ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zestaw na przednie koło
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

wbbmzg napisał/a:
zastanawiam się jeszcze nad napędem z tyłu. Te 3,5-4kg z przodu na kierownicy może sprawić problemy z podrywaniem koła na krawężnikach... W damce i tak ciężko poderwać przód...

Zawsze byłem przekonany o wyższości przedniego silnika - bo poprawia rozłożenie nacisku na koła. Ale ostatnio zmieniłem zdanie:
Gdy wsiadam z rowerem do pociągu lub autobusu - lepszy lżejszy przód. Z tyłem sobie poradzę, bo po prostu wtoczę, lub wniosę pomagając biodrem. Aby poprawić naciski, na tylne koło dam grubszą oponę.
A co do krawężnika, to sam się przekonałem. Obręcz do prostowania. Co prawda nie mogę twierdzić, że przy tylnym silniku nic by nie ucierpiało, ale takie mam przekonanie.
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

ok, przymiarka końcowa. Silnik: http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU

...który z tych sterowników obsługujących 24V najlepiej pasowałby do silnika 250W/24V podanego powyżej
http://www.elifebike.com/...&TPLay=S210032;

jest tam jakaś miniaturka na 250W - a co z tymi np. 350W na mosfetach. Ile tych mosfetów - im więcej tym lepiej? Z chęcią podałbym silnikowi 250W chwilowo więcej A - to możliwe wybierając np. ten sterownik?

Proszę o rady
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Nie jestem aż takim fachowcem w tej dziedzinie,jeśli chodzi o sterowniki ale radziłbym stosować do 250W silnika, sterownik 250W i identycznie z napieciem.Na logikę większej mocy sterownik może dawać większy prąd a w konsekwencji może uszkodzić się silnik.Tak mi się wydaję ale nie sprawdziłem tego w praktyce bo jeszcze nie spaliłem sterownika ani silnika.A więc radzę tę miniaturę.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Nie tak łatwo spalić silnik (pomijam przypadki dwukrotnego "przewoltowania" - np. silnik 24V zasilamy 48V i męczymy pod górkę).
Na pewno nic się nie stanie przy zastosowaniu kontrolera 350W do silnika 250W bo ewentualny "zapas" prądu to będzie zaledwie 4A (dla napięcia 24V).

PS. Akurat zestawów 250W na przód nie mam ale gdybyś zdecydował się na tył to daj znać ;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Nawiązując do silnika to jeszcze podejmij decyzję czy ma to być z czujnikami hala czy bezczujnikowy bo to ma decydujący wpływ na wybór sterownika.
ja mam silnik marki BAFANG w przednim kole na 36V i używam sterownika 350W .
Impulsy mocy jakie mam na tym sterowniku to dochodzą do 500W.
Ostatnio podłączałem do niego akku na 48V i tez sobie spokojnie radzi bo ma kondensatory na 63V





LiFePO4_15cel_8FUN.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 272 raz(y) 592,58 KB

8FUN_12_cel.jpg
8FUN_36V koło 28" i LiFePO4 12 cel
Pobierz Plik ściągnięto 542 raz(y) 436,1 KB

_________________
pozdr
Tomek
Ostatnio zmieniony przez tomson Wto 24 Maj, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Silnik 250W/24V z czujnikami Hala ten: http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU

...który z tych sterowników na 24V?
http://www.elifebike.com/...&TPLay=S210032;
350W na 9 mosfetach? Co?

ps. czy to te same sterowniki? nie sugerujcie się zdjęciem z magmy bo napisali, że zdjęcie poglądowe... Chętnie bym wspomógł magme bo na to samo mniej więcej cenowo wyjdzie
http://magma.sklep.pl/pl/...lektryczny.html
http://www.elifebike.com/...1-1H-CH21.3F9NJ
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Silnik bardzo łatwo spalić... Zależy od sterownika, silnika i sposobu eksploatacji (przede wszystkim). Ja spaliłem silniczek w piaście 250w 24V na sterowniku ustawionym na około 23A i napięciu 36. Wystarczyła jazda w terenie z małymi prędkościami typu 5-10kmh. Podczas gdy przy tym napięciu nominalnie silnik chodził około 35kmh. Naprawdę poszło jak w masło:(

P>S>
Żadnego z tych silników bym nie kupił myśląc o przewoltowaniu i większym A. Są za lekkie. To będzie chwila. Nawet nie poczujesz, że się grzeje bo taka jego budowa. Sprawdzanie za oś też jest kija warte. Chcesz mieć ten kilowat chwilowo i cieszyć się z użytkowania dłużej kup bafanga na 350W. Jest 3x droższy i waży niecałe 4 kilo ale będzie działał.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Nie jestem pewien czy ten sterownik z "Magmy" jest na 100% do silników BLDC bo piszą "do skutera" a w skuterach najczęściej stosują silniki szczotkowe.

Tak jak napisał Toft: albo stosujesz mały, lekki i tani silniczek a wówczas eksploatujesz go zgodnie z wartościami nominalnymi (napięcia i prądy niewiele odbiegające od podanych w jego charakterystyce) albo zamierzasz wycisnąć ze sprzętu max co się da i wówczas chcąc mieć pewność, że go nie zajeździsz (czy mniejsze ryzyko uszkodzenia) kupujesz sprzęt z wyższej półki ale też za inne pieniądze.
 
 
jarmata
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Nie jestem pewien czy ten sterownik z "Magmy" jest na 100% do silników BLDC bo piszą "do skutera" a w skuterach najczęściej stosują silniki szczotkowe.

Tak jak napisał Toft: albo stosujesz mały, lekki i tani silniczek a wówczas eksploatujesz go zgodnie z wartościami nominalnymi (napięcia i prądy niewiele odbiegające od podanych w jego charakterystyce) albo zamierzasz wycisnąć ze sprzętu max co się da i wówczas chcąc mieć pewność, że go nie zajeździsz (czy mniejsze ryzyko uszkodzenia) kupujesz sprzęt z wyższej półki ale też za inne pieniądze.


u nas w Magnie mamy sterowniki do silników w kole o mocy 350W oraz 500W
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

Tomaszowi nie chodziło o moc, ale o rodzaj, czyli czy prądu stałego DC, czy jednak BLDC.
DC to są takie, które możemy bez sterownika podłączyć bezpośrednio do akumulatora tylko dwoma przewodami (np. do sprawdzenia sprawności silnika).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

Zbyszek dobrze mówi - to że sterowniki są to wiem - ale w szczegółach nie opisujecie tego co sprzedajecie - jaki to sterownik? wymiary
czy ten jest BLDC? dobrze byłoby wstawić też aktualne zdjęcie
http://magma.sklep.pl/pl/...lektryczny.html
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

Firma magma znana jest z "chińskości" swojej strony. To jest sterownik DC.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

To muszą oni precyzyjnie nazwać i to przy każdym artykule.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jarmata
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

toft napisał/a:
Firma magma znana jest z "chińskości" swojej strony. To jest sterownik DC.


macie Panstwo racje nasze produkty sa produkcji chinskiej ale nie znaczy KIEPSKIEJ, bo o jakosci swaidczy gwarnacja ktora udzielamy
dane techniczne sa dostepe na stronie www.magmapolska.pl
a takze po wyslainiu do nas maila udzielamy bezwłocznie pomocy technicznej
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Maj, 2011   

...gdyby był konkretny opis na stronie i jakieś aktualne zdjęcie to sterownik kupiłbym u Was. Szkoda. Złożyłem już zamówienie w innym miejscu.
Jak części dojdą opisze krok po kroku montaż i eksploatacje.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group