ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zestaw na przednie koło
Autor Wiadomość
telemah
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

jarmata napisał/a:
toft napisał/a:
Firma magma znana jest z "chińskości" swojej strony. To jest sterownik DC.


macie Panstwo racje nasze produkty sa produkcji chinskiej ale nie znaczy KIEPSKIEJ, bo o jakosci swaidczy gwarnacja ktora udzielamy
dane techniczne sa dostepe na stronie www.magmapolska.pl
a takze po wyslainiu do nas maila udzielamy bezwłocznie pomocy technicznej


Nie podajecie wielu potrzebnych informacji , nawet w przypadku zwykłych szczotkowych silników trzeba się domyślać pewnych rzeczy , obrotów nominalnych nie podajecie przełożenia przekładni jeśli taka występuje też nie podajecie. Podajecie moc i napięcie a to dla konstruktora czegoś konkretnego trochę za mało. Myślę że sprzedaż takich produktów musi być poparta odp. wiedzą i rozeznaniem oraz znajomością danych technicznych .

Swoją drogą ciekawe że takie silniki tak łatwo skopcić ! W modelarstwie stosowałem silniki bezszczotkowe 3 fazowe sterowane bez użycia dodatkowych czujników położenia i te mocniejsze przy wymiarach kilka razy mniejszych niż te rowerowe potrafiły przy 7,2v pobierać nawet do 35A ! i przy tym wytrzymywały nawet do pół godziny takiej pracy oczywiście grzały się mocno ale naprawdę rzadko się paliły.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

No bo najczęściej te kabelki od dodatkowych czujników są cienkie i to pierwsze klęka, druga sprawa te modelarskie często mają jakieś otwory wentylacyjne (lub otwartą budowę). W tych rowerowych zwłaszcza z przekładnią w zasadzie nie ma chłodzenia.

Jarmata zamiast pisać banały ogarnij stronę. Wasz "produkt" w postaci informacji na stronie jest kategorią samą dla siebie;). Ludzie patrzą, widzą i myślą. EOT.
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

OK
...w poniedziałek przyszły graty. W paczce wszystko to co zamówiłem bez przykrych niespodzianek ;)
Na szybko zaplotłem huba w koło (udało się wykorzystać stare szprychy zaplatając je na 4 krzyże), podłączyłem manetkę, silnik i baterię ze sterownikiem.
Pierwsze próby na osiedlowych uliczkach o godzinie 00:20 ze wszystkimi gratami luzem w koszyku. Jestem pod wrażeniem :)
Pierwsze jazdy były już za dnia. Bateria li-po 6s1p 5Ah starcza spokojnie na ok.15km z jazdą pod górkę włącznie. Nie mam czym zmierzyć prędkości max. na samym tylko silniku, ale uważam, że jest wystarczająca jak na ścieżkę rowerową.

Mam jeszcze parę pytań do bardziej doświadczonych użytkowników :)
pyt.1) do czego używacie ten czerwony przycisk:


pyt.2) sterownik mam ten: http://www.elifebike.com/...1-1H-CHF6.3F9TC
do czego służą te połączenia w czerwonej ramce:


Mógłbym poprosić kogoś życzliwego o krótki opis? Z góry dziękuje
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Ten czerwony przycisk to można różnie używać:
1) wyłącznik świateł
2) wyłącznik kontrolera (obwód nisko-prądowy)
3) wyłącznik funkcji PAS lub "cruise" (ale to zależy od modelu sterownika - u Ciebie da radę :) )

A te wtyczki (kabelki) które zaznaczyłeś ramką to po kolei od góry:
- podłączenie dźwigni hamulców (wersja z czujnikami Halla - 3 przewodowa)
- jw. ale przy wersji z wyłącznikiem krańcowym (dwa przewody)
- pomiar prędkości
- hamowanie silnikiem (hamowanie odzyskowe)
- (potem ten wykreślony to oczywiście ogranicznik prędkości)
- "autodiagnoza" (inaczej kalibracja do danego przesunięcia fazowego (60 lub 120st) )

Jedna uwaga: Często otrzymuje się dokumentację która nijak nie przystaje do otrzymanego sprzętu :)
Więc najpierw skonfrontuj jakie faktycznie masz wyjścia ze sterownika z tym schematem.
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Dziękuje, zastanawiałem się właśnie między tymi trzema opcjami.
1. wiem jak wykonać (skąd wziąć +5V - z której wtyczki? mam klasyczne oświetlenie - obciążenie przy ok. 5V wynosi 0,42A - mogę wziąć np. z zasilania manetki kciukowej, hardware wytrzyma takie obciążenie?)
2. chodzi o tzw. opcję kluczyk? czyli podłączenie pomarańczowego z wiązki od zasilania z czerwonym + baterii? przycisk miałby rozwierać obwód wyłączając cały sterownik?
3. gdzie dać na tych 3 przewodach rozwarcie obwodu? na sygnale do pas czy czerwonym +5V?

ps. co robicie z nadmiarem przewodów i wtyczek od kontrolera? wylutowujecie przy płytce?

ps2. jak realizowany jest pomiar prędkości przez tą wtyczkę z jednym przewodem?

dzięki za info, wkrótce będą zdjęcia - muszę całość upakować i "uniewidocznić"
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Ad1) Ja bym nie podpinał dodatkowego obciążenia pod sterownik bo nigdy nie wiadomo jak on na to zareaguje. Raczej wpiąłbym ten wyłącznik pod zupełnie niezależny obwód oświetlenia.

