięto 542 raz(y) 436,1 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Wto 24 Maj, 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Silnik bardzo łatwo spalić... Zależy od sterownika, silnika i sposobu eksploatacji (przede wszystkim). Ja spaliłem silniczek w piaście 250w 24V na sterowniku ustawionym na około 23A i napięciu 36. Wystarczyła jazda w terenie z małymi prędkościami typu 5-10kmh. Podczas gdy przy tym napięciu nominalnie silnik chodził około 35kmh. Naprawdę poszło jak w masło:(
P>S>
Żadnego z tych silników bym nie kupił myśląc o przewoltowaniu i większym A. Są za lekkie. To będzie chwila. Nawet nie poczujesz, że się grzeje bo taka jego budowa. Sprawdzanie za oś też jest kija warte. Chcesz mieć ten kilowat chwilowo i cieszyć się z użytkowania dłużej kup bafanga na 350W. Jest 3x droższy i waży niecałe 4 kilo ale będzie działał. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011
|
|
|
Nie jestem pewien czy ten sterownik z "Magmy" jest na 100% do silników BLDC bo piszą "do skutera" a w skuterach najczęściej stosują silniki szczotkowe.
Tak jak napisał Toft: albo stosujesz mały, lekki i tani silniczek a wówczas eksploatujesz go zgodnie z wartościami nominalnymi (napięcia i prądy niewiele odbiegające od podanych w jego charakterystyce) albo zamierzasz wycisnąć ze sprzętu max co się da i wówczas chcąc mieć pewność, że go nie zajeździsz (czy mniejsze ryzyko uszkodzenia) kupujesz sprzęt z wyższej półki ale też za inne pieniądze. |
|
|
|
|
jarmata [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: | Nie jestem pewien czy ten sterownik z "Magmy" jest na 100% do silników BLDC bo piszą "do skutera" a w skuterach najczęściej stosują silniki szczotkowe.
Tak jak napisał Toft: albo stosujesz mały, lekki i tani silniczek a wówczas eksploatujesz go zgodnie z wartościami nominalnymi (napięcia i prądy niewiele odbiegające od podanych w jego charakterystyce) albo zamierzasz wycisnąć ze sprzętu max co się da i wówczas chcąc mieć pewność, że go nie zajeździsz (czy mniejsze ryzyko uszkodzenia) kupujesz sprzęt z wyższej półki ale też za inne pieniądze. |
u nas w Magnie mamy sterowniki do silników w kole o mocy 350W oraz 500W |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Tomaszowi nie chodziło o moc, ale o rodzaj, czyli czy prądu stałego DC, czy jednak BLDC.
DC to są takie, które możemy bez sterownika podłączyć bezpośrednio do akumulatora tylko dwoma przewodami (np. do sprawdzenia sprawności silnika). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Zbyszek dobrze mówi - to że sterowniki są to wiem - ale w szczegółach nie opisujecie tego co sprzedajecie - jaki to sterownik? wymiary
czy ten jest BLDC? dobrze byłoby wstawić też aktualne zdjęcie
http://magma.sklep.pl/pl/...lektryczny.html |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
Firma magma znana jest z "chińskości" swojej strony. To jest sterownik DC. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
|
|
|
To muszą oni precyzyjnie nazwać i to przy każdym artykule. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jarmata [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Firma magma znana jest z "chińskości" swojej strony. To jest sterownik DC. |
macie Panstwo racje nasze produkty sa produkcji chinskiej ale nie znaczy KIEPSKIEJ, bo o jakosci swaidczy gwarnacja ktora udzielamy
dane techniczne sa dostepe na stronie www.magmapolska.pl
a takze po wyslainiu do nas maila udzielamy bezwłocznie pomocy technicznej |
|
|
|
|
wbbmzg [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
...gdyby był konkretny opis na stronie i jakieś aktualne zdjęcie to sterownik kupiłbym u Was. Szkoda. Złożyłem już zamówienie w innym miejscu.
Jak części dojdą opisze krok po kroku montaż i eksploatacje.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|