Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Zestaw na przednie koło |
Autor |
Wiadomość |
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ta prędkość bardziej zależy od nominalnych obrotów silnika i od śrdnicy koła.
Jak się weźmie silnik od koła 20 cali i włoży go do koła 28 cali, to rower spokojnie rozbuja się do 55 km/h . |
Tak ale miejski rower musi miec to przyspieszenie..
Musze znalezc jakies optymalne rozwiazanie. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
1. EKONAPĘDY, ale większy wymiar.
2. Tomasz_ na tym FORUM.
3. Mocna mała wkrętarka lub wiertarka dająca schować się do ramy (jak u tego sławnego kolarza), ogniwa aku. też w ramie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Oklon napisał/a: | Jesli nie znalazl bym malego motoru do 40km/h ostatecznie zgodzilbym sie na takie ~35km/h
Czy ktos zna ten QQ M128F? Wydaje sie najmocniejszy w tych rozmiarach.. | Ja mam taki ale na tył ale jeszcze nie zamontowany (na razie mam na czym jeździć ).
Natomiast taki model ma kolega cocos - opisywał temat w tym wątku.
Ale tak dużej prędkości raczej nie osiągał.
Najprostszym sposobem na "podkręcenie" obrotów jest podanie wyższego napięcia jednak ten model prawdopodobnie osiąga te 500W przy 48V.
Jak chcesz mały silnik i dużą prędkość to tylko model na nap. nominalne 24V i do tego kontroler oraz bateria na wyższe napięcie (36 lub 48V). Następnie duże koło (28") i może się uda. Aby jednak nie przeciążać tego silnika sugerowałbym wówczas ruszać z pedałów. No i na początku sprawdzałbym czy się nadto nie grzeje (chociaż w silnikach przekładniowych jest z tym problem o czym pisał (z własnego doświadczenia) kol. toft .
Być może pod koniec września ściągnę "przekładniowy" z dobrym chłodzeniem i będzie można poeksperymentować z przewoltowaniem ale nie wiem czy będzie Ci się chciało tyle czekać |
Ostatnio zmieniony przez tomasz_kombi Pią 10 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | 1. EKONAPĘDY, ale większy wymiar.
2. Tomasz_ na tym FORUM.
3. Mocna mała wkrętarka lub wiertarka dająca schować się do ramy (jak u tego sławnego kolarza), ogniwa aku. też w ramie. |
Bardzo mi jednak zalezy na silnikach wplecionych, przednich i malych.
Ktore najlepsze? |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: |
Być może pod koniec września ściągnę "przekładniowy" z dobrym chłodzeniem i będzie można poeksperymentować z przewoltowaniem ale nie wiem czy będzie Ci się chciało tyle czekać |
O jakim silniku mowisz, moze ja sciagne przed Toba
tomasz_kombi napisał/a: |
Natomiast taki model ma kolega cocos - opisywał temat w tym wątku.
Ale tak dużej prędkości raczej nie osiągał. |
Ale jego rower jest na minaturowych kolach |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Oklon napisał/a: | O jakim silniku mowisz, moze ja sciagne przed Toba | Goście raczej nie sprzedają w detalu (nie widziałem tego w żadnym sklepie internetowym).
Oklon napisał/a: | Ale jego rower jest na minaturowych kolach | Zgadza się. Więc Twój mógłby jechać szybciej ale tak w ciemno to trudno gwarantować, że będzie te magiczne 40km/h.
Tak przy okazji .... cruiser z dużym silnikiem w przednim kole też może wyglądać ślicznie
eChopper_8.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 277,67 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez tomasz_kombi Nie 12 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
Tomasz moglbys wkleic to zdjecie inaczej? musialbym sie zaresjstrowac na goldden motor zeby to zobaczyc. |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
wiem, ze juz raz prosilem ale czy ktos moglby krotko porownac te silniki?
1.Nine continental fh112 2,8kg 112 mm (250-350w) srednicy (wogole z tej marki strasznie ciezko znalezc jakiekolwiek informacje)
2. QQ-M128F 3kg 128mm (350-500w)
3. Dynamotor sanyo 250w ?mm - nie moglem znalezc srednicy ale tez mala
4. Bafang.. wiele modeli 250-350w..
chodzi mi o kulture pracy, przyspieszenie i opory w trakcie jazdy. Zakladam, ze predkosc max to 35kmow i to mi w zupelnosci wystarczy tak wiec wybieralbym opcje 350w.
Mam jeszcze pytanie o pedal asist i manetke. Czy mozna oba systemy polaczyc abym zawsze mial mozliwosc jazdy na samym silniku? trudno cos takiego wykonac? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Ja mam silnik SWXK36V195R firmy Bafang 8FUN na 36V obroty nominalne 195 obr/min.
Silnik jest do koła 26" jest zapleciony w kole 28" przy zasilaniu z 36V prędkość max to 28km a przy zasilaniu z pakietu 15cel(46V) mam 32km.
Silnik waży 3kg.
Do silnika można zamocować tarczę hamulcową.Jest to wersja silnika bezczujnikowa.
Przy zasilaniu z 46V trzeba łagodnie dodawać gazu bo sterownik trochę odcina napięcie.(sterownik 350W)
Moc chwilowa jest do 840W przy zasilaniu z 46V
Pedal asist i manetka może działać razem to tylko kwestia sterownika
Rzuć na to okiem ceny niemieckie gratów |
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez Pon 13 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Nie.wiedzialem, ze roznice w predkosciach moga byc tak male.
Jak glosno pracuje i czy stawia duzy opor gdy tylko pedalujesz?
Z czego wynika tak duza roznica miedzy np qq a bafang?? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Silniki te małe mają wbudowany wolno bieg i silnik nie stawia tobie oporu przy jeździe do przodu.Przy zasilaniu silnika z 36V moc chwilowa max dochodziła do 600W.
Zamieszczałem na forum wykresy mocy podczas jazdy rowerem z tym silnikiem i średni pobór mocy przy zasilaniu tego silnika z 46V wychodzi ok 350W a przy 36V ok 230W. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
No ale zmiana poboru laczyla sie z tym, ze bardziej ta moc wykorzystywales?
Czy roznica w przyspieszeniu byla spora? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Różnica jest odczuwalna przekłada się to na prędkość.
Jak rower rozpędzi się do prędkości max kiedy nie ma wiatru to pobór przy 32km jest 350W a przy 28km jest 220W |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Rozumiem, czyli mala roznica w predkosci robi spora w poborze mocy przy wiekszych oporach wiatru. Ale czy roznica w samym przyspieszeniu jakas jest? Przepraszam za laickie pytania ale nie mialem nigdy stycznosci z silnikami elektrycznymi |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Stosuje ten sam sterownik przy różnych napięciach 36V i 46 prąd jest większy to przy szybkim ruchu manetki na pełen gaz sterownik zaczyna mi odcinać silnik bo przekraczam prąd odcięcia sterownika.Ale dla mnie całkiem szybko silnik przyspiesza bo mam tez silnik DD crystalyte 4012 i go teraz praktycznie nie używam bo rower jest cięższy i nie chce mi się go nosić silnik ma większa moc ale czy przyspiesza się na nim bardziej to nie widzę różnicy. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|