Ad2) Dokładnie tak.

Ad3) Tego nie wiem :) Myślę, że nie ma to znaczenia.

Luźne kable faktycznie można by wylutować (to dla tych co nie boją się rozebrać kontrolera :) ) albo poobcinać (izolując kikuty) ale ja osobiście na razie nie wprowadzałem żadnej z opcji i "bujam" się z takimi kalafiorami. Są one wprawdzie w sakwach-torebkach ale zajmują tam sporo miejsca.

Pomiar wymaga chyba osobnego (dedykowanego) wyświetlacza.
Pewnie wychodzi tam sygnał (+5V ???) z częstotliwością zależną od prędkości obrotowej silnika. Znając obwód można by to przeliczyć na prędkość poruszania się roweru.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Te 5V to jest tylko do peryferii sterownika i nic więcej nie radziłbym podłączać bo spalisz stabilizator.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
wbbmzg
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

ok +5V zostawiam w spokoju
przycisk zrobię on/off sterownika ewentualnie później on/off PAS
Na razie PAS nie założony...

pytanie kolejne: jak działa hamowanie odzyskowe - czy trzeba mieć dźwignie hamulca z czujnikami i wtedy przy zwalnianiu hamuje silnik?
Czy ten silnik ma możliwość odzysku? http://www.elifebike.com/...1-1G-K59E.3DNJU
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Nie będzie odzysku bo to silnik z wewnętrzną przekładnią planetarną i wolnobiegiem.
Nie będzie więc oporów przy hamowaniu silnikiem bo obudowa obraca się wówczas niezależnie.
No ... chyba, że będziesz robił odzysk jadąc z górki tyłem :mrgreen:
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Witam, chcialem sie podpiac do tematu poniewaz ostatnio od tygodnia mysle tylko o elektrycznych rowerach. Zawsze kiedy mam cos powaznego do roboty (np. teraz mam sesje dyplomowa) musze sobie znalezc cos co mnie calkowicie pochlonie...

Wiec na poczatku witam wszystkich jestem Kuba ;)

Do rzeczy :)
Wymyslilem sobie, ze bede skladac rower typu cruiser lub podobny ale na 28 calowych kolach.
Rowniez szukam dobrego rozwiazania przednionapedowego. Tylne odpadaja poniewaz tam bedzie przerzutka planetarna.

Chce znalezc najlepsze rozwiazanie z najmniejszych motorow. Osobiscie dla mnie wyglad roweru ma ogromne znaczenie (cruiser za zalozenia dobrze wyglada). Jeszcze na tylnim kole duzy silnik ujdze ale z przodu to po prostu nie dla mnie :)

Myslalem o silnikach do rozmiaru ok 13cm srednicy - to chyba max
Cena gra role ale moge za cos wylozyc wiecej kasy o ile to jest tej ceny warte.

Znalazlem silniki:
1.Nine continental fh112 2,8kg 112 mm (250-350w) srednicy (wogole z tej marki strasznie ciezko znalezc jakiekolwiek informacje)
2. QQ-M128F 3kg 128mm (350-500w)
3. Dynamotor sanyo 250w ?mm - nie moglem znalezc srednicy ale tez mala :)
4. Bafang.. wiele modeli 250-350w..

Wiem, ze jest ich wiele wiecej. Czy ktos moglby mi jakos uproscic w co wogole celowac a co nie? Moze sa rzeczy ktore po prostu eliminuja niektore silniki jak dostepnosc, wygorowana cena czy za niska trwalosc....

Zalezy mi na predkosci max 40kmh wiem, ze to duzo ale tez daje duzo przyjemnosci...
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Nie wiem kolego czy z 250W rozbujasz się do 40 km/h, chyba że ważysz 40 kg;)
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

wydaje mi sie, ze po podpieciu mocniejszej baterii znacznie zblize sie do tych 40km/h
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

ja mam silnik marki bafang w kole przednim na napięcie nominalne 36V to przy zasilaniu z pakiety 15 celowego (46V) mam przy bezwietrznych warunkach pogodowych na prostej max 34km/h a silnik wtedy pobiera 480W moja waga z rowerem 110kg i opony 700X32C
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Ta prędkość bardziej zależy od nominalnych obrotów silnika i od śrdnicy koła.
Jak się weźmie silnik od koła 20 cali i włoży go do koła 28 cali, to rower spokojnie rozbuja się do 55 km/h .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Oklon
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 46
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Jesli nie znalazl bym malego motoru do 40km/h ostatecznie zgodzilbym sie na takie ~35km/h

Czy ktos zna ten QQ M128F? Wydaje sie najmocniejszy w tych rozmiarach..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group